Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Medzinárodný platový portál Paylab.com spustil web, ktorý ponúka na stiahnutie pravidelne aktualizované platové reporty pre pracovné pozície v strednej a východnej Európe.

Portál využíva na výpočet platov technológiu machine learning postavenú na originálnom štatistickom modeli. Firmy získajú niekoľkými klikmi podrobné informácie o odmeňovaní konkrétnej pracovnej pozície v rôznych krajinách strednej Európy, Balkánu a v Pobaltí. Paylab tak prichádza na trh s business riešením pre firmy, ktoré potrebujú získať na počkanie aktuálne dáta o platoch. Je bežnou praxou, že platové reporty si zakupujú zahraničné subjekty, ktoré plánujú svoje obchodné aktivity v tomto regióne.

Firma môže na stránke veľmi rýchlo získať informácie o tom, koľko napríklad zarába operátor výroby či programátor v konkrétnej krajine regiónu. V reporte je detailný popis, ako sa mení mzda na pozícii podľa vzdelania, praxe, miesta výkonu práce aaké má zamestnanec vdanej krajine finančné a nefinančné benefity. Výhodou služby je aj dostupná cena platového reportu, a tovďaka automatizácii celého procesu zberu, analýzy dát a generovanie reportov cez algoritmy umelej inteligencie. Cena za jeden platový report na pozíciu akrajinu je 99 € bez VAT.

Paylab navyše ponúka iba tie reporty, kde je použitá pre výpočet dostatočne veľká vzorka. Firmy na stránke vidia, aká vzorka platov získaná cez market research, je využitá v platovom reporte pre konkrétnu pracovnú pozíciu.

Firmy zvažujú v regióne napríklad:

  • Rozširovanie výroby a prevádzok
  • Otvorenie podporných centier a outsourcing
  • Obsadzovanie špecializovaných pozícií
  • Investície a business development
  • Pôsobenie v konkrétnej spádovej oblasti

Platové reporty slúžia najčastejšie ako podklady pre:

  • Go-to market analýzy
  • Strategic Planning
  • Budgeting
  • HR consulting a hiring

 Za online službou Paylab.com stojí tím developerov a analytikov. Dáta o platoch sa zbierajú každý deň. Celý proces prechádza prísnou mechanizovanou kontrolou, teda nie všetky dáta z market research sa dostanú cez trojfázovú kontrolu do relevantnej vzorky. Do finálnych výpočtov vstupuje machine learning algoritmus postavený na regresnom štatistickom modeli.Dáta sú zbierané kontinuálne formou market research priamo od zamestnancov cez lokalizované platové porovnávače, ktoré pre ľudí na trhu práce ponúkajú jedinečný a obľúbený spôsob, ako si porovnať svoj plat s inými pracovníkmi.

 Bežní používatelia môžu službu platového porovnávača využívať zrozumiteľným spôsobom na lokalizovanom webe, v lokálnom jazyku, v lokálnej mene a podľa miestnych zvykov. Plat si môžu porovnávať zamestnanci na rôznych úrovniach od pomocných pracovníkov, cez špecialistov, až po manažérske pozície.Zber platových údajov je prispôsobený zaužívaným zvyklostiam v daných krajinách -podľa toho, či je v krajine bežným štandardom hovoriť o platoch v hrubom alebo v čistom vyjadrení.

 Za vývojom produktu Paylab stojí spoločnosť Profesia, ktorá je na Slovensku technologickým lídrom v online riešeniach a prevádzkuje pracovné portály na Slovensku, v Českej republike a v Maďarsku. Zároveň pomáha job portálom v ďalších krajinách rozbehnúť a prevádzkovať platové weby a budovať databázu platov. Profesia patrí do fínskej mediálnej skupiny Alma Media.

Značky: