BMW Group spúšťa jedinečný projekt, ktorý umožní automobilom manévrovať okolo výroby bez potreby vodiča. Projekt Automated Driving In-Plant („Automatisiertes Fahren im Werk“, AFW) sa realizuje v spolupráci s dvoma startupmi a zvýši efektivitu logistiky nových vozidiel v závodoch a distribučných centrách.
Cieľom pilotného projektu AFW je, aby sa vozidlá pohybovali autonómne po logistických priestoroch a montáži – bezpečne, efektívne a bez potreby vodiča. BMW Group spolupracuje so Soul Robotics z Južnej Kórey a Embotech zo Švajčiarska. Nový systém, ktorý sa uvádza na trh v júli 2022 v závode BMW Group Dingolfing, bude najskôr testovaný na dvoch automobiloch s prelomovými technológiami: na novom BMW radu 7 a plne elektrickom BMW i7 (kombinovaná spotreba podľa WLTP: 19,6 – 18,4 kWh/100 km; kombinovaná spotreba v NEDC: – ; dojazd: 590 – 625 km podľa WLTP).
Automatizované manévre od prvého zapálenia až po ďalšiu prepravu
„Automatizovaná jazda v rámci závodu je zásadne odlišná od autonómnej jazdy pre zákazníkov. Nepoužíva senzory vo vozidle. V skutočnosti je samotné vozidlo viac-menej slepé a senzory na jeho manévrovanie sú integrované pozdĺž trasy cez závod,“ vysvetľuje projektový manažér BMW Group Sascha Andree. AFW stavia na dvoch kľúčových technológiách: senzorová infraštruktúra na podporu lokalizácie vozidiel a detekcia prekážok v prostredí závodu a softvér na plánovanie jazdy, ktorý prenáša riadené príkazy do vozidiel bez vodiča prostredníctvom mobilnej komunikácie.
Vozidlá sa budú najskôr presúvať len cez montážny areál a následne do logistiky. Čerstvo z výrobnej linky sa odvezú na parkovisko, kde budú pripravení na ďalšiu cestu vlakom alebo kamiónom. Technológiu je možné použiť v podstate od okamihu, keď sú automobily schopné samostatnej jazdy vo výrobe – inými slovami, hneď po prvom „zapálení“ motora.
BMW Startup Garage získava do projektu mladé spoločnosti
Detekčný softvér spoločnosti Seoul Robotics využíva statické monitorovacie senzory na vytvorenie digitálneho dvojčaťa prostredia vrátane klasifikácie objektov a lokalizácie vozidiel, zatiaľ čo softvér na plánovanie jazdy od spoločnosti Embotech riadi, brzdí, zrýchľuje a parkuje vozidlá bez vodiča. Trasy sa vypočítavajú v reálnom čase a namiesto toho, aby bolo potrebné trénovanie alebo programovanie na aktuálnu situáciu, každé auto je schopné nezávisle reagovať na svoje okolie.
„Táto spolupráca s dvoma mladými startupmi a OEM, ako je BMW Group, ktorí spolupracujú na jednom projekte, je pravdepodobne prvá svojho druhu,“ hovorí HanBin Lee, generálny riaditeľ spoločnosti Seoul Robotics. Umožnila to BMW Startup Garage. Organizácia BMW Startup Garage, ktorá objavila Seoul Robotics ako potenciálne zaujímavého dodávateľa technológií, iniciovala prvý projekt proof of concept s tímom od Sasche Andrea. Po predvedení produktu bol Embotech taktiež privítaný na palube. „Bez BMW Startup Garage by sme nikdy neboli schopní vyhodnotiť a otestovať naše riešenie,“ hovorí Alexander Domahidi, spoluzakladateľ a CTO spoločnosti Embotech.
Pilotný projekt bude prebiehať niekoľko mesiacov. Neskôr sa bude ďalej rozširovať, spočiatku na ďalších modeloch v závode Dingolfing a neskôr aj v iných závodoch.
Venture klientsky prístup podporuje inovatívnosť v BMW Group
Automated Driving In-Plant je prelomový projekt v automobilovom priemysle a je len jedným z mnohých úspešných príbehov BMW Startup Garage. Venture Client Model funguje od roku 2015 a spolupracuje so startupmi na hodnotení ich potenciálnych projektov. Je to popredný nástroj pre podnikové podnikanie a snaží sa skôr nakupovať ich produkty, než preberať samotné startupy.
BMW Startup Garage úspešne zrealizovalo viac ako 150 pilotných projektov s poprednými startupmi s týmto prístupom s kumulatívnym objemom investícií viac ako 4,5 miliardy USD.