Nové BMW radu 6 Gran Turismo spája na dlhých cestách komfort luxusného sedanu s estetickou príťažlivosťou kupé.
Dizajn stelesňuje náročný proces vývoja, počas ktorého sa maximálne vylepšovali funkčné výhody tohto druhu karosérie ako aj zmyselnosť športovej elegancie. Veľkorysý flexibilný interiér, príťažlivý vzhľad, vynikajúci komfort jazdy a luxusný pocit priestoru. To všetko boli výnimočné vlastnosti modelu BMW radu 5 Gran Turismo, predchodcu tejto novinky. Všetky prvky sa v novom BMW radu 6 Gran Turismo posunuli na vyššiu úroveň. Doplnili ich natiahnuté proporcie, výrazne viac dynamických línií a svalnaté spracovanie plôch. Tieto zmeny sa prejavili aj v novom označení vozidla.
„Nové BMW radu 6 Gran Turismo sa zameriava na náročných zákazníkov, ktorým záleží na individualite. Je to príťažlivé vyjadrenie zabalené do plynulých plastických tvarov, ktoré dávajú vozidlu moderný a športový výraz. Zvýšená pozícia sedenia dodáva pri radosti z jazdy kráľovský pocit a luxusné množstvo priestoru poskytuje všetko, čo ste potrebovali na pohodlné cestovanie,” vraví Adrian van Hooydonk, Senior Vice President BMW Group Design.
Dynamicky natiahnuté proporcie sú vstupenkou k športovej elegancii.
Dynamicky natiahnuté proporcie nového BMW radu 6 Gran Turismo sa prejavujú v dĺžke 5 091 mm (oproti predchodcovi nárast o 87 milimetrov), nezmenenej šírke 1 902 mm a v znížení výšky o 21 mm (na 1 538 mm). Spojenie s líniou strechy, ktorá splýva smerom dozadu, vytvára elegantnú športovú príťažlivosť. Výrazná optimalizácia usporiadania interiéru sa prejavila v tom, že aj napriek nižšej celkovej výške majú cestujúci viac miesta na hlavu. Medzi ďalšie charakteristické prvky nového BMW radu 6 Gran Turismo patria dlhá kapota motora, dozadu posunutá kabína, rázvor 3 070 milimetrov, bezrámové dvere a úzke okná, ktoré sa tiahnu až do zadnej časti.
Predná časť: originálna, príťažlivá a výrazná.
Svalnatý vzhľad prednej časti podčiarkujú typické obličky značky BMW. Predné svetlomety vychádzajú z obličiek a vytvárajú súvislý pás, ktorý zdôrazňuje šírku vozidla.
Štandardne dodávané LED svetlomety pre tlmené aj diaľkové svetlá dopĺňajú denné LED svetlomety. Ich kruhový tvar, ploský v spodnej a zrezaný v hornej časti, sa hlási k ostatným vozidlám značky BMW. Tento štylistický prvok sa ešte viac prejaví v prípade použitia príplatkových adaptívnych LED svetlometov. Horizontálne priečky vytvárajú dizajnové spojenie medzi vnútornými kruhmi svetlometov a obličkami, čím posilňujú široký a dynamický výraz prednej časti. Súčasťou palety funkcií adaptívnych LED svetlometov sú aj variabilné smerovanie svetelného lúča, adaptívne a zákrutové svetlomety a BMW Selective Beam, neoslepujúce diaľkové svetlomety s dosahom svetelného lúča až do 500 metrov.
Boky: plynulé línie, precízne plochy.
Pri bočnom pohľade na BMW radu 6 Gran Turismo padnú do oka predĺžené proporcie a precízne tvarované plochy. Svetlo sa na túto časť karosérie odráža od jediného prelisu v hornej časti bokov. Nad výrazne klenutými blatníkmi sa tiahne druhá horizontálna línia, jemne zapracovaná do povrchu, ktorá vytvára efektívne prechody medzi svetlom a tieňom, čím dodáva vozidlu extra dávku svetla a elegancie. Svetlú výšku zdôrazňujú zatienené plochy nad bočnými prahmi. Otvory na výstup vzduchu a bočné prahy podčiarkujú predĺžený pocit z bočnej časti.
Nové BMW radu 6 Gran Turismo dostalo ostrejší sklon A-stĺpikov ako jeho predchodca. Línia strechy dosahuje svoj najvyšší bod nad B-stĺpikom a následne v štýle kupé splýva smerom dozadu, kde končí o 64 milimetrov bližšie pri vozovke. Výraznú eleganciu siluety umocňujú aj štíhle bočné okná, ktoré už v zadnej časti neprerušuje extra pásik. Ich tvar prináša novú, kolmejšiu interpretáciu typického dizajnového prvku značky BMW známeho ako Hofmeisterov oblúk.
Zadná časť: šírka umocňuje športový postoj, plastický tvar svetiel.
Horizontálne línie, ostré hrany a skosené plochy. To všetko pomáha posilniť pocit šírky zadnej časti a tým aj športového postoja nového BMW radu 6 Gran Turismo. Tento pocit vyvoláva aj úzke zadné okno a zadné svetlomety, ktoré zasahujú do bokov. Svetlomety využívajú okrem typického tvaru písmena L aj unikátnu 3D povrchovú úpravu. Krycie sklá nad harmonicky osvetlenými LED jednotkami dodávajú atraktívne tvarovaným svetlometom výrazný dizajn.
Aerodynamické úpravy – od aktívnych lamiel až po automaticky sa vysúvajúci zadný spojler.
Nízko položená silueta nového modelu BMW radu 6 Gran Turismo využíva aj účinnú aerodynamiku. K jej vylepšeniu pomohlo aj množstvo výpočtov a meraní. Aktívne lamely vytvárajú v prípade potreby extra chladenia ďalšie potrebné otvory. Spodná časť podvozka je takmer úplne zakrytá. Turbulencie okolo blatníkov zmenšujú závesy v spodných otvoroch na vstup vzduchu v prednom nárazníku a výduchy za prednými blatníkmi. Na zníženie vztlaku a zlepšenie súčiniteľa odporu vzduchu vozidla (cd) z hodnoty 0,29 v prípade predchodcu na súčasných 0,25 slúži aj zadný spojler, ktorý sa automaticky vysunie pri rýchlosti 120 km/h a pod rýchlosťou 80 km/h sa opätovne zasunie.
Individuálny štýl: široký výber lakov exteriéru a diskov kolies z ľahkých zliatin plus verzie výbav Sport Line, Luxury Line a M Sport.
Pre nové BMW radu 6 Gran Turismo sú na výber k dispozícii dva nemetalické a desať metalických lakov exteriéru. Súčasťou štandardnej výbavy sú 17-palcové disky kolies z ľahkých zliatin, na želanie sa môže ich rozmer zväčšiť až na 20 palcov. V ponuke príslušenstva Original BMW Accessories sa nachádzajú disky kolies s priemerom až 21 palcov.
Od začiatku predaja si môžu zákazníci vybrať jeden z troch štandardne dodávaných balíkov výbav. Precízne vybraný dizajn a prvky výbavy umocnia športového alebo elegantného ducha vozidla. Verzie výbav Sport Line, Luxury Line a M Sport obsahujú aj 19-palcové disky kolies z ľahkých zliatin, kožené čalúnenie s exkluzívnym prešívaním a orámovaním v kontrastných farbách či hliníkové lišty prahov.
Sport Line prináša exteriéru extra vizuálnu dôležitosť vysoko lesklou líniou okolo okien a ďalšími čiernymi lesklými detailmi na prednej aj zadnej časti. Radosť z jazdy podporujú aj športové sedadlá. Verzie Luxury Line využívajú dizajnové prvky ako chrómové aplikácie v prednej maske, BMW obličkách a na zadnom nárazníku. Atmosféru interiéru podčiarkujú obklady z exkluzívneho vyberaného dreva.
Výberom balíka M Sport sa majitelia nového BMW radu 6 Gran Coupé hlásia k nadšeniu z dynamickej časti automobilového života. Či už jazdnými vlastnosťami alebo vzhľadom svojho vozidla. Balík prvkov M Aerodynamics spolu s balíkom M Sport obsahuje prvky ako čierne lamely výduchov, špeciálne tvarované bočné prahy a zadný nárazník a mimoriadne veľké otvory na nasávanie vzduchu vpredu. Ďalej obsahuje brzdy M Sport s modrými strmeňmi, jemne chrómované koncovky výfukového potrubia a vysoko lesklú líniu okolo okien Shadow Line. Športového ducha interiéru umocňujú aj detaily ako M športové sedadlá, novo navrhnutý M kožený volant, antracitový poťah stropu BMW Individual či hliníkové obklady Aluminium Rhombicle s perlovými chrómovými lištami. Balík M Sport sa môže kombinovať so všetkými príplatkovými druhmi odpruženia.
Interiér a výbava.
Výnimočné riešenia pre maximálnu radosť z jazdy a uvoľnený zážitok z cestovania.
Interiér BMW radu 6 Gran Turismo spája všestrannosť a dynamické vlastnosti vozidla ideálne na luxusné cestovanie na dlhé vzdialenosti. Kokpit orientovaný na vodiča, mimoriadne variabilný priestor pre posádku a batožinu, vysoko kvalitné a dôsledne vyberané a spracované materiály. To všetko sú súčasti vynikajúcej radosti z jazdy, uvoľneného cestovania a neprekonateľnej využiteľnosti v spojení s luxusným prostredím.
Nové BMW radu 6 Gran Turismo bude v základnej výbave čalúnené kožou Dakota, ktorá v závislosti od výbavy dostane rôzne farby či spracovanie. Za príplatok bude k dispozícii viacero verzií koženého čalúnenia Exclusive Nappa. Taktiež za príplatok budú k dispozícii interiérové lišty Sensatec vo farbách Black a Coffee.
Exkluzívny charakter interiéru zvýrazňujú aj precízne spracované a dôsledne zložené povrchy či presne zapracované chrómované lišty. Tvary interiérových líšt vo výplniach dverí pripomínajú elegantné plynutie línie strechy. Punc výnimočnosti dodáva vygravírovaný nápis GT v zadnej časti vozidla. Súčasťou príplatkovej ponuky sú aj elektricky ovládané slnečné roletky pre zadné bočné okná.
Zvýšená pozícia sedenia a palubná doska orientovaná na vodiča.
Horizontálne plochy vytvárajú štruktúru palubnej dosky a vnútorných častí dverí a tým umocňujú široké štylisticky vyvážené tvary a výraznú eleganciu interiéru. Línia palubnej dosky sa výrazne dvíha smerom k vodičovi a jasne vytvára jeho pracovný priestor. Zvýšená pozícia sedenia zlepšuje výhľad vodiča na cestu a spolu s ergonomicky usporiadanými ovládačmi prispieva k majestátnemu pocitu spojenému s radosťou z jazdy. Palubné rozhranie iDrive sa po novom zobrazuje na samostatne stojacej plochej obrazovke.
Súčasťou základnej výbavy BMW radu 6 Gran Turismo bude multifunkčný športový kožený volant vrátane prvkov na ovládanie infotainmentu, komunikácie a systému na udržiavanie rýchlosti. Vo vozidle vybavenom 8-stupňovou športovou automatickou prevodovkou Steptronic sa dajú rýchlosti radiť aj manuálne páčkami pod volantom.
Zadná časť poskytuje luxusný komfort na dlhých cestách.
Zadná časť nového BMW radu 6 Gran Turismo sa môže pochváliť troma plnohodnotnými sedadlami. Oproti predchodcovi poskytuje viac priestoru na nohy aj na hlavu. Vzhľadom na šírku sa vedľa seba zmestia až tri detské sedačky. Jednoduchšie upevnenie zabezpečia úchyty ISOFIX na vonkajších sedadlách. Komfort cestovania na dlhé trate zlepšuje aj upravená zadná lavica, ktorá prispieva aj k zvukovej izolácii. Akustický komfort zlepšili aj ďalšie izolačné vrstvy v streche, vo dverách a v opierkach zadných sedadiel.
Štandardnú ponuku predných sedadiel rozširujú športové alebo komfortné sedadlá, aktívna ventilácia či masážna funkcia. Príplatkové elektricky nastaviteľné zadné sedadlá ponúkajú možnosť nastavovať sklon operadla tlačidlom.
Flexibilný priestor a moderná funkčnosť.
Drobnosti potrebné pri cestovaní sa zmestia do extra úložných priestorov vo vreckách vo všetkých dverách. Zmestia sa do nich napríklad kolmo uložené litrové fľaše na nápoje. V prednej časti kabíny sa okrem toho nachádzajú ďalšie dva držiaky na poháre, priestranná schránka pred spolujazdcom a veľká schránka v stredovej konzole pod lakťovou opierkou. Sklápacia stredová lakťová opierka skrýva dva držiaky na poháre a v prípade vybavenia vozidla komfortnými sedadlami pridáva aj úložný priestor.
Širokú variabilitu interiéru a modernú funkčnosť nového BMW radu 6 Gran Turismo podčiarkujú aj jeho schopnosti v oblasti prepravy batožiny. Jednodielne veko batožinového priestoru sa už v štandardnej výbave otvára elektricky a v prípade výbavy s Komfortným vstupom stačí na otvorenie jednoduchý pohyb nohou pod zadným nárazníkom. Batožinový priestor má objem 610 dm3, čo znamená medzigeneračný nárast o 110 dm3. Aj pri obsadení všetkých sedadiel sa do batožinového priestoru zmestia štyri 46-palcové golfové vaky alebo desať kartónov s fľašami s vodou.
Nakladacia hrana sa posunula o viac ako päť centimetrov nižšie a je na úrovni dna batožinového priestoru. Operadlá zadných sedadiel delených v pomere 40:20:40 sa dajú sklápať z kabíny, ale aj elektronicky stlačením tlačidla z batožinového priestoru. Tým sa využiteľný priestor zväčší na 1 800 dm3, čo je o 100 dm3 viac ako v prípade predchodcu. Narástla aj maximálna šírka a dĺžka úložného priestoru (o 25/185 mm). Pevný dvojdielny kryt batožinového priestoru sa v prípade potreby môže prepravovať v priestore pod dnom batožinového priestoru.
V obložení batožinového priestoru sa na prianie môže nachádzať aj ovládanie vysúvania ťažného zariadenia. Maximálna hmotnosť prívesu sa v prípade motorických verzií dodávaných od začiatku predaja nového modelu BMW radu 6 Gran Turismo obmedzuje na 2 100 kilogramov.
Medzi príplatkovými možnosťami sa nachádza aj panoramatické strešné okno. Dvojdielna presklená plocha má celkovú dĺžku 1 065 mm a šírku 900 mm. Vytvára tak v kabíne príjemne presvetlenú atmosféru. K zvukovej izolácii prispieva aj dvojvrstvová krycia roleta vyrobená z akusticky optimalizovaných materiálov.
Nové BMW radu 6 Gran Turismo má v základnej výbave automatickú klimatizáciu, ktorá vodičovi a prednému pasažierovi umožňuje individuálne nastavenie teploty. Na želanie sa dodávajú automatická klimatizácia s rozšírenými funkciami alebo 4-zónová klimatizácia. Prianie zákazníkov na zlepšenie kvality vzduchu splní balík Ambient Air. Obsahuje ionizáciu vzduchu a interiér prevonia vybranými parfumami. Príplatkový prvok Ambientné osvetlenie prináša do interiéru harmonické osvetlenie LED prvkami v palubnej doske a vo dverách. Intenzita a farba svetla sa dá nastaviť podľa aktuálnych prianí. Špeciálnym prvkom je svetelný koberec, svetelná grafika premietaná na zem v momente, kedy vodič aj posádka do vozidla nastupujú, prípadne z neho vystupujú.
Jednou zo špecialít na zozname príplatkovej výbavy je aj audiosystém Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System. Plne aktívny 10-kanálový zosilňovač s výkonom 1 400 wattov, dynamický ekvalizér zvuku a 16 čiastočne osvetlených reproduktorov vytvárajú mimoriadne precízny a nádherne bohatý zvuk. Jeho kvalitu si v novom BMW radu 6 Gran Turismo rovnomerne a rovnako vychutnajú všetci cestujúci na všetkých sedadlách.
Pohon, zážitok z jazdy a BMW EfficientLightweight.
Vynikajúco vyvážený športový výkon a komfort jazdy.
Motory použité v novom BMW radu 6 Gran Turismo patria medzi najnovšie pohonné jednotky spoločnosti BMW Group. Ich výkon prenáša na vozovku 8-stupňová prevodovka Steptronic. Modely BMW 640i Gran Turismo a BMW 640i xDrive Gran Turismo sa štandardne dodávajú s 8-stupňovou prevodovkou Steptronic Sport, ktorá sa stará o veľmi rýchlu zmenu prevodových pomerov a vodičovi ponúka možnosť ich zmeny páčkami na volante.
Výnimočná účinnosť motorov a prevodoviek, upravená aerodynamika a odľahčená konštrukcia sa starajú o to, že nové BMW radu 6 Gran Turismo dosahuje lepšie športové výkony a nižšiu spotrebu ako jeho predchodca. V závislosti od modelu trvá zrýchlenie z 0 na 100 km/h až o 0,7 kratšie (BMW 630i Gran Turismo). Spotreba paliva a emisie poklesli podľla testovacieho cyklu NEDC o 15 percent (BMW 640i Gran Turismo, BMW 630d Gran Turismo).
Výkonnejšie a úspornejšie benzínové a naftové motory.
Všetky pohonné jednotky dostali hliníkovú konštrukciu, upravenú termodynamiku a špičkovú technológiu prepĺňania BMW TwinPower Turbo. Od začiatku predaja nového BMW radu 6 Gran Turismo bude v ponuke jeden benzínový štvorvalec a radový šesťvalec, zatiaľ čo záujemcov o naftový motor uspokojí radový šesťvalec. Alternatívne k pohonu zadných kolies môžu byť 6-valcové motory hneď od začiatku predaja vybavené aj inteligentným pohonom všetkých kolies BMW xDrive.
Súbor technologických prvkov pre benzínové motory tvorí prepĺňanie TwinScroll, vysokotlakové priame vstrekovanie paliva, plne variabilné ovládanie zdvihu ventilov VALVETRONIC a variabilné časovanie vačkových hriadeľov Double-VANOS. Nové uloženie motorov znižuje ich hluk a zrýchľuje zahrievanie. Štvorvalcový motor v novom BMW 630i Gran Turismo poskytuje z 2-litrového objemu výkon 190 kW (258 k) a krútiaci moment 400 Nm dostupný od 1 550 do 4 400 ot./min. Vozidlo vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a dosahuje kombinovanú spotrebu 6,6 – 6,2 l/100 km. Emisie CO2 majú hodnotu 152 – 142 g/km (hodnoty podľa testovacieho cyklu NEDC, môžu sa líšiť v závislosti od rozmeru použitých pneumatík).
Trojlitrový radový benzínový šesťvalec pod kapotou nových modelov BMW 640i Gran Turismo a BMW 640i xDrive Gran Turismo dodáva maximálny výkon 250 kW (340 k) a krútiaci moment 450 Nm v rozpätí od 1 380 do 5 200 o./min. Výsledkom je zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy, v prípade verzie s pohonom xDrive je to iba 5,3 sekundy. Kombinovaná spotreba oboch modelov je 7,4 – 7,0 l/100 km, respektívne 8,2 – 7,7 l/100 km. Emisie CO2 dosahujú hodnoty 169 a 159 g/km, prípadne 187 a 177 g/km (hodnoty podľa testovacieho cyklu NEDC, môžu sa líšiť v závislosti od rozmeru použitých pneumatík).
