Službu zatiaľ nepodporuje žiadne slovenské médium, no je to skôr len otázkou času.
Každý, kto má alebo mal čo i len jedno predplatné, pozná, aké ťažké to môže byť. Vždy sa treba nanovo registrovať, zadávať heslo podľa špecifických pravidiel, následne zadať fakturačné údaje a ešte napojiť kartu.
Google však teraz prišiel s novou službou, ktorá dokáže od tohto problému ľudí odbremeniť. Predplatné s Googlom totiž využívate so svojím účtom Google, kde už máte fakturačné údaje dávno vyplnené a kartu pripojenú. Zakúpenie predplatného je tak otázkou pár klikov.
Z počiatku podporuje spoločnosť iba zahraničné média vrátane Le Figaro, Financial Times, The New York Times, Le Parisien, The Telegraph, The Washington Post a mnoho ďalších. Čoskoro však príde várka nových médií aj z iných krajín.
V prípade, že je používateľ prihlásený do svojho Google účtu, tak predplatné má vždy aktívne, a to nielen na počítači, ale aj smartfóne či tablete. Navyše v smartfóne mu Google vo widgetoch zobrazí špeciálne aj články z odoberaných novín.
Cieľom Googlu je zároveň zachovať rovnakú cenu predplatného, či si ho používateľ zakúpi cez vydavateľa alebo cez Google. Provízia za sprostredkovanie tak bude pravdepodobne nízka, aby spoločnosť negatívne neovplyvňovala fungovanie médií, ktoré sú závislé od príjmou z predplatného.
Služba vznikla za pomoci 60 spravodajských spoločností z 18 krajín. Viacero vydavateľstiev sa tak vyjadrilo, že zo služby Predplatné s Googlom sú nadšení.
Zdroj: Google Blog
Prečítajte si aj:
Experience Conference 2018 – Ako sa robia inovácie v Google, IDEO či Airbnb