Viac výkonu, výraznejšie dizajnové prvky, nové možnosti prispôsobenia a digitálne inovácie. S neustálym pokrokom v oblastiach súvisiacich s exkluzívnym zážitkom z výkonu pokračuje divízia BMW M GmbH v úspešnom príbehu svojich bestsellerov v prémiovom segmente strednej triedy.
Nové modely BMW M4 Coupé a BMW M4 Cabrio teraz ešte intenzívnejšie zdôrazňujú gény týchto vysoko výkonných modelov pochádzajúce zo sveta motoršportu. Hlavné prvky vývoja pre modelový rok 2024 predstavujú úpravy ako zvýšenie maximálneho výkonu o 15 kW (20 k) pre modely BMW M4 Competition Coupé s pohonom M xDrive (kombinovaná spotreba paliva: 10,1 – 10,0/100 km; kombinované emisie CO2: 229 – 226 g/km podľa WLTP) a BMW M4 Competition Cabrio s pohonom M xDrive (kombinovaná spotreba paliva: 10,3 – 10,2 l/100 km; kombinované emisie CO2: 233 – 231 g/km podľa WLTP), nové predné svetlomety, laserové zadné svetlá, M kované disky kolies z ľahkej zliatiny s novým dizajnom, vynovené volanty a obloženia interiéru, ako aj operačný systém BMW 8.5.
Radový šesťvalcový motor s technológiou M TwinPower Turbo bude v budúcnosti dostupný v troch výkonových stupňoch. V rámci konkurencie stále nemá obdobu kombinácia motora s výkonom 353 kW (480 k) so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou v novom modeli BMW M4 Coupé (kombinovaná spotreba paliva: 10,1 – 10,0 l/100 km; kombinované emisie CO2: 230 – 226 g/km podľa WLTP). Pohonná jednotka v novom modeli BMW M4 Competition Coupé (kombinovaná spotreba paliva: 9,9 – 9,7 l/100 km; kombinované emisie CO2: 223 – 219 g/km podľa WLTP) poskytuje maximálny výkon 375 kW (510 k), pričom výkon sa na vozovku prenáša prostredníctvom 8-stupňovej prevodovky M Steptronic s radiacim softvérom Drivelogic. V kombinácii s pohonom M xDrive, ktorý tvorí súčasť verzií s pohonom všetkých štyroch kolies pre Coupé a Cabrio, zaručuje táto prevodovka mimoriadny prenos výkonu 390 kW (530 k) a jeho premenu na vzrušujúcu dynamiku jazdy.
Všetky výkonné automobily prémiového segmentu strednej triedy majú vďaka aktuálnym úpravám ideálne predpoklady na to, aby pokračovala ich popularita na medzinárodných automobilových trhoch a zároveň si upevnili svoju vedúcu pozíciu v segmente. Hlavným predajným trhom pre BMW M4 Coupé sa stali USA, po ktorých nasleduje Čína, Nemecko a Spojené kráľovstvo. BMW M4 Cabrio dosahuje jednoznačne najvyššie predajné čísla v USA. Okrem toho sa štvorsedadlový automobil s otvorenou strechou teší veľkej obľube aj v Nemecku a v Spojenom kráľovstve. Ako globálne, tak aj na každom z ich relevantných trhov zaujímajú modely BMW radu M4 s jasným náskokom pozíciu lídra na trhu pred svojimi konkurentmi.
Nové verzie modelov BMW M4 Coupé a BMW M4 Cabrio sa vyrábajú v závode BMW Group Dingolfing. Uvedenie nových modelov na celosvetový trh sa začne spolu so spustením výroby v marci 2024.