Naftový radový 3-litrový šesťvalec s výkonom 195 kW (265 k) a krútiacim momentom 620 Nm dostupným medzi 2 000 až 2 500 ot./min. sa dodáva s pohonom zadných alebo všetkých kolies. Pohonná jednotka používa turbodúchadlo s premenlivou geometriou lopatiek a vstrekovanie common rail. Piezoelektrické vstrekovače pracujú s tlakom 2 500 bar, čo zaručuje mimoriadne presné dávkovanie paliva. Nové BMW 630d Gran Turismo zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy, nové BMW 630d xDrive Gran Turismo za 6,0 sekundy. Kombinovaná spotreba paliva a emisií CO2 modelu BMW 630d Gran Turismo dosahuje 5,3 – 4,9 l/100 km a 139 – 129 g/km, v prípade modelu BMW 630d xDrive Gran Turismo je to 5,9 – 5,5 l/100 km a 155 –144 g/km (hodnoty podľa testovacieho cyklu NEDC, môžu sa líšiť v závislosti od rozmeru použitých pneumatík). Obe verzie využívajú na znižovanie emisií technológiu BMW BluePerformance. Tá obsahuje filter pevných častí, oxidačný katalyzátor, zásobníkový katalyzátor na NOx a katalyzátor SCR so vstrekovaním tekutiny AdBlue na dodatočnú redukciu NOx.
Inteligentné prepojenie zlepšuje dynamiku a účinnosť.
S pomocou inteligentného prepojenia sa radenie 8-stupňovej prevodovky Steptronic môže prispôsobiť aktuálnej situácii. Ak je vozidlo vybavené navigačným systémom Professional, inteligentná prevodovka z neho preberá údaje o blížiacej sa ceste. Napríklad pred križovatkou môže podradiť a využiť tak maximálny brzdný efekt motora. Taktiež môže predísť zbytočnému preradeniu, ak nasledujú po sebe dve zákruty. Ak sa ovládačom režimu jazdy zvolí režim ECO PRO, prevodovka využíva možnosť zaradenia neutrálu. Stačí, aby vodič v rýchlostiach od 50 do 160 km/h pustil akceleračný pedál.
Inteligentné prepojenie zlepšuje aj využívanie automatickej funkcie Start / Stop. Kontrolná jednotka využije údaje z navigačného systému a z kamier asistenčných systémov a zabráni vypínaniu motora v prípadoch, kedy to nepomáha k zvýšeniu účinnosti a k zníženiu spotreby. Napríklad pri krátkych zastaveniach na kruhových objazdoch či na križovatkách v tvare T.
Špičková technológia podvozka, štandardne dodávané vzduchové odpruženie zadnej nápravy.
Vďaka intenzívnym úpravám podvozka je nové BMW radu 6 Gran Turismo citeľne obratnejšie a zároveň má aj lepšie jazdné vlastnosti. K jemnému vyváženiu medzi dynamickou ostrosťou a komfortom prispieva aj predná náprava s dvojitými trojuholníkovými ramenami a zadná päťprvková náprava. Predná náprava účinne eliminuje vplyv pruženia na riadenie, čo sa prejaví najmä pri razantnom bočnom zrýchlení.
Zadná náprava používa dvojzložkové elastické silentbloky a upravenú kinematiku, čo prispieva k precíznemu postaveniu kolesa voči vozovke a k vynikajúcej smerovej stabilite. Mohutný pomocný rám zadnej nápravy účinne oddeľuje vplyvy riadenia a pruženia, z čoho ťaží najmä akustika. Súčasťou základnej výbavy je vzduchové odpruženie zadnej nápravy s automatickým udržiavaním svetlej výšky. Svetlá výška tak zostáva konštantná bez ohľadu na jazdnú situáciu a zaťaženie a pri tom účinne pohlcuje vibrácie.
Elektromechanické riadenie so štandardne dodávanou funkciou Servotronic (posilňovač riadenia s premenlivým účinkom závislým od rýchlosti) ponúka neprekonateľnú presnosť pri dynamickom prejazde zákrutami a zároveň prispieva k pohodlnému ovládaniu. Na elektromechanickom základe pracuje aj Integrálne aktívne riadenie. Natáčanie zadných kolies prináša extra obratnosť v zákrutách, istotu pri zmene jazdných pruhov a jednoduchšiu ovládateľnosť v mestách.
Na želanie dodávaný adaptívny podvozok a Executive Drive zvyšujú komfort jazdy a športový výkon.
Na želanie dodávaný adaptívny podvozok s dynamickou kontrolou tlmičov a so vzduchovým odpružením na oboch nápravách citeľne zvyšuje kvalitu jazdy. Okrem komfortu sa elektronicky ovládané tlmiče starajú aj o dynamickejšie prejavy vozidla. Tlmiče dopĺňa vzduchové odpruženie, ktoré využíva kompresor s tlakovým zásobníkom. Tlak vzduchu sa kontroluje pre každé koleso zvlášť, čo pomáha kompenzovať nerovnomerne rozloženú záťaž.
Vzduchové odpruženie umožňuje vodičovi manuálnu zmenu svetlej výšky. Pri prejazde po nerovnom povrchu, prípadne cez spomaľovacie prahy, sa po stlačení tlačidla zvýši svetlá výška o 20 milimetrov. Pri presiahnutí rýchlosti 35 km/h sa automaticky vráti do štandardného nastavenia. Pri prekročení rýchlosti 120 km/h v režime SPORT sa svetlá výška zníži o 10 mm.
Príplatkový systém Executive Drive prináša extra dávku športovosti. Dopĺňa dynamickú kontrolu tlmičov a vzduchové odpruženie s aktívnymi stabilizátormi a ponúka sa v kombinácii s integrálnym aktívnym riadením. Stabilizátory využívajú elektromotory a redukujú bočné náklony karosérie pri jazde vysokou rýchlosťou v zákrute alebo pri náhlom vyhýbacom manévri. Systém je založený na aktívnych stabilizátoroch oboch náprav a počas jazdy vozidla je neustále v činnosti. Všetky príplatkové podvozkové systémy sa na želanie dodávajú aj v spojení s pohonom všetkých kolies xDrive.
Ovládač jazdného zážitku s príplatkovými režimami ADAPTIVE a COMFORT+.
Súčasťou štandardne dodávaného ovládača jazdného zážitku sú režimy nastavenia ECO PRO, COMFORT a SPORT. Tieto režimy po stlačení tlačidla upravujú reakcie akcelerátora, riadenia, radenia prevodovky Steptronic a odozvu elektronických tlmičov. Voľba adaptívnych tlmičov a Executive drive rozširuje ponuku o režimy COMFORT+ a ADAPTIVE. Vodič si tak môže vybrať komfortné nastavenie alebo reakcie, ktoré sa prispôsobia jeho jazdnému štýlu. V režime ADAPTIVE sa v prípade spojenia s navigačným systémom Professional vozidlo automaticky pripraví napríklad na príjazd ku križovatkám či k zákrutám.
BMW EfficientLightweight: zníženie hmotnosti o približne 150 kilogramov.
Premyslená odľahčená konštrukcia a zvýšené používanie hliníka a vysokopevnostných ocelí na karosérii a podvozku prispelo k zníženiu hmotnosti nového BMW radu 6 Gran Turismo oproti predchodcovi o približne 150 kg. Dvere, kapota aj veko batožinového priestoru sú vyrobené z hliníka. Z tohto ľahkého materiálu sú vyrobené aj priečne nosníky motora, nápravy a zadné ramená či ďalšie prvky podvozku. Zníženie neodpružených hmôt na kolesách a brzdách prispelo k zlepšeniu ovládateľnosti nového BMW radu 6 Gran Turismo.
Tuhosť a pasívnu bezpečnosť pri znížení hmotnosti zároveň zlepšujú aj kombinácia ocele a hliníka, galvanizované za horúca tvarované ocele či za studena tvárnené oceľové pláty so zinkovo-horčíkovou povrchovou úpravou. Medzi najvýznamnejšie inovácie vo výrobe označené ako BMW EfficientLightweight patria techniky laserového zvárania hliníkových dverí a plasty zosilnené uhlíkovým vláknom, ktoré zlepšujú akustickú izoláciu vnútornej časti dverí.
Ovládanie a asistenčné systémy vodiča.
Komfortný a bezpečný progres na ceste k autonómnej jazde.
Srdcom ovládania nového BMW radu 6 Gran Turismo je systém iDrive. Systém okrem ovládača Touch Controller a tlačidiel priamej voľby využíva aj novú verziu obrazovky Control Display. Samostatne stojaca dotyková obrazovka s vysokým rozlíšením má uhlopriečku 10,25 palca. Ovládanie zjednodušuje zobrazenie v podobe dlaždíc doplnené o živý obsah.
Hlasové ovládanie dostalo viacero vylepšení a reaguje aj na voľnejšie vyslovené povely. V novom BMW radu 6 Gran Turismo sa dá využívať aj ovládanie gestami. Pohyby a gestá zaznamenávajú 3D snímače na stredovej konzole a premieňajú ich na povely. Vo vozidle sa môže nachádzať aj nová generácia BMW Head-Up displeja. Jeho zobrazovacia plocha sa zväčšila o 70 percent. Priamo do vodičovho zorného poľa farebne premieta potrebné údaje o jazde v rozlíšení 400 x 800 pixlov.
Asistenčné systémy, ktoré spríjemňujú cestu k autonómnej jazde.
Asistenčné systémy vodiča v novom BMW radu 6 Gran Turismo štandardne využívajú stereo kameru. Na želanie môžu okolie vozidla monitorovať doplnkové radarové a ultrazvukové snímače. Súčasťou štandardnej výbavy je Predkolízny systém ochrany vrátane varovania pred potenciálnou kolíziou s chodcami či Systém udržiavania rýchlosti s funkciou brzdenia. Ten sa dá rozšíriť o Aktívny systém udržiavania rýchlosti s funkciou Stop&Go. Rozsah možného nastavenia rýchlosti vodičom je 30 – 210 km/h. Okrem udržiavania bezpečnej vzdialenosti vie vozidlo aj úplne zastaviť. Dĺžka státia sa predĺžila na 30 sekúnd, čo približne zodpovedá posúvaniu sa v kolónach na diaľniciach. Snímače teraz zaznamenávajú nielen rýchlosť vozidla priamo pred vozidlom, ale aj o jedno vozidlo skôr.
