Sprísňovania dohľadu nad používaním Netflixu prináša prvé výsledky.
Podľa aktuálnych prieskumov to vyzerá, že v Španielsku má firma o 1 milión používateľov menej. Dôvodom je novo zavedené prísnejšie dohliadanie nad zdieľaním hesiel a používaním služby mimo domácnosť. Tento výsledok sa zatiaľ nedá brať ako vyslovený neúspech, pretože na potvrdenie trendu ubúdajúceho počtu používateľov budeme potrebovať ešte niekoľko mesiacov. To za predpokladu, ak vôbec takýto trend nastane alebo je toto jeho začiatok. Štúdia firmy Kantar ale nateraz s istotou hovorí o úbytku používateľov.
Streamovací gigant si je odchodu či blokovaniu používateľov vedomý a preto vytvoril niektoré lákavejšie ponuky a do ponuky pridal aj predplatné s reklamami (na Slovensku zatiaľ nedostupné). Okrem toho zvýšil atraktivitu balíkov s najnižším poplatkom a zapracoval na lepšom rozlíšení. Spoločnosti ide najmä o to, aby používatelia nezdieľali prihlasovacie údaje medzi ostatnými, ktorými si za službu neplatia.
Spočiatku išlo najmä o doplnenie možnosti pridať ďalšieho používateľa do jedného účtu, ktorý by mal vlastný prístup a takisto aj vlastnú históriu filmov. To sa zdalo ako atraktívna možnosť, avšak bol tu háčik v tom, že napríklad pridanie nového člena stálo v Španielsku 5,99 eura, no najnižší plán s reklamami stál 5,49 eur na mesiac. Teda ešte o 50 centov lacnejšie. Firma tak bola nútená upraviť ceny svojich programov a takisto aj ich atraktivitu, napríklad ponúknutím vyššieho rozlíšenia.
Krajina, kde ponúkala predplatné s reklamami, bol takýto program nazvaný ako Basic with Ads sa teraz volá Standard with Ads. Toto predplatné umožňuje sledovanie vo Full HD kvalite a môžete streamovať naraz až na 2 zariadeniach súčasne. Vyššie zmienená štúdia hovorí o tom, že Netflix od januára tohto roku prišiel o viac ako 1 milión používateľov. V Španielsku používa službu 11,9 milióna ľudí. Počet používateľov oproti minulému štvrťroku klesol takmer o 300 000. To by podľa prieskumu znamenalo, že zhruba dve tretiny z nich si za Netflix neplatili.
Riaditeľ globálneho prieskumu v spoločnom vo firme Kantar, Dominic Sunnebo, uviedol, že pokles používateľov je jednoznačne v dôsledku sprísnenia politiky na zdieľanie hesiel. Hoci ide o napohľad negatívne správy, treba si uvedomiť, že tento úbytok je tvorený s vysokou pravdepodobnosťou najmä tými, ktorí za službu neplatili. Dá sa hovoriť o tom, že firme robili iba náklady za sledovanie programov.
Aj preto sme boli v úvode článku opatrnejší a vyhlasovať, že sa Netflixu nedarí nie je úplne namieste. V prvom rade bude dôležité, ako sa ukážu výsledky ďalšieho štvrťroka, pričom objavujú sa správy, že Netflix výrazne posilnil investície do španielskeho dabingu alebo titulkov, čo by mohlo prilákať množstvo používateľov v tejto krajine.
Ďalšie mesiace by mohli ukázať, či používatelia, ktorí teraz nebudú môcť pre prísnejšie uplatňovanie sledovacej politiky službu používať sledovať, si ju následne predplatia v rámci niektorého z poskytovaných balíčkov.
Zdroj: ghacks.net, Kantar
Prečítajte si aj: