BMW M sa stáva súčasťou mladej a rozmanitej umeleckej scény v Los Angeles, pretože modelom BMW X4 M Competition (kombinovaná spotreba paliva: 10,8 – 10,7 l/100 km podľa WLTP; kombinované emisie CO2: 247 – 238 g/km podľa WLTP) začalo novú spoluprácu s umelcom Joshuom Videsom.

Vďaka tejto spolupráci s medzinárodne uznávaným umelcom z USA, ktorého diela sa pohrávajú s vnímaním predmetov ako náčrtu a stierajú hranice medzi kresbou a realitou, vzniklo ručne maľované vozidlo BMW X4 M Competition, ktorého dynamiku zvýraznil nezameniteľný štýl Joshuu Videsa s aplikáciou čiernych čiar na bielom pozadí. Syn guatemalských prisťahovalcov je už od detstva veľkým fanúšikom značky BMW. Táto spolupráca pre neho predstavuje splnenie dlho snívaného sna.

Globálna premiéra modelu BMW X4 M Competition x Joshua Vides sa uskutočnila v exkluzívnej galérii [SPACE] by BMW v The Grove v Los Angeles. Predstavila sa tu aj kolekcia doplnkov venovaná značkám BMW a BMW M, ktorú navrhol Joshua Vides. Tento rok predáva limitovanú edíciu kolekcie prostredníctvom vlastných kanálov. V katalógu pózoval aj profesionálny skateboardista Ishod Wair, ktorý je tiež veľkým milovníkom automobilov BMW M. Táto kolekcia obsahuje aj odevy, ako sú tričká a mikiny či predmety každodennej potreby, ako sú termosky a dokonca aj dekoratívne prvky do interiéru, ako koberce a to všetko s logami v štýle Joshua Vides. Večer pred oficiálnou premiérou si umelec v priestore [SPACE] by BMW užil exkluzívnu predpremiéru vozidla BMW X4 M Competition x Joshua Vides s rodinou a priateľmi. Unikátne vozidlo sa vybraným hosťom predstavilo 7. októbra v rámci vernisáže spolu s ďalšími dielami Joshuu Videsa. Široká verejnosť si môže pozrieť automobil od 8. októbra, následne sa v novembri stane súčasťou vozidlového parku BMW M GmbH.

Joshua Vides: „Som veľmi šťastný, že na tomto projekte môžem spolupracovať so značkami BMW a BMW M. Automobil značky BMW som chcel vlastniť od momentu, keď som mal asi sedem alebo osem rokov. Bolo to neuveriteľné, keď som mohol použiť svoje vlastné nápady a upraviť nimi dizajn vozidla BMW X4 M Competition.“ Jeho cieľ projektu: „Chcel som, aby už aj stojace vozidlo vyzeralo čo najlepšie. Toto je prvýkrát, čo pracujem s takýto druhom čiar, ktoré v kreslených príbehoch alebo vo filmoch vytvárajú dojem rýchleho pohybu. S výsledkom som veľmi spokojný.

Joshua Vides je od detstva skutočným milovníkom automobilov značky BMW. Vyrastal na chudobnom predmestí Los Angeles, kde len málokedy zahliadol vozidlá BMW alebo BMW M. V skutočnosti to bolo také zriedkavé, že keď uvidel prejsť okolo BMW, spôsobovalo to, že sa zastavil a zamyslel sa. Jeho fascinácia značkou stále rástla, rovnako ako jeho túžba kúpiť si jedného dňa vlastné BMW. Počas svojej mimoriadne rozmanitej kariéry pracoval Joshua Vides ako barista, hasič, sklenár, vodič dodávky, potom ako grafický dizajnér pre rôzne značky pouličného oblečenia streetwear, až sa tak dostal k svojmu terajšiemu povolaniu výtvarníka. Prerazil výrobou umeleckej dekorácie pre svetoznámu športovú obuv, ktorá potom viedla k spolupráci s celosvetovo uznávanými spoločnosťami a k jeho vlastným kolekciám.

Joshua Vides otvoril v roku 2021 v Los Angeles svoju kaviareň Matte Black Coffee, navrhnutú výlučne v jeho čierno-bielom štýle. Návštevníci kaviarne môžu teraz niekoľko týždňov obdivovať jeho inštaláciu venovanú automobilke BMW. Pozostáva z otáčajúcich sa volantov a ďalších umeleckých diel.

Joshua Vides si detský sen vlastniť BMW už splnil – nie raz, ale dvakrát. Okrem bieleho BMW M3 E46, ktoré si kúpil v roku 2004, vlastní aj diamantovo čierne BMW M3 E30 z roku 1989. Jeho láska k BMW sa mu teraz vryla aj priamo do kože. Počas svojej prvej cesty do Mníchova navštívil v septembri priestory BMW Welt, aby obdivoval poklady z kolekcie BMW Classic. Zaujali ho natoľko, že si na predlaktie dal vytetovať logo BMW.

„Keďže sa značka BMW naďalej rozvíja, vždy sme otvorení aj vývoju v oblasti kultúry,“ povedal Jens Thiemer, senior viceprezident pre zákazníkov a značku BMW: „Vďaka svojim myšlienkam a vízii je Joshua Vides jednou z výnimočných osobností a zároveň aj myšlienkovým lídrom vo svete umenia, životného štýlu a kultúry. Vďaka spolupráci s JV bude BMW ťažiť z jeho vplyvu a jeho fotografií tým, že osloví a zaujme nové cieľové skupiny.“ Markus Flasch, generálny riaditeľ spoločnosti BMW M GmbH, zdôraznil, že „je to vôbec prvýkrát, čo vysokovýkonné športové vozidlo od BMW M slúži ako ústredný bod jednej z našich exkluzívnych spoluprác“. Josh pochopil, ako využiť svoj umelecký talent na vytvorenie dokonalého prostredia pre dizajn a línie tohto vozidla. „Jeho nenapodobiteľný štýl oslovuje mladých spotrebiteľov na celom svete a posilňuje povedomie o značke BMW M v expresívnom luxusnom segmente,“ povedal Markus Flasch.

Značky: