Mýliť sa je ľudské

0

V redakcii TOUCHIT sa snažíme písať recenzie objektívne, avšak treba uznať, že určitej miere subjektivity sa nedá zabrániť.

A nemám teraz na mysli preferencie jednotlivých značiek, ale skôr pohľad na produkt ako taký. Niekedy je tento pohľad odlišný z hľadiska autora recenzie a z hľadiska čitateľa a niekedy sa názor redaktora môže zmeniť aj v procese dlhodobého používania služby či produktu. Uvediem príklady.

V TOUCHIT mám na starosti herné notebooky, ktoré testujem dlhé roky a sledujem ich postupnú evolúciu. Osobne od notebooku očakávam dobrú mobilitu, a to bez ohľadu na to, či ide o biznis notebook alebo o herné zariadenie. Samozrejme nečakám, že herný notebook bude tenší ako ultrabook, avšak oceňujem, že už aj herné notebooky schudli a nemusím so sebou nosiť 5 kg mašinu.

A od minulého roka je na trhu dostupné aj skutočne výkonné 14-palcové herné zariadenie. ROG Zephyrus G14 považujem za malú revolúciu a je fascinujúce vidieť taký vysoký výkon v takom malom zariadení. Z pohľadu niektorých používateľov však môže byť toto zariadenie nepoužiteľné, pretože od notebooku vyžadujú minimálne 15,6-palcový displej. Tento názor im neberiem a akceptujem ho. Subjektívne mám však iné preferencie.

Druhým príkladom, a v tomto prípade som zmenil svoj pôvodný názor, je cloudová služba Google Stadia. Detailne si o nej môžete prečítať v samostatnom veľkom článku o cloudovom hraní v aktuálnom vydaní TOUCHIT. Keď som začal používať Stadiu, nevidel som jej pridanú hodnotu v porovnaní s konkurenciou – cloudové hranie umožňuje aj GeForce NOW a túto službu môžem používať aj s mojimi hrami zo Steamu. Zároveň mala Stadia spočiatku drobné technické problémy, ale to bolo ešte pred jej oficiálnym spustením u nás. Časom som však odhalil čaro Stadie a uvedomil som si, že je to aktuálne jediná herná cloudová služba, ktorá sa nepasuje iba do pozície doplnku herného PC/konzoly. Je technicky natoľko pokročilá, že sa môže stať vaším primárnym a jediným zdrojom videohier – či už hráte na televíznej obrazovke, na počítači alebo na mobilnom zariadení. Bude síce ešte potrebovať o niečo bohatšiu hernú knižnicu, avšak potenciál tam je a je väčší, ako som si myslel pri jej prvotnom zhodnotení.

Ale tak to niekedy býva. Svoje názory meníme na základe nových skúseností a ako sa hovorí, mýliť sa je ľudské.

Značky:

O autorovi

Mobilné zariadenia, aplikácie a hry pozorne sledujem od ich uvedenia na trh. Okrem toho sa zameriavam na operačné systémy, zaujímavé služby pre spotrebiteľov, najnovšie gadgety a trendy budúcnosti. Publikujem od roku 2006, sledovať ma môžete na Instagrame @rmnkdlc a kontaktovať na roman@touchit.sk

Pridaj komentár