Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Odpočítavanie do príchodu tretej generácie modelového radu BMW X1 – a zároveň aj prvého plne elektricky poháňaného vozidla zo segmentu Sports Activity Vehicle (SAV) v triede prémiových kompaktných vozidiel, už naplno beží.

Nový model BMW iX1 (kombinovaná spotreba elektrickej energie: 18,4 – 17,3 kWh/100 km v cykle WLTP; emisie CO2: 0 g/km; elektrický dojazd: 413 – 438 km v cykle WLTP; údaje v cykle NEDC: – ; predpokladané hodnoty na základe aktuálneho štádia vývoja vozidla) teraz úspešne ukončil testovanie jazdnej dynamiky v zimnom testovacom centre spoločnosti BMW Group v meste Arjeplog v severnom Švédsku. Na zasnežených cestách a špeciálne upravených ľadových tratiach v okolí mesta Arjeplog pri polárnom kruhu sa pripojilo ku konvenčne poháňaným a plug-in hybridným verziám nového modelového radu BMW X1, ktoré v týchto priestoroch a podmienkach práve absolvujú integrované aplikačné testy pohonného ústrojenstva a podvozkových systémov. Ďalší plne elektrický model od spoločnosti BMW Group sa tak dostal do záverečnej fázy procesu vývoja pred sériovou výrobou.

Tento test sily a odolnosti v mrazivých teplotách a zimných podmienkach na ceste podrobil mimoriadne náročnému testovaniu elektromotory, technológiu elektrického pohonu všetkých kolies, vysokonapäťovú batériu, výkonovú elektroniku a technológiu nabíjania nového modelu BMW iX1. Jeho piata generácia elektrického pohonu BMW eDrive využíva najnovšiu technológiu batériových článkov a inteligentne riadený tepelný manažment, ktorý umožňuje krátke časy nabíjania a dlhý dojazd aj pri extrémnych mínusových teplotách. Vďaka dvom elektromotorom (jeden na prednej náprave a jeden vzadu), ktorých výkon sa presne vzájomne koordinuje s cieľom optimalizovať trakciu a dynamický výkon, ako aj mimoriadne rýchlo pôsobiacej technológii obmedzovania preklzu kolies umiestnenej takmer priamo pri ovládacom člene, je nový model BMW iX1 dokonale vybavený na to, aby v akomkoľvek teréne dokázal isto a presvedčivo postupovať vpred.

V zimnom testovacom centre BMW Group v Arjeplogu prechádzajú pohonné ústrojenstvo a podvozkové systémy nových modelov procesom výnimočne detailného a jemného ladenia. Zasnežené cesty a oblasti zamrznutých jazier, pripravené špeciálne pre tieto testovacie programy, ponúkajú vývojovým a testovacím inžinierom spoločnosti BMW Group ideálne podmienky pre zdokonaľovanie súhry motorov, technológie elektrického pohonu všetkých kolies a riadiacich systémov zavesenia kolies v podmienkach, keď vozidlá jazdia na pozdĺžnych a priečnych dynamických limitoch svojich schopností. Najmä ľadové plochy poskytujú dokonalé, reprodukovateľné podmienky, v ktorých je možné podrobne preskúmať a optimalizovať spoluprácu pohonnej sústavy a podvozka. Tento intenzívny testovací program kladie základy spoľahlivo bezpečných a istých jazdných vlastností – so športovým zameraním, ktoré vodiči od vozidiel automobilky BMW očakávajú. Súčasťou ladenia a testovania je aj dobre vyriešený celkový zážitok z vozidla.

Model BMW iX1 je tretím vozidlom značky z kategórie SAV s čisto elektrickým pohonom a do modelového radu pribudne ihneď po uvedení nového BMW X1 na trh, čo je naplánované na jeseň roku 2022. Plne elektricky poháňaný model využíva flexibilnú architektúru vozidla a bude sa vyrábať na rovnakej montážnej linke ako ostatné verzie kompaktného SAV so spaľovacími a plug-in hybridnými motormi.

Značky: