Porovnávače cien pri nákupoch na internete skutočne pomáhajú.
Ako ukázal prieskum Consumer Barometer, realizovaný Googlom, až viac ako polovica ľudí pri nakupovaní cez internet porovnáva ceny tovaru, jednotlivé produkty a rovnako ich vlastnosti. 30 % používateľov na internete hľadá možnosti, rady a recenzie produktov a obchody, ktoré tieto produkty ponúkajú.
Na porovnávanie cien či recenzie produktov je veľa on-line služieb. Medzi slovenskú špičku v porovnávaní tovaru patria: Heureka.sk, Pricemania.sk a Najnakup.sk. Graf nižšie zobrazuje percentuálne prerozdelenie ich návštevnosti.
Spotrebitelia, ktorí sa práve rozhodujú aký tovar kúpiť, potrebujú častokrát pomoc v podobe recenzií. Práve túto pomoc nájdu na porovnávačoch. Ďalším plusom je pre návštevníka kontrola ceny tovaru, ktorá mu zaručí najvýhodnejší nákup. Aj vďaka tomu je návštevnosť z porovnávačov cien vysoko konverzná, ponúka teda vysokú pravdepodobnosť nákupu návštevníka.
Čo ponúkajú porovnávače používateľom?
Porovnávače cien ponúkajú rôzne doplnkové služby, ktoré majú spotrebiteľa uistiť v nákupe – rôzne certifikácie kvality e-shopu, overený obchod, certifikát spokojnosti a podobne. K produktom linkujú na rôzne recenzie, grafy s ukazovateľom vývoja ceny v čase a podobne. Tieto faktory zrýchľujú rozhodovanie spotrebiteľa a skvalitňujú výber.
Profitujú aj e-shopy
Internetové obchody môžu takisto ťažiť z porovnávačov cien. Na ich weboch totiž môžu využiť rôzne možnosti propagácie – napríklad topovanie pozície ich e-shopu, získanie certifikátov overených obchodov a podobne, ktoré zvyšujú ich dôveryhodnosť a preferencie u používateľov.
Zaujímavá služba pre internetové obchody je napríklad služba porovnávača Heureka.sk, SortimentReport, ktorá obsahuje rôzne informácie o produkte internetového obchodu a o konkurentoch – najnižšiu cenu tovaru, pozíciu e-shopu pri tovare, popularitu produktu a mnohé iné informácie, ktoré je možné využiť pri cenotvorbe produktov. Pricemania.sk zase umožňuje zobrazenie cien tovarov priamo na internetových stránkach nezávislých médií, kde sa pri recenzii produktu zobrazí personalizované porovnanie cien konkrétneho produktu, spolu s názvom e-shopu, cenou, certifikátom a podobne.
Článok sme pripravili v spolupráci s Petrom Nemčekom, konzultantom spoločnosti Effectix, ktorá v rámci komplexných online marketingových služieb ponúka rôzne možnosti pre porovnávače cien tovaru. Od úvodnej analýzy vhodnosti registrácie internetového obchodu do porovnávačov, samotnú registráciu, až po pravidelnú správu a kontrolu.