- Rozširovanie optiky: dostupnosť služieb pre 986 tisíc domácností
- Pomoc Ukrajine: rôzne formy zvýhodnení či bezplatné linky
- T-Biznis: nová identita a napĺňanie potrieb biznis zákazníkov
- Operátor roka: obhajoba ocenenia za mnohé aktivity
_______________________________________________________________
„Prvý polrok 2022 priniesol viaceré výzvy pre našu spoločnosť – jednak kvôli poslednej vlne pandémie i vypuknutiu vojenského konfliktu na Ukrajine, na ktorý sme reagovali viacerými formami pomoci, od bezplatných volaní po rozdávanie SIM kariet utečencom. V druhom štvrťroku sme predstavili nové portfólia služieb internetových a TV služieb, aj rodiny mobilných paušálov. Pokračujeme v rozširovaní TV ponuky a obnovili sme aj práva so skupinou AMC. Uviedli sme novú identitu T-Biznis pre reflexiu zmien v segmente biznis zákazníkov: okrem konektivity sa zameriavame na ich potreby a ponúkame komplexné riešenia od jedného operátora. Dvojročná snaha v našej platforme ENTER vyústila vyhodnotením úspešného prvého ročníka súťaže žiakov i ziskom prestížneho ocenenia Via Bona,“ uviedol Pavel Hadrbolec, finančný riaditeľ pre Slovensko v Skupine Slovak Telekom.
Pomoc Ukrajine
Po vypuknutí vojnového konfliktu na Ukrajine nasadil Slovak Telekom najskôr bezplatné volania na Ukrajinu či v jej roamingu. Neskôr rozdával utečencom predplatené karty s kreditom a finančne podporil rozličné zbierky v spolupráci s neziskovými organizáciami. Zároveň vytvoril aj viaceré bezplatné linky.
Zákaznícka skúsenosť a služby
V druhom štvrťroku nasadil Slovak Telekom nové portfólia služieb.
Zmeny prišli v kategórii mobilných paušálov (viac dát), internetových služieb (vyššie rýchlosti) či TV služieb (viac kanálov vrátane JOJ Sport a RikTV).
Telekomu sa podarilo opätovne podpísať kontrakt so skupinou AMC Networks International a zákazníci budú môcť naďalej sledovať kvalitný športový obsah ako napríklad Formulu 1 či UEFA Ligu národov na TV staniciach Sport 1 a Sport 2. Zároveň majú naďalej prístup ku staniciam MiniMax, JimJam, Spektrum, Spektrum Home, AMC či Film+.
Pokrytie optikou pokračuje
Ambícia Telekomu dosiahnuť milión pokrytých domácností optickou sieťou sa postupne približuje. Ku koncu júna 2021 dosiahla už optická sieť Telekomu pokrytie 916 tisíc domácností. Celková dostupnosť služieb na optickej sieti je ešte vyššia a prekročila 986 tisíc vďaka partnerskej spolupráci.
Telekom pokračoval v rozširovaní 5G siete a v júni ňou pokryl všetky mestské časti Nitry. Zároveň Telekom zvyšuje aj podporu 5G smartfónov (už 54) a sústredí sa aj na rozširovanie 5G roamingu s partnermi: v ňom figuruje už
31 sietí nielen v Európe, ale aj iných kontinentoch.
V mobilných sieťach pokračuje medziročný nárast prevádzky cca o 40%: v máji 2022 dosiahla najvyššiu úroveň 11 287 TB. Podiel 4G prevádzky rastie prekročil opakovane 97%.
ENTER napreduje a získava ocenenie Via Bona
Za necelé dva roky sa cez rôzne grantové programy Telekomu podarilo dostať programovanie s micro:bitom do takmer 570 škôl po celom Slovensku. Od začiatku prerozdelil Telekom už viac ako 390 tisíc eur na sady micro:bitov.
Spolu s partnermi Aj ty v IT a Učíme s hardvérom sa Telekom venuje aj organizácii workshopov pre učiteľov, príprave vzdelávacích materiálov a podkladov na hodiny informatiky – celkovo sa podarilo vyškoliť už 600 učiteľov, z ktorých každý odučil v priemere ďalších 90 žiakov.
V júni vyvrcholil úvodný ročník ENTER olympiády, v ktorom súťažilo takmer 50 projektov a porota vyberala z 10 najlepších víťazov v dvoch kategóriách (základné a stredné školy).
Dvojročná snaha Telekomu v oblasti digitálneho vzdelávania bola ocenená aj prestížnou cenou Via Bona Slovakia v kategórii Dobrý partner komunity.
TECHBOX roka 2021“.
Ďalším dôležitým ocenením pre Slovak Telekom je 3. miesto v kategórii IT a telekomunikácie v ankete Najzamestnávateľ roka, ktorú vyhlasuje spoločnosť Profesia.
Prevádzkové ukazovatele
Pevná sieť
Počet TV zákazníkov Skupiny dosahoval k 30.6.2022 úroveň 670 tisíc. Počet širokopásmových prístupov bol na úrovni 777 tisíc.
V tisícoch (vrátane DIGI) | H1 2022 | H1 2021 | Medziročný nárast/pokles |
Pevné linky | 858 | 865 | -0,8% |
Širokopásmové prístupy | 777 | 757 | 2,6% |
Zákazníci digitálnej TV | 670 | 659 | 1,7% |
Mobilná sieť
K 30.6.2022 využívalo služby mobilnej siete Telekom 2 460 tisíc zákazníkov. V segmente zmluvných zákazníkov došlo medziročne i medzikvartálne k miernemu poklesu zákazníkov v rámci čistenia zákazníckych databáz a vypínania neaktívnych SIM kariet. Segment predplatených kariet stúpol medziročne o dve percentá.
v tisícoch | H1 2022 | H1 2021 | Medziročný nárast/pokles |
Celkový počet | 2 460 | 2 479 | -0,8% |
– z toho počet zmluvných zákazníkov | 1 376 | 1 420 | -3,1% |
– z toho počet zákazníkov predplatených kariet | 514 | 505 | 1,7% |
– z toho počet M2M SIM kariet | 571 | 554 | 2,9% |
Poznámka: Údaj 2 460 tisíc zákazníkov zohľadňuje počet klientov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12 mesiacov. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili služby Telekomu za posledné tri mesiace, dosiahol 2 141 tisíc zákazníkov. Nižší počet v porovnaní s inými kvartálmi je spôsobený vyšším počtom nevyužívaných M2M SIM kariet za posledné tri mesiace vs. obdobie 12 mesiacov.
Biznis výsledky
Počas prvých šiestich mesiacov 2022 dosiahla Skupina Slovak Telekom konsolidované výnosy na úrovni 390,5 milióna eur.
V miliónoch EUR | H1 2022 | H1 2021 | Medziročný nárast/pokles |
Výnosy | 390,5 | 383,8 | 1,7% |
EBITDA (upravený) IFRS15 AL | 174,3 | 161,9 | 7,7% |