Vodič môže preberať do Systému na udržiavanie rýchlosti aj rýchlostné obmedzenia zobrazené systémom Speed-limit Info. A to už od rýchlosti 15 km/h. Pri vybavení vozidla navigačným systémom Professional berie systém do úvahy aj blížiace sa rýchlostné obmedzenia a nastaví rýchlosť tak, aby dosiahol čo najúčinnejší štýl jazdy.
Asistent riadenia a jazdného pruhu je ďalší krok na ceste k autonómnej jazde. Sleduje značenie na ceste pri jazde rýchlosťou od 0 do 210 km/h a komfortnými zásahmi do riadenia pomáha udržať vozidlo v strede jazdného pruhu.
Varovný systém opustenia jazdného pruhu a Varovný systém zmeny jazdného pruhu fungujú v rýchlosti od 70 do 210 km/h. Varovný systém opustenia jazdného pruhu vizuálne a vibráciami do volantu vystríha vodiča ak vozidlo smeruje von z jazdného pruhu. Varovný systém zmeny jazdného pruhu sleduje oblasti po stranách vozidla pri zapnutí smerovky so zámerom zmeny pruhu. Asistent udržiavania jazdného pruhu s aktívnou ochranou pred bočnou kolíziou pomáha vodičovi udržať
vozidlo v jazdnom pruhu a zabrániť neželanej kolízii s vozidlami vo vedľajších pruhoch prostredníctvom komfortných zásahov do riadenia pri jazde v rozsahu rýchlosti 70 – 210 km/h. V rozsahu 30 – 70 km/h je k dispozícii obmedzená funkčnosť prostredníctvom impulzu vo volante do opačného smeru. Automatický vyhýbací manéver poskytuje pomoc v kritických situáciách, kedy je ešte možné vyhnúť sa kolízii. Na želanie vodiča sa pri prejazde okolo iných vozidiel aktivuje zásah do riadenia.
Inteligentné systémy ponúkajú jasnejší výhľad a varujú pred nebezpečenstvom.
Vodičovi pomáha aj viacero ďalších systémov navrhnutých na uľahčenie parkovania či na lepšie zvládanie situácií zo zhoršeným výhľadom. Nové BMW radu 6 Gran Turismo už v základnej výbave prináša parkovacie senzory vpredu a vzadu (PDC). Na zozname príplatkových prvkov sa nachádza zadná parkovacia kamera a Surround View system, ktorý vytvára 3D zobrazenie vozidla a jeho bezprostredného okolia a z viacerých pohľadov ho premieta na obrazovku. Varovný systém pred premávkou zboku podporuje vodiča napríklad pri cúvaní z parkovacieho boxu a na základe informácií z radarových snímačov ho upozorní na hrozbu kolízie s vozidlami prichádzajúcimi zo strán na miestach, kde nie je dostatočný výhľad.
Varovný systém pre križovatky a Výstraha pred vjazdom do protismeru prikladajú svoju trochu do predchádzania potenciálne nebezpečným situáciám. Pomáhajú pri príjazde do križovatky s právom prednostnej jazdy, pri príjazde na diaľnicu, prípadne pred vjazdom na kruhový objazd. Systém BMW Night Vision zvyšuje radosť z jazdy v tme tým, že prenáša na obrazovku obraz, na ktorom zvýrazňuje chodcov, väčšie zvieratá a ďalšie objekty vyžarujúce teplo a následne ich svetelne vyznačuje.
Automatické parkovanie: Asistent parkovania, Diaľkovo ovládané parkovanie.
Asistent parkovania v novom BMW radu 6 Gran Turismo umožňuje automatickú voľbu a parkovanie do pozdĺžnych, priečnych aj šikmých parkovacích miest. Systém premeriava radarovými snímačmi potenciálne parkovacie miesta pri jazde okolo nich. Keď nájde vhodné miesto, vodič iba zapne smerovku a Parkovací asistent prevezme riadenie, ako aj zaradenie patričného režimu prevodovky, akceleráciu a brzdenie.
Diaľkovo ovládané parkovanie umožňuje vodičovi pohodlne vystúpiť z vozidla a následne ho pomocou diaľkového ovládania prednou časťou zaparkovať do tesnej garáže alebo na úzke miesto a následne s ním aj vycúvať von. Diaľkovým ovládačom na aktivovanie parkovania z priestoru mimo vozidla je kľúč BMW Display Key.
BMW Connected sa stáva súčasťou digitálneho životného štýlu.