Vozidlá na mieru, typický M-výkon
Modely BMW s označením M4 sa vyznačujú nekompromisnou dynamikou pri každodennej jazde aj na pretekárskej dráhe, čo sa odráža aj na ich dizajne. Svalnaté proporcie a dizajnové prvky špeciálne vyvinuté pre M pre optimalizáciu prívodu chladiaceho vzduchu a aerodynamická rovnováha tvoria základ ich postavenia ako vysokovýkonných športových automobilov. Rozmerné typické vertikálne orientované BMW M ľadvinky mriežky chladiča s horizontálne usporiadanými dvojitými lamelami, nápadne modelované blatníky kolies a výrazne rozšírené bočné prahy s kontrastnou čiernou povrchovou úpravou vo vysokom lesku, ako aj doplnky na prednom a zadnom nárazníku poskytujú jasný odkaz na dynamický potenciál modelov Coupé aj Cabriolet.
Okrem toho sa rôzne modelové varianty prezentujú ako vozidlá vytvorené na mieru, pričom každé z nich umocňuje zážitok z extrémne športovej jazdy svojimi vlastnými špeciálnymi vlastnosťami. Napríklad strecha z plastu vystuženého uhlíkom (CRP) tvorí súčasť štandardnej výbavy pre všetky varianty BMW M4 Coupé. BMW M4 Competition Cabrio s pohonom M xDrive ponúka jedinečnú príležitosť vychutnať si výkon typický pre M spolu s mimoriadnym zážitkom z jazdy pod holým nebom. Sofistikovaná panelová plátenná strecha vozidla kombinuje výhody sťahovacej pevnej strechy so vzhľadom klasickej plátennej strechy. Mechanizmus elektrického pohonu umožňuje otváranie alebo zatváranie aj počas jazdy.
Radový šesťvalcový motor s pretekárskou technológiou a novými vlastnosťami zameranými na výkon
Radové šesťvalcové pohonné jednotky v nových modeloch BMW M4 Coupé a BMW M4 Cabrio spájajú typické vysokootáčkové vlastnosti motorov od BMW M GmbH s aktuálnou verziou technológie M TwinPower Turbo. Všetky varianty 3-litrového motora očaria citlivým nárastom výkonu a prísunom vysokého krútiaceho momentu až do najvyšších otáčok. Tieto vlastnosti sa podpisujú pod nezameniteľné, lineárne výkonové charakteristiky, ktoré vždy tvorili nezameniteľný znak automobilov BMW M.
Konštrukčné prvky motora priamo vychádzajú z motoršportu a zahŕňajú extrémne tuhú kľukovú skriňu, ktorá je vyrobená v uzavretej konštrukcii, odľahčený kovaný kľukový hriadeľ a oblúkom nanášaný kovový povlak na vložky valcov. Vnútro hlavy valcov, vyrobené procesom 3D tlače, využíva optimalizovaný tvar chladiacich kanálov, ktorý sa nedá dosiahnuť pomocou konvenčnej technológie odlievania kovov. Znižuje sa tak hmotnosť a upravuje ovládanie teploty. Rovnako ako chladiaci systém, aj mazanie sa prispôsobilo špeciálnym požiadavkám jazdy na okruhu.
Technológia M TwinPower Turbo obsahuje dve turbodúchadlá, z ktorých každé zásobuje stlačeným vzduchom tri valce. Nepriame medzichladenie uľahčuje nízkoteplotný okruh a výkon prepĺňania optimalizujú špecifické kompresory. Technologická zostava obsahuje systém vstrekovania benzínu High Precision Injection pracujúci pri maximálnom tlaku 350 bar, variabilné ovládanie ventilov VALVETRONIC a plynulé ovládanie vačkového hriadeľa Double VANOS.
Maximálny výkon radového šesťvalcového motora v nových modeloch BMW M4 Competition Coupé s pohonom M xDrive a BMW M4 Competition Cabrio s pohonom M xDrive sa zvýšil z doterajších 375 kW (510 k) na 390 kW (530 k) pri 6 250 ot./min. Upravený motor dosahuje krútiaci moment 650 Nm v širšom rozsahu medzi 2 750 a 5 730 ot./min. Prejavilo sa to na ešte dokonalejšom a plynulejšom náraste výkonu, čo umocňuje zážitok z výkonu predovšetkým vo vysoko dynamických jazdných situáciách. Túto exkluzívnu výkonovú charakteristiku sa podarilo dosiahnuť úpravou riadiaceho systému motora, čo predstavuje ďalší dôkaz výnimočného potenciálu radového šesťvalcového motora vyvinutého divíziou BMW M GmbH, a ktorý slúži ako základ pre pohonnú jednotku pôsobiacu v modeli BMW M4 GT3 vo vytrvalostných pretekoch.
Zatiaľ čo BMW M4 Competition Coupé s M xDrive dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, modelu BMW M4 Competition Cabrio s M xDrive trvá dosiahnutie rovnakej rýchlosti z pokoja 3,7 sekundy. Všetky verzie nových modelov BMW M4 Coupé a BMW M4 Cabrio dosahujú maximálnu rýchlosť elektronicky obmedzenú na 250 km/h. Túto hodnotu možno s voliteľným balíkom M Driver’s Package (BMW M4 Competition Cabrio s M xDrive) zvýšiť na 280 km/h, alebo 290 km/h.
Doladené na Nürburgringu: M-typické vlastnosti pozostávajú z motora, prenosu výkonu a technológie odpruženia
Rovnako ako 8-stupňová prevodovka M Steptronic s Drivelogic montovaná do všetkých ostatných modelových variantov, aj 6-stupňová manuálna prevodovka v novom modeli BMW M4 Coupé sa dokonale prispôsobila výkonnostným vlastnostiam každého motora. Radiace páčky na volante pre spontánny manuálny zásah pri každej zvolenej rýchlosti jazdy a tlačidlo Drivelogic pre variabilnú charakteristiku radenia dláždia cestu pre zážitok z jazdy, ktorý si vodič môže rôzne prispôsobiť.
Najvýkonnejšia verzia radového šesťvalcového motora sa navyše spája s inteligentným pohonom všetkých štyroch kolies M xDrive. To dáva novým modelom BMW M4 Competition Coupé s pohonom M xDrive a BMW M4 Competition Cabrio s pohonom M xDrive vynikajúcu trakciu, čo je vlastnosť, ktorá sa prejavuje v ich pôsobivých hodnotách zrýchlenia. Vďaka nastaveniu systému zameranému predovšetkým na zadné kolesá a v spojení s plne variabilným zadným diferenciálom Active M umocňuje systém M xDrive typický M pocit pri dynamickom prejazde zákrutami. Cez menu nastavenia si vodič môže zvoliť okrem predvoleného nastavenia 4WD, aj režim 4WD Sport, v ktorom smeruje na zadnú nápravu väčšie percento krútiaceho momentu. Navyše pri deaktivovanom systéme DSC je k dispozícii režim 2WD, čo znamená prenos výkonu čisto na zadné kolesá.
Vysoká torzná tuhosť konštrukcie karosérie a uchytenia zavesenia vytvárajú ideálne predpoklady pre inšpirujúcu agilitu a spontánnu odozvu na povely riadenia. Pre tieto modely špeciálne upravené vzpery karosérie pomáhajú vysokovýkonnému modelu poskytnúť pre BMW M typickú kombináciu dynamického, agilného a presného ovládania.
M-špecifická kinematika a elastokinematika dvojkĺbovej prednej nápravy a päťprvkovej zadnej nápravy zaručujú harmóniu medzi extrémnou dynamikou jazdy a vyváženým komfortom všetkých modelov, a to tak pri každodennom používaní, ako aj na dlhších cestách. Cez menu M Setup sú k dispozícii tri mapy pre individuálne nastavenie Adaptívneho M podvozka, ktorý tvorí súčasť štandardnej výbavy. Medzi ďalšie komponenty technológie odpruženia patria riadenie M Servotronic a integrovaný brzdový systém, ktorý sa používa v spojení so štandardnými M brzdami, ako aj s voliteľnými M karbón-keramickými brzdami.
