- Nové pokrytie optikou pokračuje rýchlym tempom aj v roku 2020
- Nevídaná akcia: marcový Nekonečný balík rozdátoval Slovensko
- Vyťažený marec: dvojnásobná hlasová i dátová prevádzka
„Prvý štvrťrok 2020 sme opäť venovali lepšej zákazníckej skúsenosti i našej ambícii pokryť optikou viac slovenských domácností v mestách i na vidieku. V marci sme nasadili nevídanú akciu pre všetkých zákazníkov s paušálom: Nekonečný balík dát odštartoval veľký dátový test slovenského národa. Už niekoľko dní po jeho štarte však Slovensko zasiahla nečakaná pandémia a z balíka sa stal dôležitý nástroj pomoci pre zákazníkov, ktorí ostali s rodinami doma. Našou prioritou bolo nielen zachovať prevádzku vo všetkých sieťach na maximálnej úrovni, ale v prvom rade ochrániť našich zákazníkov i zamestnancov v náročnom období. Postupne sme uviedli viaceré formy pomoci pre domácnosti i firmy, ktoré mohli fungovať ďalej aj na diaľku. Verím, že aj vďaka nim sme mohli ostať všetci v spojení a byť solidárni,“ uviedol Dušan Švalek, výkonný riaditeľ pre Slovensko v Skupine Slovak Telekom.
„Súčasná kríza ukázala, ako je naša spoločnosť závislá od vysokokvalitného optického či mobilného pripojenia. A sme veľmi hrdí na úsilie každého nášho zamestnanca i dodávateľa, ktorý dodal podporu našim zákazníkom napriek výraznému dosahu novej situácie aj s vplyvom na náš biznis a jeho trendy. Slovak Telekom je odhodlaný pokračovať v investíciách do krajiny, sietí a zlepšovania služieb. Náš biznis je pružnejší oproti iným sektorom a zároveň si uvedomujeme ako dôležité je pokračovať v investíciách aj v budúcnosti,“ dodal José Perdomo Lorenzo, generálny riaditeľ Skupiny Slovak Telekom
Zákaznícka skúsenosť je prioritou v každom čase
Prvotriednu zákaznícku skúsenosť sa snaží Telekom dosiahnuť cez budovanie najlepších sietí a na nich poskytuje špičkové služby. V prvom štvrťroku sa opäť podarilo nadviazať na viaceré úspechy a najmä v marci zažili siete nevídaný nápor vďaka akcii s balíkom Nekonečných dát. Tento benefit si mohli zákazníci aktivovať exkluzívne v Telekom aplikácii, čím Telekom uľahčil prístup k akcii.
V mobilných sieťach dosiahla dátová prevádzka rekordnú hodnotu 7878 TB v marci a medziročne stúpla viac ako trojnásobne.
Počas marca zažili nápor aj pevné siete, ich prevádzka stúpla o tretinu.
Slovak Telekom takto umožnil domácnostiam a firmám na Slovensku ostať v spojení aj počas náročného obdobia a predstavil množstvo benefitov pre momenty v kruhu s najbližšími: okrem nekonečných dát aj voľné TV kanály a filmy vo videopožičovni, extra kredit pri dobíjaní Easy kariet, aj bezplatné volania na zdravotnícke linky či Online tlmočník v prevádzke 24 hodín denne.
Pokrytie optikou na Slovensku napreduje
V prvom štvrťroku 2020 Telekom zvýšil aj pokrytie pevných sietí – na 680 tisíc domácností na optike a 678 tisíc domácností na VDSL. Po rekordnom roku 2019 s najvyšším prírastkom domácností tak Telekom pokračuje v rýchlom tempe ďalšieho pokrývania optikou.
Pokrytie 4G sieťou dosiahlo k 31.3.2020 už 94,6% populácie Slovenska.
Napreduje snaha implementovať technológiu VoLTE čoraz väčšiemu počtu zákazníkov. V priebehu prvého kvartálu pribudla podpora pre viac ako 20 modelov a aktuálne už Telekom podporuje 129 modelov od 11 výrobcov.
Prevádzkové ukazovatele
Pevná sieť
Počet TV zákazníkov už dosiahol 638 tisíc. O viac ako tri percentá ročne stúpol počet širokopásmových prístupov, na 715 tisíc.
V tisícoch (vrátane DIGI) | Q1 2020 | Q1 2019 | Medziročný nárast/pokles |
Pevné linky | 859 | 854 | 0,6% |
Širokopásmové prístupy | 715 | 693 | 3,1% |
Zákazníci digitálnej TV | 638 | 621 | 2,7% |
Mobilná sieť
K 31.3.2020 využívalo služby mobilnej siete Telekom 2 409 tisíc zákazníkov. Medziročný rast si pripísal najmä segment mesačných paušálov.
v tisícoch | Q1 2020 | Q1 2019 | Medziročný nárast/pokles |
Celkový počet | 2 409 | 2 391 | 0,7% |
– z toho počet zmluvných zákazníkov | 1 411 | 1 368 | 3,2% |
– z toho počet zákazníkov predplatených kariet | 509 | 601 | -15,2% |
– z toho počet M2M SIM kariet | 488 | 422 | 15,7% |
Poznámka: Údaj 2 409 tisíc zákazníkov zohľadňuje počet klientov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12 mesiacov. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili služby Telekomu za posledné tri mesiace, dosiahol 2 338 tisíc zákazníkov.
Finančné výsledky
Počas prvých troch mesiacov 2020 dosiahla Skupina Slovak Telekom konsolidované výnosy na úrovni 186,1 milióna eur.
V miliónoch EUR | Q1 2020 | Q1 2019 | Medziročný nárast/pokles |
Výnosy | 186,1 | 185,4 | 0,4% |
EBITDA (upravený) | 79,3 | 82,2 | -3,5% |
Z dcérskych firiem má najvyššie výnosy DIGI Slovakia – 9,68 milióna EUR.
Výnosy PosAm a Commander Services stúpli za prvý štvrťrok o 9 percent na 7,35 milióna EUR.
Výnosy Zoznam a Zoznam Mobile dosiahli za tri mesiace 1,58 milióna EUR.