BMW Connected prepája vozidlo pomocou flexibilnej platformy Open Mobility Cloud s koncovými prístrojmi vodiča. Personalizované služby sa dajú využívať na mobilnom telefóne Apple iPhone či na hodinkách Apple Watch, ale aj na smartfónoch a hodinkách, ktoré využívajú operačný systém Android. Asistent osobnej mobility sa tak mení sa bezproblémovo zapracovanú súčasť vodičovho digitálneho života, ktorý je dostupný kdekoľvek a kedykoľvek.
S BMW Connected pokračuje zážitok z mobility aj po opustení vozidla. Informácie súvisiace s mobilitou a s cestovaním ako stretnutia a adresy v kalendári sa spracujú a zvažujú pri plánovaní cesty. Osobný asistent mobility vypočíta ideálny čas odchodu založený na aktuálnych dopravných informáciách a následne upozorní vodiča správou na jeho mobilný telefón. Keď naštartuje vozidlo prepojené s Open Mobility Cloud, začne ho navigačný systém navádzať priamo do cieľa. BMW Connected je adaptívny systém a automaticky si zapamätá najviac navštevované miesta ako aj pravidelné zvyky pri cestovaní.
Infotainment, príslušenstvo a bezpečnosť rozširujú svoj dosah.
Štandardne zabudovaná SIM karta umožňuje vodičovi nového BMW radu 6 Gran Turismo využívať služby inteligentného núdzového volania Intelligent Emergency Call s automatickou lokalizáciou a s určovaním rozsahu nehody. S novou službou BMW Teleservice Accident Assistance vie vozidlo rozlíšiť nehodu v nízkej rýchlosti, pri ktorej sa nemusel aktivovať airbag. Vodič vtedy dostane na obrazovku systému iDrive oznam s možnosťou priamo kontaktovať službu BMW Accident Service. Na spojenie s profesionálnou podporou tímu BMW Accident Assistance stačí stlačiť tlačidlo a následne sa zákazník v prípade potreby prepojí s BMW Service Partner. Spolu s ďalšími aplikáciami sú dostupné aj služby ako Concierge, zábava Online Entertainment a dopravné informácie v reálnom čase (RTTI – Real Time Traffic Information).
Online aktualizácie navigácie, výstrahy pred nebezpečenstvom založené na komunikácii car-to-car, On Street Parking Information.
Ostatná generácia navigačného systému Professional dostala svižnejšie štartovanie, rýchlejšie vypočítavanie trasy a upravené 3D vykreslenie grafiky v mestách. Vďaka automatickým aktualizáciám máp, ktoré sú prvé tri roky zadarmo, sa mapové podklady pravidelne automaticky aktualizujú prostredníctvom mobilného internetového pripojenia. Vozidlo zároveň do zázemia BMW zasiela aktuálne informácie o dopravných značkách získané zo systému Speed Limit Info, aby sa mapové podklady mohli neustále aktualizovať.
Uzatvorené flotily vozidiel BMW medzi sebou používajú komunikáciu car-to-car a navzájom sa tak vystríhajú pred nebezpečnými situáciami na cestách. Informácie o zistených nebezpečenstvách ako napríklad nehoda, pokazené vozidlo, hustá hmla či námraza sa vysielajú aj do zázemia BMW a následne sa posielajú do navigačných systémov ostatných vozidiel, ktoré sa nachádzajú nablízku.
Unikátny systém On-Street Parking Information zobrazí vodičovi pravdepodobnosť výskytu voľných parkovacích miest na ulici v navigačnom systéme BMW vo vybraných veľkých mestách. Miera pravdepodobnosti je znázornená vyznačením konkrétnych zón rozličnými farbami. Tmavo modrá znamená vysokú pravdepodobnosť a svetlo modrá nízku pravdepodobnosť nájdenia voľného miesta.
Microsoft Exchange a Apple CarPlay dostupné vo vozidle.
BMW je prvým výrobcom automobilov, ktorý ponúka bezpečné pripojenie na server slúžiace na výmenu a upravovanie e-mailov, kalendárov a kontaktných údajov. Na to sa využíva funkcia Microsoft Exchange zabudovaná vo vozidle. To znamená, že adresy miest stretnutí sa môžu preniesť priamo do navigačného systému a telefónne čísla sa dajú vytáčať priamo zo zabudovaného mobilného telefónu. V BMW radu 6 Gran Turismo sa dá používať aj systém Apple CarPlay a BMW je zároveň prvý výrobca automobilov, ktorý túto službu bezdrôtovo integroval priamo do operačného systému.
Neustále pripojený. S kľúčom Display Key a Remote 3D View.
Kľúč BMW Display Key neustále zobrazuje rozličné informácie o stave vozidla a umožňuje ovládať vybrané funkcie pomocou integrovaného dotykového displeja. Pomocou kľúča takto používateľ získa napríklad prístup k aktivácii nezávislého kúrenia. Remote 3D View nasníma okolie zaparkovaného vozidla a na diaľku ho zobrazí na obrazovku smartfónu. Funkcia sa dá aktivovať cez aplikáciu BMW Connected (pre iOS). Zároveň umožní používateľovi na diaľku skontrolovať priestor okolo vozidla v 3D zobrazení.