Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

„Predstavovať to najlepšie z najlepšieho“: to bola ambícia, ktorú pred storočím pri predstavení modelu Maybach 22/70 HP W 3, vyslovil Karl Maybach spolu s otcom Wilhelmom. A s ktorou položili základný kameň vývoja značky Mercedes-Maybach až po jednu z najexkluzívnejších automobilových značiek dneška.

Táto filozofia – vyslovená na berlínskom autosalóne v roku 1921 – stále tvorí jadro značky. Za desaťročia, počas ktorých jazdili vozidlami značky Mercedes-Maybach kráľovské výsosti, hlavy štátov, filmové hviezdy či športoví šampióni, sa z emblému dvojitého písmena M stal symbol technických inovácií a maximálneho luxusu. Symbolizuje vášeň a kreatívnu silu. Slová Maybacha okrem toho nepredstavovali „to najlepšie“ iba v rámci produktov, ale aj v spoločnosti ako takej.

Tu si môžete pozrieť video o 100-ročnom jubileu značky Maybach.

V tom istom momente, kedy bol predstavený model W 3 – prvý sériovo vyrábaný model z dielne spoločnosti Maybach Motorenbau GmbH – v septembri 1921, sa zrodila legenda. Dizajn vozidla bol prelomový vďaka brzdám na všetkých štyroch kolesách (W 3 bolo prvé nemecké vozidlo s touto funkciou), planétovej prevodovke so šesťvalcovým motorom (s ktorým sa dali dosiahnuť všetky rýchlosti v rámci jediného prevodového stupňa) či honosnému vnútornému vybaveniu z dreva a kože. Vozidlo – ktoré pripomína umelecké dielo na kolesách – prijala verejnosť od prvého momentu s nadšením. Kto však chce prežiť, musí sa neustále zdokonaľovať.

V roku 1961 prevzal Daimler spoločnosť Maybach Motorenbau GmbH a v roku 2002 predznamenal s modelom Maybach 62 novú éru. Pri príležitosti stého výročia predstavil Mercedes-Maybach dva nové modely: Triedu S, ktorá vďaka mnohým digitálnym inováciám a technickej vycibrenosti symbolizuje automobilový luxus viac než kedykoľvek predtým, a model GLS, ktorý určuje najvyššie štandardy modernizácie v kategórii SUV. Značka Mercedes-Maybach je momentálne uprostred príprav na ďalší, mimoriadny zážitok z produktu v podobe plnoelektrického vozidla – viac o tomto sa dozviete v nasledujúcich mesiacoch.

„Mercedes-Maybach je v rámci značky Mercedes-Benz stelesnením automobilovej excelencie,“ tvrdí Britta Seeger, členka predstavenstva Daimler AG a Mercedes-Benz AG zodpovedná za odbyt. „Zatiaľ čo v značke Maybach oslavujeme 100 rokov jedinečnej histórie a mimoriadnych luxusných zážitkov, sme zároveň plne odhodlaní posúvať značku dopredu – najvyššími štandardmi v oblasti štýlu, pohodlia a vynikajúceho umenia remeselnej výroby. Zákazníci značky Maybach hľadajú niečo mimoriadne a našou ambíciou je prekonať ich očakávania. Kombináciou nášho exkluzívneho programu zákazníckych služieb s dokonalosťou, najmodernejšou technológiou značky Mercedes-Benz a exkluzivitou značky Maybach pozývame našich zákazníkov na jedinečný, sofistikovaný luxusný zážitok.“

Luxus sa však neskrýva vždy iba v materiáloch. Kreativita bola vždy súčasťou DNA značky Mercedes-Maybach, a tak sa značka vždy účastní aktuálnych kultúrnych diskurzov – ktoré nakoniec opäť zlepšujú kreativitu. Pri príležitosti 100. výročia prvého automobilu značky Maybach sa v roku 2021 tešíme na aktivity na oslavu tohto postoja.

Mercedes-Maybach tvorí významný faktor úspechu pri novej strategickej orientácii značky Mercedes-Benz zameranej na rozvoj v špičkovom segmente vozidiel či elektrifikácii a digitalizácii.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.