Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V uplynulom roku najviac zákazníkov prejavilo svoju dôveru opäť Orangeu. Celkovo až 689-tisíc zákazníkov mobilných služieb sa počas roku 2015 rozhodlo podpísať alebo opätovne predĺžiť zmluvu na paušál alebo internet. Z toho viac než 52 000, čo predstavuje 23% medziročný nárast, bolo takých zákazníkov, ktorí si preniesli svoje číslo od iného operátora. Ku koncu roka 2015 evidoval Orange 2,896 milióna zákazníkov mobilných služieb, o 2 % viac ako pred rokom. Počet zákazníkov služieb pre domácnosť, teda fixného internetu a digitálnej televízie, dosiahol 201 tisíc.

OrangeNadacia_nowat

Pozitívny vývoj výsledkov Orangeu odzrkadľuje jeho úspešnú profiláciu ako operátora do rodiny. Je tiež výsledkom dlhodobej orientácie Orangeu na starostlivosť o vlastných zákazníkov a investícií do zlepšovania užívateľskej skúsenosti. Vďaka tejto stratégii sa Orange opäť stal jednotkou v dôvere zákazníkov meranej v počte uzavretých zmlúv.

Pozíciu Orangeu ako operátora pre rodiny dlhodobo potvrdzuje úspech služby Navzájom zadarmo, vďaka ktorej komunikuje navzájom bezplatne už takmer 600 tisíc Slovákov vo viac ako 140 tisíc rodinách. V oblasti starostlivosti o vlastných zákazníkov predstavil Orange v uplynulom roku najväčšiu digitálnu iniciatívu na Slovensku v oblasti odmeňovania zákazníkov. Spolu s partnermi vytvoril platformu Orange výhody, ktorá prepája obchodníkov a poskytovateľov služieb a umožňuje zákazníkom Orangeu čerpať zaujímavé zľavy a iné výhody.

Orange2

V snahe zabezpečiť zákazníkom tú najlepšiu užívateľskú skúsenosť pokračoval Orange v zrýchľovaní mobilného internetu. V roku 2015 rozšíril pokrytie 4G internetu pre viac než 65% populácie SR. „Je to v súlade s našou dlhodobou stratégiou umožniť zákazníkom byť v spojení s tým, na čom im záleží, v čo najvyššej rýchlosti a kvalite všade, kde sa nachádzajú. Preto sme neinvestovali len do pokrytia samotného, ale sieť pravidelne zahusťujeme a venujeme sa aj jej kapacite,“ uviedol Pavol Lančarič, generálny riaditeľ Orangeu. Popri budovaní LTE siete preto Orange naďalej pokračoval aj v rozširovaní 3G siete a výrazne tiež zvýšil dostupné rýchlosti v 4G sieti miestami až na 225 Mbit/s. Ku koncu roku pokrytie vysokorýchlostného mobilného internetu, teda 3G aj 4G siete, prekročilo 94,8 % populácie Slovenska.

Počet zákazníkov využívajúcich mobilné dátové služby v Orangei sa  medziročne zvýšil o 8% a k 31.12.2015 ich bolo viac než 1,26 milióna. Ešte rýchlejším tempom rástla mobilná dátová prevádzka. V porovnaní s rokom 2014 preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti o 43% viac dát, pričom viac než pätina z celkových 12,2  mil. GB dát bola prenesená v 4G sieti.

Výnosy spoločnosti Orange Slovensko k 31.12.2015 dosiahli 560,6 mil. eur. V rámci výnosov z mobilných služieb boli tradične najrýchlejšie rastúcou zložkou výnosy z mobilných dátových služieb. Na celkových výnosoch z mobilných služieb tvorili 21 %, medziročne sa zvýšili o 12 %.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.