Spoločnosť vo svojom blogu upresnila základné princípy jeho distribúcie.
Prisľúbila, že nebude na súčasnom modeli nič meniť. Stále tak dáva vývojárom možnosť výberu, ako sa bude ich softvér distribuovať, a ako zaň dostanú zaplatené. Znamená to, že vývojári nebudú v ničom obmedzovaní. Celkom iná situácia je pri zásadách, ktoré sa vzťahujú na Xbox.
Windows bol a zostáva proprietárnou, ale otvorenou platformou. Platí zásada, že pre ňu môže ktokoľvek vyvíjať programy a distribuovať ich akýmkoľvek spôsobom. Do týchto spôsobov distribúcie sa započítava stiahnutie z webu, aplikačné obchody tretích strán (Steam, Epic), a vlastný obchod Microsoft Store.
Najnovšie Microsoft oficiálne potvrdil, že tieto zásady bude aj naďalej dodržiavať a nebude na doterajšom spôsobe fungovania nič meniť. Dôvod, prečo sa spoločnosť rozhodla k tomuto kroku, je celkom zrejmý. Microsoft sa učí na chybách iných a chce sa im vyvarovať.
Existujúce uzavreté a polouzavreté mobilné platformy vyvolávajú čoraz väčšiu nespokojnosť medzi používateľmi. Samozrejme nie vždy je to vinou platformy, ale aj rôznych nariadení. Ako príklad môže slúžiť aj žaloba Epic Games proti spoločnostiam Google a Apple, ktoré v auguste 2020 odstránili hru Fortnite zo svojich aplikačných obchodov. Vývojár jednoducho odmietol dodržiavať nevýhodne postavené pravidlá a platiť vysoké poplatky za nákupy v hre.
Microsoft popri svojej otvorenosti zdôrazňuje, že záväzok spoločnosti sa nevzťahuje na konzolu Xbox. Podľa jej slov ide o “špecializované počítačové zariadenie”, ktoré sa riadi vlastnými pravidlami.
Zdroj: GizChina
Prečítajte si aj: