Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Orange opäť potvrdil pozíciu lídra v oblasti kvality mobilnej siete na Slovensku a po tretíkrát za sebou získal od renomovanej spoločnosti Systemics PAB ocenenie Najlepšia sieť. Prvenstvo Orangeu v oblasti kvality siete okrem toho tento rok potvrdilo aj niekoľko ďalších nezávislých meraní.

Mobilná sieť od Orangeu je stále najkvalitnejšou na Slovensku. Vyplýva to z výsledkov meraní spoločnosti Systemics PAB, ktorá Orangeu udelila za mobilné siete ocenenie The Best Slovakian Mobile Network in the Test. Orange tak nadviazal na víťazstvá v testoch tejto renomovanej spoločnosti z rokov 2020 a 2021.

„Pozitívna zákaznícka skúsenosť s našimi službami je našou najvyššou prioritou a toto v poradí tretie víťazstvo v medzinárodne uznávanom porovnávacom teste kvality sietí je dôkazom, že to myslíme naozaj vážne. Opätovne obhájiť víťazstvo v tak vyspelom konkurenčnom prostredí nie je jednoduché a vyžaduje si kontinuálne investície, know-how a nasadenie našich tímov. Teší ma, že táto naša nepretržitá snaha poskytovať zákazníkom tú najvyššiu kvalitu prináša výsledky a tie sú objektívne a opakovane potvrdené aj nezávislou štúdiou,“ povedal Mariusz Gatza, generálny riaditeľ spoločnosti Orange Slovensko.

Merania Systemics PAB v rámci pravidelnej štúdie DSBO prebiehali od 16. do 30. júna 2022 a pokrývali reprezentatívne územia Slovenska vrátane 24 najvýznamnejších miest a spojovacích komunikácií. Celková vzdialenosť prejdená testovacími autami bola viac ako 6 000 km.  Predmetom testu boli siete všetkých štyroch operátorov, pričom Orange v ňom získal celkovo 930 bodov a dominoval v oboch kategóriách, teda v hlasových aj dátových službách. Ostatní operátori získali spolu 880, 832 a 606 bodov.

Z meraní vyplýva, že Orange dosahuje najlepšie priemerné rýchlosti sťahovania dát vo veľkých mestách (143,6 Mb/s), malých mestách (91,9 Mb/s) aj na cestách (63,1 Mb/s). Okrem rýchlosti sťahovania dát Orange dominoval aj v ďalších parametroch dátovej siete, ako napríklad rýchlosť načítania webových stránok, spustenie videa či latencia. Detailné výsledky sú zverejnené TU.

Čo je to DSBO?

Štúdia Data Service Benchmarking and Optimisation je realizovaná od roku 2005 s cieľom poskytovať konzistentné hodnotenia hlasových a dátových služieb v krajinách, kde pôsobí skupina Orange. V roku 2022 štúdia skúmala výkonnosť sietí 18 operátorov v 5 krajinách Európy. Zameriavala sa na hodnotenie dátových služieb v mobilných sieťach, ako aj hlasových služieb vrátane VoLTE. V rámci dátových služieb bol hodnotený HTTP upload/download,  prístup na statické aj „živé“ webové stránky, streamovanie, či prehrávanie YouTube videí a v hlasových službách boli hodnotené ukazovatele ako percentuálna úspešnosť uskutočnenia hovoru, čas spojenia, percentuálna miera prerušenia hovoru či kvalitu preneseného hlasu. Všetky merania boli uskutočnené počas jazdy vozidiel vybavených meracími mobilnými telefónmi Samsung Galaxy S21+ na dáta a Samsung Galaxy S10 na hlasové volania. Štúdia bola zatiaľ realizovaná v Luxembursku, Poľsku, Rumunsku, Moldavsku a na Slovensku. Metodika meraní bola v súlade s odporúčaniami ETSI.

Orange najlepší aj v ďalších meraniach

Kvalitu mobilnej siete Orangeu na Slovensku pravidelne potvrdzujú aj ďalšie špecializované spoločnosti. Tento rok Orange napríklad obhájil najlepší výsledok v teste magazínu Chip, ktorý realizovala spoločnosť NET CHECK (apríl 2022), a rovnako je slovenským lídrom aj podľa najnovšej analýzy spoločnosti Opensignal (marec 2022). Podobne je Orange  víťazom porovnania kvality mobilných sietí na Slovensku aj podľa výsledkov meraní spoločnosti nPerf, ktoré zverejnila v auguste 2022.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.