O2 vstúpilo na slovenský telekomunikačný trh pred 10 rokmi, 2. februára 2007.
Počas svojej histórie zmenilo od základov zaužívané pravidlá mobilného telefonovania, ktoré na trhu do jeho príchodu vládli. Po desiatich rokoch pôsobenia má O2 na Slovensku takmer 1,9 mil. zákazníkov. Operátora roka získalo už 8 krát po sebe. „Pred 10 rokmi sme ľuďom na Slovensku priniesli alternatívu k zaužívaným pravidlám na telekomunikačnom trhu. V každom z našich desiatich rokov pôsobenia na trhu sme pre zákazníkov priniesli niečo nové. Každá novinka so sebou priniesla inovátorský prístup k používaniu služieb s dôrazom na efektivitu a hodnotu navyše za to, že sú v sieti O2.
Aj po desiatich rokoch môžeme skonštatovať, že priority ako férovosť, jednoduchosť a transparentnosť v ponukách O2 boli správnou voľbou,“ uviedol generálny riaditeľ O2, Peter Gažík. „Za tých 10 rokov sa trh viditeľne menil tak, že ponuky konkurencie sa začínali nápadne prispôsobovať ponuke O2, čo nás nesmierne teší, pretože z toho profituje predovšetkým zákazník. Ale my ideme ďalej aj tentoraz. Za 10 rokov sa zmenil trh, zmenil sa zákazník, jeho potreby a zároveň aj technické možnosti v podobe smartfónov a siete štvrtej generácie. Našimi dátovými paušálmi O2 Dáta, ktoré prinášame k 10.výročiu, dnes začíname ďaľšiu éru,“ pokračoval Peter Gažík. Nemenil sa len trh, ale menilo sa aj samotné O2. Z počiatočného počtu 274 zákazníkov v roku 2007 počet zákazníkov narástol na takmer 1,9 mil. Produktové portfólio sa postupne rozrástlo a O2 sa stáva komplexným operátorom.
Najdôležitejšie zákaznícke míľniky O2
Rok štartu: 2. 2. 2007
O2 odštartovalo komerčnú prevádzku. Postupne predstavilo komplexnú ponuku predplatených a fakturovaných služieb.
Rok revolúcie: 4. 9. 2008
Predstavením novej ponuky O2 Fér zmenilo O2 od základu pravidlá mobilného telefonovania na Slovensku. Férový prístup k zákazníkovi sa stáva hlavným princípom pôsobenia operátora na Slovenskom trhu. O2 zrušilo nezmyselné poplatky, malé písmenká v reklame ako jednoznačný záväzok transparentnej komunikácie a zrušilo aj viazanosť pre všetkých rezidentných zákazníkov. O2 zároveň ako prvé prinieslo dáta na predplatenej karte.
Rok úspechu: 1. 12. 2009
O2 privítalo jubilejnú 500-tisícu zákazníčku v Trnave, ktorá získala volania počas 5 rokov zdarma. O2 sa stáva prvý krát Operátorom roka v nezávislej ankete zákazníkov všetkých operátorov.
Rok inovácií: 25. 8. 2010
O2 ako prvý mobilný operátor na Slovensku realizovalo v auguste v Banskej Bystrici testovanie technológie LTE. Úspešné testovanie prebiehalo do 31. augusta 2010.
Rok 3G technológie: 20. 6. 2011
O2 začalo postupne zapínať svoju vlastnú 3G sieť, ktorá aktuálne pokrýva takmer 70 % populácie.
Miliónový rok: 27. 6. 2011
O2 privítalo svojho miliónteho zákazníka v Košiciach. A O2 sa stáva tretí krát Operátorom roka v nezávislej ankete zákazníkov všetkých operátorov.
Rok paušálov: 23. 4. 2012
O2 predstavilo nový O2 Paušál, prvý skutočne neobmedzený program s neobmedzenými volaniami
a SMS na Slovensku. Opäť samozrejme bez viazanosti, so štedrým bonusom na telefón a postupne
rozšírilo tieto výhody aj do Českej republiky a aj do všetkých sietí krajín Európskej únie za slovenské
ceny.
Rok rýchlych dát: 2. 8. 2012
O2 odštartovalo prvú pilotnú komerčnú prevádzku najrýchlejšieho internetu na technológii LTE vo vybraných obciach západného Slovenska. O2 sa stáva štvrtý krát Operátorom roka v nezávislej ankete zákazníkov všetkých operátorov.
Rok budúcnosti: 14. 1. 2013
O2 spolu s Tatra bankou priniesli zákazníkom na Slovensku prvé bezkontaktné platby mobilom prostredníctvom technológie NFC (Near Field Communication).
Bezhraničný rok: 1. 2. 2013
O2 umožňuje telefonovať za slovenské ceny do krajín Európskej únie všetkým zákazníkom programov O2 Paušál, O2 Fér a O2 Moja Firma.
Rok v Česku ako doma: 10. 6. 2014
Všetci zákazníci slovenského O2 volajú, posielajú správy a používajú dáta v Českej republike za slovenské ceny a O2 sa tak stáva historicky prvým operátorom na Slovensku, ktorý ruší roamingové poplatky a to pre celú bázu svojich zákazníkov.
Rok zdieľania nekonečných volaní: 31. 3. 2015
Zákazníci s programom O2 Paušál vo verzii Platina alebo Diamant môžu až 4 svojim blízkym venovať nekonečné volania do všetkých sietí na Slovensku, v ČR a do celej EÚ. Bezplatný benefit môžu využívať všetci zákazníci s programom O2 Paušál. Nekonečné volania a SMS tak môžu mať už od 15 €.
Rok budovania LTE 31. 12. 2016
LTE 4G sieť je už dostupná pre 70 % populácie SR. V druhej fáze, ktorá odštartovala koncom septembra 2016 sa za necelé 4 mesiace podarilo zvýšiť dostupnosť vlastnej 4G LTE siete z 25 % populácie SR na 70 % pokrytie.
Desať rokov, 10 odvážnych rozhodnutí
1. Do sveta dvoch operátorov sme priniesli čerstvý kyslík. Na trh prišiel náš prvý produkt – predplatená karta O2 Narovinu.
2. Revolúcia na slovenskom telekomunikačnom trhu – férový prístup a jednotné ceny volaní a bez viazanosti. Jednoducho platíte len za to, čo využijete. To všetko je služba O2 Fér.
3. Výrazne sme prispeli ku skrátenu doby na prenos čísla. Už to nemôže byť ľahšie, do O2 vám na to aktuálne stačia len 4 pracovné dni.
4. Kto je s nami, má výhody. Konkrétne O2 Extra výhody, ktoré sú pre všetkých našich zákazníkov bez rozdielu.
5. Paušál s telefónom a bez viazanosti? Taký máme už od roku 2012. O2 Paušál s rovnakou cenou volaní do všetkých sietí na Slovensku a do krajín EÚ.
6. Možno ste to nevedeli, ale pilotnú komerčnú prevádzku LTE siete sme spustili ako prví. Dnes má v O2 prístup k rýchlemu 4G pripojeniu už viac ako 70 % Slovákov.
7. Volania v našej sieti po prvej minúte zadarmo ako ďalší benefit programu O2 Fér. Do ostatných sietí platíte len toľko, koľko prevoláte.
8. Pre zákazníkov O2 sme zrušili česko-slovenské hranice. Od našich západných susedov totiž volajú, SMS-kujú a dátujú za ceny ako doma.
9. Sedemkrát sme v nezávislej ankete získali ocenenie Operátor roka. Náhoda? Pre nás hlavne záväzok a potvrdenie, že robiť veci čoraz lepšie a po svojom má cenu.
10. Nie je nám jedno, čo sa deje okolo nás. Upozorňujeme na dôležité témy, férové počiny a podporujeme inšpiratívne projekty.