Na základe veku, pohlavia a hudby, ktorú počúvate.

Spotify je ďalšia zo služieb, ktoré prispôsobujú reklamu používateľovi „na mieru„. V praxi to znamená, že služba využíva údaje o vašom pohlaví, veku a hudbe, ktorú počúvate, aby prispôsobila reklamné spoty. Do úvahy sa berie aj lokalita používateľov.

Tieto informácie sú nepriamo dostupné pre inzerentov. Tí síce nebudú vedieť, že konkrétne vy máte 20 rokov, ste muž a počúvate rock, ale môžu vytvoriť viacero verzií reklamy, pričom každá z nich bude zameraná na inú cieľovú skupinu.

Spotify vie, akým tempom bežíte. Podľa toho prispôsobí výber prehrávaných pesničiek

Spotify vie, akým tempom bežíte. Podľa toho prispôsobí výber prehrávaných pesničiek

Prehrávanie reklamných spotov sa týka iba používania bezplatnej verzie. Tá je dnes dostupná v 59 krajinách a prehrávanie pesničiek prerušuje 15 alebo 30-sekundovými reklamami. Mesačné predplatné prémiovej verzie bez reklám stojí 5,99 eur mesačne.

Služba Spotify pred mesiacom dosiahla hranicu 100 miliónov aktívnych používateľov mesačne. Každý mesiac eviduje 1,8 milióna nových zákazníkov z toho 30% platiacich. Hoci výnosy služby vzrástli o 80% na 1,95 miliárd eur, Spotify je stále v strate. Uvidíme, či cielená reklama pomôže.

Zdroj: Engadget

Prečítajte si aj:

Spotify má viac ako 100 miliónov používateľov

Značky:

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Testujem inteligentné hodinky, robotické vysávače, smartfóny a herné zariadenia. Sledujte ma na sociálnych sieťach @roman_fitit