Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Nový model BMW M4 GT4 minulý týždeň v španielskej Almerii absolvoval svoje prvé testy. Je to viac ako rok predtým, ako sa dostane k tímom BMW M Motorsport.

Vývoj vozidla je už v pokročilom štádiu. Cieľom je, aby nadviazal na pôsobivý úspešný príbeh svojho predchodcu. Aby to bolo možné, nový model BMW M4 GT4 nebude obsahovať iba silné stránky súčasného vozidla, ale v niektorých oblastiach dôjde k zlepšeniam. Okrem výkonu kladú inžinieri z divízie BMW M Motorsport veľký dôraz na ľahkú údržbu a na nízke prevádzkové náklady. Vynikajúci základ poskytuje sériový model BMW M, pričom nový automobil prevezme aj určité komponenty zo svojho veľkého brata, z vozidla BMW M4 GT3.

„S novým modelom BMW M4 GT4 napíšeme ďalšiu kapitolu príbehu o veľkom úspechu,“ povedal Thomas Felbermair, viceprezident pre predaj a marketing v BMW M GmbH. „Aktuálny model v ostatných rokoch otriasol prekvitajúcou triedou GT4 a po celom svete oslávil mnoho titulov a víťazstiev. Pri vývoji nového modelu BMW M4 GT4 sme chceli zachovať silné stránky jeho predchodcu a v niektorých oblastiach ich dokonca vylepšiť. Sme presvedčení, že tímy a jazdci BMW M Motorsport si s týmto modelom užijú obrovské množstvo zábavy. Honba za ďalšími trofejami v segmente GT4 sa začne v roku 2023.“

Vývoj modelu GT4, ktorý vychádza z nového sériového automobilu BMW M4 (kombinovaná spotreba paliva: 10,1 – 9,9 l/100 km podľa WLTP; kombinované emisie CO2: 230 – 226 g/km podľa WLTP), sa začal prvými počítačovými simuláciami už v septembri 2020. Model BMW M4 GT4 sa vyvíjal od začiatku roka 2021 a v lete vzniklo prvé testovacie vozidlo. Podvozok, vrátane bezpečnostnej klietky schválenej FIA, pochádza zo závodu spoločnosti BMW Group v nemeckom Dingolfingu, kde sa vyrábajú aj sériové verzie automobilu. Vozidlo BMW M4 GT4 dokončilo svoj prvý funkčný test v októbri 2021.

Keďže ide o vozidlo určené na používanie súkromnými tímami BMW M Motorsport, pozornosť sa sústreďuje na také otázky, ako sú jednoduchosť údržby a nízke prevádzkové náklady. Rovnako ako jeho predchodca, aj nový model BMW M4 GT4 stanovuje v tomto smere nové meradlá. Kompletné hnacie ústrojenstvo vrátane motora, prevodovky a elektroniky pochádza zo sériového modelu. Tento výnimočný základ, ktorý zahŕňa viacúrovňovú trakčnú kontrolu, absolvoval detailné úpravy pre použitie v motoristickom športe. Vývojoví inžinieri kládli dôraz najmä na chladenie, ktoré je v triede GT4 vždy veľkou výzvou. Niektoré komponenty, ako napríklad strecha z celulózových vlákien CFC a koncept zadného krídla, pochádzajú z modelu BMW M4 GT3. Dôležitú úlohu zohráva používanie trvalo udržateľných materiálov, ako sú prírodné vlákna, ktoré nahrádzajú uhlíkové a plastové komponenty. BMW M Motorsport v tejto oblasti spolupracuje so spoločnosťou Bcomp. Ďalšími výraznými partnermi, ktorí spolupracujú na projekte BMW M4 GT4, sú H&R, Ravenol a RECARO.

„Hoci sme stále vo veľmi skorej fáze testovania, už existujú oblasti, v ktorých sme v porovnaní so súčasným modelom BMW M4 GT4 dosiahli progres,“ povedal nemecký továrenský jazdec BMW M Jens Klingmann, ktorý sa v Almerii ujal testovania po boku Švéda Erika Johanssona. „Týka sa to najmä ergonómie sedadla, jednoduchosti ovládania a mnohých doplnkových funkcií, ktoré predchodca nemal. Čo sa týka jazdných vlastností, nové BMW M4 GT4 pôsobí od začiatku veľmi bezpečne. Má veľký vrcholový rozsah, v ktorom môžete vozidlo tlačiť až na doraz. Stále máme celý rok na to, aby sme automobil doladili tak, aby ho mohli využívať súkromné tímy a jazdci, ale už teraz je s ním veľa zábavy.“

Testovacie práce pokračujú v nasledujúcich mesiacoch. Začiatkom roka 2022 bude na tento účel k dispozícii druhé testovacie vozidlo.

Značky: