Exkluzívny fotografický seriál, ktorý dnes uviedla spoločnosť Nikon, zachytáva cestu nemeckého fotografa Maxa Leitnera do poľskej Varšavy, kde fotografoval impozantnú súčasnú architektúru mesta – v neobvyklých perspektívach.
Fotky, ktoré sú dôkazom možností širokouhlých objektívov NIKKOR, zachytávajú jedinečné línie mestskej architektúry so zakomponovaním profesionálneho mestského free runnera Benniho Gramsa pre hru s perspektívou a na vytvorenie najrôznejších optických ilúzií. Fotky strategicky zachytávajú Benniho uprostred najkrajších varšavských architektonických štruktúr a stavieb, pričom sa Max pohráva s líniami budov tak, aby vzbudil u divákov záujem o dianie v obrazovom poli.
Varšava je známa svojou pestrou architektúrou, ktorá odráža jej dlhú a rôznorodú históriu. Fotografované miesta boli vybraté tak, aby poskytovali obraz modernej metropoly, od interiérov ikonického Múzea histórie poľských Židov – POLIN a Katynského múzea až po zábery exteriérov rušných budov, mostov a nedávno zrenovovaného metra tohto ponáhľajúceho sa mesta.
V súvislosti s týmto projektom Max Leitner hovorí: „Obklopujú nás zaujímavé línie a bol som vždy poháňaný potenciálom fotografie toto prostredie detailne preskúmať a interpretovať. Pomocou línií súčasnej architektúry diváka usmerňujem a niekedy aj zavádzam, čo mi umožňuje dávať bežným veciam novú vizuálnu predstavu. Abstrakciou a manipuláciou s týmito líniami prostredníctvom kompozície môžete spochybniť divákove vnímanie priestoru. Do Varšavy sme prišli, aby sme zistili, kam až tieto hranice môžeme posunúť, a zároveň patrične zdôrazniť pôsobivú súčasnú architektúru tohto mesta.“
Krátke ohniskové vzdialenosti a veľká hĺbka ostrosti širokouhlých objektívov NIKKOR umožnili Maxovi fotografovať varšavské malé interiéry a mohutné budovy, pričom bolo zaručené dokonalé zaostrenie celého obrazového poľa. Tieto objektívy sú ideálne na fotografovanie architektonických objektov a dokážu zvýrazniť perspektívu a vodiace línie, výsledkom čoho sú mimoriadne pôsobivé fotky budov.
Pri fotografovaní využíval Max nasledujúce objektívy NIKKOR:
- AF-S NIKKOR 16 – 35 mm f/4G ED VR – Tento extrémne širokouhlý objektív disponuje systémom redukcie vibrácií na stabilizáciu obrazu, vďaka ktorej prenáša ostrý obraz na snímač aj do hľadáčika. Optická konštrukcia poskytuje vynikajúce rozlíšenie i kontrast v rôznych podmienkach.
- AF-S NIKKOR 14 – 24 mm f/2,8G ED – Extrémne širokouhlý s vysokou svetelnosťou pre profesionálov s antireflexnými vrstvami Nano Crystal Coat pre redukciu reflexov a závoja. Poskytuje ostrý obraz až do krajov obrazového poľa, ktorý je kvalitnejší ako u ekvivalentných objektívov s pevnou ohniskovou vzdialenosťou.
- AF-S NIKKOR 24 mm f/1,4G ED – Tento profesionálny širokouhlý objektív s ultravysokou svetelnosťou zaručuje vynikajúcu ostrosť snímok, a to aj pri slabom osvetlení. Vysoká svetelnosť objektívu tiež ponúka jasný obraz v hľadáčiku a ultrazvukový zaostrovací motor (SWM) zaručuje rýchle a tiché automatické zaostrovanie.
- AF-S NIKKOR 35 mm f/1,4G – Profesionálny širokouhlý objektív s pevnou ohniskovou vzdialenosťou a vysokou svetelnosťou f/1,4. Pýši sa asférickým optickým prvkom na dosiahnutie vyššieho rozlíšenia a kontrastu obrazu. Tento robustný a spoľahlivý objektív je vďaka svojmu optickému výkonu ideálnou voľbou pre fotografov, ktorí potrebujú perfektný profesionálny objektív.
Max pripravil tento fotografický seriál pomocou novej vlajkovej lode medzi digitálnymi jednookými zrkadlovkami formátu FX od spoločnosti Nikon: D850.