Každý pracovník, každý mesiac stratí jeden deň času kvôli nekvalitným informačným technológiám, ktoré mu bránia vykonávať jeho prácu
Podľa nového prieskumu spoločnosti Epson viac ako polovica (55 %) pracovníkov v zdravotníctve priznáva, že v ich pracovných procesoch sú prítomné chyby, ktoré počas posledných 12 mesiacov viedli k strate dát alebo dokumentov.
Hoci stratu dát môže spôsobiť mnoho faktorov, viac ako tretina (35 %) respondentov uviedla, že prechod na skenované, digitalizované záznamy toto riziko zníži. Veľká časť sa tiež domnieva, že sa tým znížia náklady na úložisko (60 %) a zvýši sa efektivita (45 %). To predstavuje veľmi významnú a jednoduchú príležitosť, ako zlepšiť ochranu dát pri súčasnom zvýšení organizačnej efektivity.
Tento prieskum medzi takmer tisícom (985) pracovníkov v zdravotníctve z Európy, Blízkeho východu a Afriky tiež odhalil, že pracovníci každý mesiac osobne prídu o takmer jeden pracovný deň (6 hodín) času. Dôvodom sú nekvalitné informačné technológie, ktoré im bránia robiť ich prácu. Väčšina výsledkov v tlačovej správe sa týka Slovenska.
Keď vezmeme do úvahy, že v Nemecku v zdravotníctve pracuje viac ako 6 miliónov ľudí a vo Veľkej Británii cez 4 milióny[1] , dohromady to predstavuje približne 840 miliónov stratených hodín každý rok[2].
Na otázku, aké kľúčové požiadavky sa berú do úvahy pri investovaní do nových technológií v tomto odvetví, bola najčastejšou odpoveďou cena, ktorú uviedlo 70 % respondentov.
35 % sa domnieva, že im v plnení ich hlavných cieľov bráni nedostatočné financovanie.
Pozitívne je, že hoci je cena významným faktorom, financovanie by nemalo obmedzovať nákupy, ktoré by mohli pomôcť obmedziť narušenie dát a stratu času.
Marcel Divín, Back Office Manager spoločnosti Epson CZ&SK, tieto zistenia okomentoval nasledovne: „Hoci sa postupy v zdravotníctve v reakcii na pandémiu naďalej vyvíjajú, premena očakávaní pacientov, hromadenie nevybavených úloh a nedostatok zamestnancov predstavujú významnú výzvu.
Strata dát a drahocenného času je veľkým problémom a výrobcovia technológií, ako sme my, musia robiť všetko, čo je v ich silách, aby vyriešili problémy, ktorým pracovníci v zdravotníctve čelia. Sme odhodlaní tento sektor podporovať v jeho snahe zabezpečiť bezpečnosť dát a zlepšenie pracovných postupov pomocou digitalizácie.“
Všetky zistenia tohto prieskumu sú k dispozícii na stiahnutie v správe IT periférne zariadenia už nie sú periférne:
[1] https://stats.oecd.org/Index.aspx?DataSetCode=HEALTH_REAC
[2] 7 hodin × 10 000 000 = 70 000 000. 70 000 000 × 12 měsíců = 840 000 000 hodin ročně