Súhra všetkých systémov pohonu a podvozka, ktorá absolvovala testy aj na Severnej slučke Nürburgringu, zaručuje aj v každodennej premávke vysoko dynamické a presne dávkovateľné ovládanie. Systém kontroly stability DSC (Dynamic Stability Control), ktorý okrem režimu M Dynamic Mode zahŕňa aj desaťstupňové nastaviteľné obmedzenie preklzu kolies, poskytuje medzi konkurentmi jedinečnú formu radosti z jazdy. Pomocou funkcie M Traction Control, voliteľne dodávanej do verzie BMW M4 Coupé a štandardnej súčasti všetkých modelov Competition, môže vodič postupne znižovať zásahy systému, aby sa opatrne priblížil k fyzickým limitom jazdy, keď s vozidlom jazdí napríklad na okruhu. Funkcie M Lap Timer a M Drift Analyzer zdôrazňujú charakter týchto vysokovýkonných modelov ako špičkových jazdných strojov na použitie na uzavretých cestách.
Veľkosť diskov kolies prispôsobená každej náprave, M kované disky kolies z ľahkej zliatiny s novým dizajnom
Veľkosti diskov kolies špeciálne prispôsobené jednotlivým nápravám zaisťujú obzvlášť dobre vyladený prenos bočných síl pri dynamickom prejazde zákrutami. Nové modely BMW M4 Coupé a BMW M4 Competition Coupé sa štandardne dodávajú s 18-palcovými M kovanými diskami kolies z ľahkej zliatiny vpredu a 19-palcovými vzadu. Štandardná konfigurácia modelov BMW M4 Competition Coupé s M xDrive a BMW M4 Competition Cabrio s M xDrive pozostáva z M kovaných diskov kolies z ľahkých zliatin s veľkosťou 19 palcov vpredu a 20 palcov vzadu.
Kombinácia 19- a 20-palcových M diskov kolies z ľahkých zliatin je voliteľne dostupná aj pre nové modely BMW M4 Coupé a BMW M4 Competition Coupé. Novinkou v ponuke špeciálnej výbavy pre všetky verzie predstavujú M kované disky kolies z ľahkej zliatiny vo vyššie uvedených veľkostiach s dizajnom dvojitých lúčov a prvýkrát aj so strieborným povrchom. Ich lesklý povrch dotvára športový, sofistikovaný a elegantný vzhľad vozidla.
Asistenčné systémy s konfigurovateľným rozsahom funkcií
K nezameniteľnému zážitku z jazdy prispieva aj neustály vývoj ponuky systémov pre autonómnu jazdu a parkovanie. Z hľadiska funkčného rozsahu a dostupnosti stanovujú meradlá medzi konkurentmi nových modelov BMW M4 Coupé a BMW M4 Cabrio. Reakcie asistenčných systémov vodiča možno navyše ovládať tlačidlom M Mode umiestneným na stredovej konzole. Zaručí to typický vzrušujúci zážitok z jazdy vo vysokovýkonnom športovom vozidle. Napríklad vo voliteľne dostupnom režime TRACK, navrhnutom pre použitie na pretekárskej dráhe, sa dočasne deaktivujú všetky komfortné a bezpečnostné systémy.
Štandardná výbava nových modelov BMW M4 Coupé a BMW M4 Cabrio zahŕňa parkovací asistent Park Distance Control so senzormi vpredu a vzadu, systém udržiavania rýchlosti s funkciou brzdenia, predkolízny asistent Front Collision Warning s funkciou automatického brzdenia, výstrahu pred opustením jazdného pruhu Lane Departure Warning vrátane funkcie udržiavania v jazdnom pruhu Lane Return s asistentom riadenia a rozpoznávanie dopravných značiek s informáciami o obmedzenej rýchlosti Speed Limit Info a zákazu predbiehania. Voliteľné funkcie pre modely Competition zahŕňajú asistent riadenia a navádzania do jazdného pruhu Steering and Lane Guidance Assistant s automatickým asistentom pre obmedzenie rýchlosti Automatic Speed Limit Assist, asistentom udržiavania v jazdnom pruhu Lane Keeping Assistant a rozpoznávaním semaforov, ako aj aktívny systém udržiavania rýchlosti s funkciou Stop & Go, ktorý tvorí neoddeliteľnú súčasť komplexného systému Driving Assistant Professional. Parkovací asistent uľahčuje automatické parkovanie (vjazd/výjazd) a štandardne obsahuje aj cúvacieho asistenta.
Prvky moderného dizajnu: Nový dizajn svetlometov, zadné svetlá s laserovou technológiou
Prepracované svetlomety dodávajú prednej časti nových modelov BMW M4 Coupé aj BMW M4 Cabrio moderný vzhľad. Vnútro LED svetlometov, ktoré teraz tvoria štandardnú výbavu, dostalo ešte výraznejšiu štruktúru a vylepšené funkcie. Stretávacie aj diaľkové svetlá teraz vyvára rovnaký modul LED. Dve vertikálne LED jednotky v tvare šípky preberajú funkciu pozičných a denných svetiel, ako aj smeroviek. Technologicky orientovaný dizajn týchto nových svetelných zdrojov poskytuje sofistikovaný a progresívny vzhľad.
Adaptívne matrixové neoslňujúce LED diaľkové svetlomety sa dodávajú v rámci voliteľnej výbavy. Odlišujú sa modrými vložkami a disponujú funkciou mestského osvetlenia a osvetlenia zákrut. Funkcia mestského osvetlenia zaisťuje optimalizované osvetlenie oblastí pri ceste pri jazde nízkou rýchlosťou po cestách označených navigačnými údajmi ako zastavané oblasti. Funkcia stretávacích svetiel sa aktivuje až po dosiahnutí rýchlosti 35 km/h. Spolu s adaptívnymi LED svetlometmi sa dodávajú aj svetlá M Shadow Line s tmavými vnútornými časťami.
Adaptívne LED svetlomety navyše dopĺňa vizuálne aj technologicky pôsobivý dizajn zadných LED svetiel dostupných pre všetky nové verzie všetkých modelov BMW radu M4. Vyznačujú sa laserovou technológiou a fascinujúcim dizajnom svetiel. Laserové diódy vytvárajú vo vnútri rovnomerné osvetlenie zväzkov sklenených vlákien, ktorých filigránska trojrozmerná svetelná grafika dopĺňa združené zadné svetlá. Iba pre modely BMW M4 vyhradená verzia tohto inovatívneho osvetlenia využíva technológiu, ktorá sa prvýkrát predstavila na limitovanej edícii špeciálneho vysokovýkonného modelu BMW M4 CSL obmedzenej na 1 000 kusov.
Nový dizajn povrchu okolo loga BMW a loga M na zadnej časti modelov Competition pridáva ďalšie jemné akcenty a umocňuje sofistikovanú eleganciu. Základ loga BMW tvorí vysoko lesklá čierna farba. Logo značky BMW M GmbH na veku doplnil strieborný rám.
Špeciálny prvok navrhnutý výhradne pre modelové varianty nového BMW M4 Coupé na prispôsobenie vonkajšieho vzhľadu predstavuje voliteľná grafika M dizajn na kapote a zadnom veku. Táto kontrastná farba zdôrazňuje športové vlastnosti dvojdverového modelu a je k dispozícii vo vysoko lesklej čiernej, alebo vysoko lesklej červenej farbe. Voliteľná oceľová strecha dostupná bez príplatku, ktorá zahŕňa elektricky ovládanú sklenenú posuvnú strechu, vyvára dodatočný dizajnový prvok. Plechová časť strechy dostala namiesto farby karosérie čierny lesk.
M špecifický kokpit športového vozidla s novým dizajnom volantu a obložením interiéru
Moderné automobilové prostredie v nových verziách vysokovýkonných modelov prešlo ďalším vývojom. Nový dizajn volantu a ovládacích prvkov, ako aj prvotriedne materiály na prístrojovej doske a obložení interiéru, umocňujú exkluzívnu atmosféru v špecifických M kokpitoch športových vozidiel.
Štandardný M kožený volant s multifunkčnými tlačidlami, dvomi tlačidlami M a radiacimi páčkami pre modely Competition teraz sprostredkúva vodičovi ešte intenzívnejší pocit z jazdy na okruhu. Nový dizajn obsahuje sploštenú spodnú časť venca volantu a jemne upravené lúče. Červené stredové označenie na polohe 12 hodín podčiarkuje športovú orientáciu vzhľadu volantu. Navyše, prvýkrát sa dostal do ponuky aj volant M Alcantara s rovnakým dizajnom a rozsahom funkcií. Na požiadanie poskytujú oba volanty aj možnosť vyhrievania.
M-špecifické usporiadanie kokpitu obsahuje aj ovládací panel na stredovej konzole, na ktorom sa nachádza radiaca páka alebo volič prevodovky, červené tlačidlo Start/Stop, ovládač BMW iDrive, tlačidlá Setup a M Mode. Tie slúžia pre individuálnu konfiguráciu vozidla, ako aj pre rozsah funkcií displejov v kokpite a asistenčných systémov vodiča, ktoré možno prispôsobiť aktuálnej jazdnej situácii.
Vozidlá M sa vyznačujú aj kombináciou športového nádychu a prémiového prostredia v interiéri. Okrem iného ide o výsledok kvalitného vyhotovenia a spracovania materiálov použitých v interiéri. Obloženie interiéru v oblasti palubnej dosky, ovládacieho panela a krytu držiaka nápojov je teraz vo verzii Dark Graphite matt súčasťou štandardnej výbavy. Vnútorné ozdobné lišty vo farbe Aluminium Rhombicle Antracite, ako aj v novej verzii Finely Polished Aluminum si teraz možno objednať ako voliteľné príslušenstvo pre nové modely BMW M4 Coupé a BMW M4 Cabrio. Voliteľná prístrojová doska vo verzii Sensatec sa môže pochváliť vylepšenou štruktúrou povrchu.
M športové sedadlá tvoria súčasť štandardnej výbavy a ponúkajú viacsmerné elektricky ovládané možnosti nastavenia, integrované opierky hlavy a osvetlené logá modelov. Ideálnu polohu za volantom si vodič môže uložiť do pamäte. Štandardnú výbavu dopĺňajú aj vyhrievané sedadlá vodiča a spolujazdca, voliteľne s ventiláciou sedadiel. Štandardné kožené čalúnenie Merino, celokožené čalúnenie Merino, rozšírené kožené čalúnenie BMW Individual Merino a celokožené čalúnenie BMW Individual Merino si zákazníci môžu zvoliť v štyroch rôznych farbách.
Voliteľné a tiež plne elektricky nastaviteľné a vyhrievané M karbónové sedadlá poskytujú optimalizované spojenie medzi vodičom a vozidlom. Kombinujú funkcie z motoršportu s ľahkou konštrukciou, špičkovým spracovaním a vysokou úrovňou pohodlia na dlhé vzdialenosti. Použitie CRP na konštrukčné prvky sedadla a operadla, ako aj výrezy v oblasti bočných opierok a pod opierkami hlavy, majú za následok zníženie hmotnosti o 9,6 kg v porovnaní so štandardnými športovými sedadlami.
Okrem toho možno do modelu BMW M4 Competition Cabrio s M xDrive objednať systém Air Collar. Vytvára v troch stupňoch nastaviteľný prúd vzduchu, ktorý vodičovi aj spolujazdcovi fúka prúd teplého vzduchu na zátylok, a to aj počas jazdy s otvorenou strechou a bez ohľadu na vonkajšiu teplotu.
Zakrivený displej BMW Curved Display a nový operačný systém BMW 8.5
Viac ako kedykoľvek predtým spájajú nové modely BMW M4 Coupé a BMW M4 Cabrio exkluzívny nádych športového vozidla s pokročilou digitalizáciou. M špecifické informácie na zakrivenom displeji BMW Curved Display s vysokým rozlíšením naklonenom k vodičovi, pomáhajú, aby sa plne sústredil na jazdu. Digitálny displej pozostáva z 12,3-palcového displeja prístrojovej dosky a ovládacieho monitora s uhlopriečkou 14,9 palca.
