Prvý čistokrvný elektromobil, ktorý som vo svojom živote testoval bol Nissan a stalo sa tak ešte v roku 2015. Odvtedy ubehlo dlhých 5 rokov a keď som si sadol do aktuálneho modelu Nissan LEAF, cítil som sa o 5 rokov mladší. Vo vnútri sa takmer nič nezmenilo. Veď sa pozrite v našom videu
Konečne poriadna batéria
V skutočnosti sa toho zmenilo vo vnútri celkom dosť – hlavnou novinkou je 62 kWh batéria, ktorá dáva LEAFovi život. Konkrétne v decembri to bol život na 331 km s pustenou klimatizáciou a ohrevom sedadla vodiča. Výrobca hovorí o dojazde dlhšom – pri kombinovanej prevádzke to má byť až 385 km, v meste údajne až 528 km. Nuž, celkom rád by som sa zúčastnil toho merania v meste, muselo to byť ľudoprázdne mesto so systematickou zelenou vlnou. Tak čo onak, Nissan LEAF e+ môžete zobrať na víkendovú trasu trebárs z Bratislavy do Tatier, ale už doma si radšej pozrite, ktoré nabíjačky po ceste majú adaptér Chademo a v dobe lockdownu by som celkom odporúčal aj horúci čaj do termosky.
Ako s nabíjaním?
Na rýchlonabíjačke strávite tak hodinu a štvrť pri nabíjaní z 20 na 80 % a kúrenie si veru počas nabíjania púšťať nebudete. Ak budete chcieť nabíjať v hoteli na 230 V nabíjačke, vedzte, že máte 6,6 kW nabíjačku na palube a bude dosť času na lyžovačku aj antigéne testy – trvá to 32 hodín. Niektoré hotely už majú 32 A wallbox a tam nabijete počas noci. Príslušný kábel na wallbox je súčasťou dodávky, to veľmi chválime (aj na Aliexpress je to tak 150 eur).
Parametre auta
Ale späť k autu. Tu je teda 62 kWh batéria s napätím 350 V, výkon motora je 160 kW (217 koní) a krútiaci moment 340 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy, my sme namerali do konca o desatinku menej. Maximálna rýchlosť 157 km/h, to sme neskúšali – simulovať pre vás a políciu teraz vo videu, že sme na nemeckej diaľnici je trochu nadčasové. Rýchlosť 140 km/h ale určite dosiahnete, teda podľa odometra.
Auto je s predným pohonom, batožinový priestor je celkom fajn – 420 litov až po strechu pri klasickej polohe operadiel cestujúcich vzadu a 1160 litrov pri sklopených operadlách. Podlaha pri sklopených sedadlách však nie je rovná.
Aj aplikácia je tu
Páčila sa nám aplikácia Nissan Connect, s ktorou viete nájsť auto na mape, zasvietiť aj zatrúbiť s ním, ale hlavne viete, aký je aktuálny dojazd a úroveň nabitia batérie. Neviete však auto otvoriť alebo zatvoriť na diaľku. Dokážete však na diaľku klimatizovať.
V testovanej verzii sme mali disky R17, elektrickú parkovaciu brzdu a dvojtónové vyhotovenie s čiernou strechou. Dĺžka vozidla je 4490 mm, rázvor 2700 mm. Sedadlá sú mimoriadne pohodlné, koženkové a výrazným modrým prešívaním.
Jazdní asistenti na japonský spôsob
Medzi prvky inteligentnej výbavy patrí ProPilot, čo je spoločný názov pre aktívne udržiavanie auta v jazdnom pruhu so signalizáciou neoprávneného opustenia jazdného pruhu a zaradenie funkcie adaptívneho tempomatu. Rovnako to zahrňuje aj asistovanú jazdu v kolóne. Výborné je automatické prepínanie stretávacích a diaľkových FullLED svetiel. Špecialitou je ParkPilot, čo je aktívny parkovací asistent s ovládaním smeru jazdy ako aj rýchlosti pohybu. A oceňujeme aj signalizáciu auta v oboch mŕtvych uhlov.
Dizjan
K vonkajšiemu dizajnu nemáme výhrady. Je to auto robené na minimálny aerodynamický odpor, efektný je najmä zadný difúzor a predná mriežka V-motion. Horšie je to s vnútornou výbavou multimediálneho systému, ktorá baží po upgrade. Napr. páčkové prepínače ohrevu sedadiel vpredu, ale aj vzadu sú v roku 2020 síce pripomienkou dôb dávno minulých, ale nie každý je vyznávač retro štýlu v elektromobile. Rovnako to chce zmenu aj v podaní monitora spotreby energie ako aj služieb dostupných počas nabíjania.
Na druhej strane pult s prístrojmi je spracovaný celkom moderne. Evidentne ide o dve divízie v Nissane, ktoré nevyznávajú rovnakú filozofiu. Chválime ale reproduktorovú sústavu od Bose vrátane basového reproduktoru v batožinovom priestore.
Cena testovacieho auta je 37 180 eur, cena Nissan LEAF so 40 kWh batériou začína na 27 970 eur. Auto sme mali zapožičané od Auto-impex.