Zakrivený displej BMW Curved Display slúži v nových modeloch BMW M4 Coupé a BMW M4 Cabrio ako platforma pre aktuálne ovládacie rozhranie systému BMW iDrive. Displej a operačný systém, ktorý zahŕňa aj inteligentného osobného asistenta BMW Intelligent Personal Assistant, a preto poskytuje aj dotykové a hlasové ovládanie, teraz využíva operačný systém BMW 8.5. Grafika a obsah špecifický pre M na informačnej obrazovke a na dotykovom monitore dopĺňa nový spôsob ovládania štandardnej automatickej klimatizácie. Nastavenie teploty, intenzity ventilácie, vyhrievanie sedadiel a volantu teraz možno, v závislosti od výbavy vozidla, ovládať buď dotykovým ovládaním cez špeciálnu voľbu menu v spodnej časti ovládacieho displeja, alebo pomocou hlasového ovládania.
Pokrok v oblasti digitálneho ovládania prichádza s ďalším znížením počtu tlačidiel a ovládacích prvkov v kokpite a s prepracovaným prístrojovým panelom. Nové ovládacie prvky výduchov čerstvého vzduchu v strede palubnej dosky a na strane vodiča a spolujazdca umožňujú otáčaním a nakláňaním nastaviť požadovaný smer prúdenia vzduchu. Súčasť štandardnej výbavy Ambient Lighting teraz tvorí aj obrysové osvetlenie integrované do krytu centrálnych vetracích otvorov. Podobne ako pri osvetlení priestorov pre nohy a odkladacích priečinkov v oblasti stredovej konzoly a otvárania dverí, aj tu si posádka môže prispôsobiť farbu a jas podľa individuálnych preferencií. Na výber je deväť rôznych farieb. Ponuka osvetlenia interiéru zahŕňa aj náladovú animáciu Welcome a Goodbye, ako aj svetelné signály, ktoré indikujú otvorené dvere a prichádzajúce telefónne hovory.
Štandardná výbava BMW Live Cockpit Professional obsahuje aj cloudový navigačný systém BMW Maps. Ďalšiu štandardnú voliteľnú výbavu tvorí BMW Head-up Display, ktorý v štýle M premieta na čelné sklo informácie súvisiace s riadením, vrátane viacfarebného znázornenia rozsahu otáčok, svetiel radenia a M View.
Okrem toho štandardne dodávaná funkcia BMW Live Cockpit Professional zahŕňa dva USB konektory na prenos dát a bezdrôtové sieťové rozhranie, ako aj integráciu smartfónu, ktorá umožňuje aj používanie rozhraní Apple CarPlay® a Android Auto™. Štandardnú výbavu nových modelov BMW M4 Coupé a BMW M4 Cabrio dopĺňa telefonovanie s bezdrôtovým nabíjaním kompatibilných smartfónov a hi-fi ozvučenie s 10 reproduktormi a 250 W koncovým zosilňovačom.
Cielené prispôsobenie pomocou exteriérového balíka M Carbon, balíka M Race Track a BMW M Performance Parts
Dôkladné prispôsobenie týchto vysokovýkonných automobilov umožňuje špecifický exteriérový balík doplnkov M Carbon, ktorý ešte intenzívnejšie vyzdvihuje pretekársky charakter oboch modelov. Súprava prvkov M Carbon obsahuje vložky pre široko otvorené predné prívody vzduchu a zadný difúzor, pričom každý má svoju vlastnú geometriu, kryty vonkajších spätných zrkadiel a – exkluzívne pre BMW M4 Coupé – zadný spojler CFP. Voliteľný balík M Race Track zníži hmotnosť vozidla až o 25 kilogramov. Okrem keramických M karbónových bŕzd obsahuje aj M karbónové sedadlá vodiča a spolujazdca, ako aj vnútorné ozdobné lišty vyhotovené z vysoko lesklého karbónového vlákna.
BMW Performance Parts poskytujú ďalšie možnosti na prispôsobenie intenzívneho zážitku z jazdy a dynamickej aury nových vysokovýkonných športových vozidiel tak, aby vyhovovali vlastným preferenciám vodiča. Spektrum doplnkových možností špecifických pre daný model na individualizáciu interiéru zahŕňa vonkajšie komponenty CFP, kované disky kolies M Performance so stredovou maticou, podlahové rohože M Performance a obloženia volantu M Performance.