Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Nové pokrytie optikou pokračuje rýchlym tempom aj v roku 2020
  • Nevídaná akcia: marcový Nekonečný balík rozdátoval Slovensko
  • Vyťažený marec: dvojnásobná hlasová i dátová prevádzka

„Prvý štvrťrok 2020 sme opäť venovali lepšej zákazníckej skúsenosti i našej ambícii pokryť optikou viac slovenských domácností v mestách i na vidieku. V marci sme nasadili nevídanú akciu pre všetkých zákazníkov s paušálom: Nekonečný balík dát odštartoval veľký dátový test slovenského národa. Už niekoľko dní po jeho štarte však Slovensko zasiahla nečakaná pandémia a z balíka sa stal dôležitý nástroj pomoci pre zákazníkov, ktorí ostali s rodinami doma. Našou prioritou bolo nielen zachovať prevádzku vo všetkých sieťach na maximálnej úrovni, ale v prvom rade ochrániť našich zákazníkov i zamestnancov v náročnom období. Postupne sme uviedli viaceré formy pomoci pre domácnosti i firmy, ktoré mohli fungovať ďalej aj na diaľku. Verím, že aj vďaka nim sme mohli ostať všetci v spojení a byť solidárni,“ uviedol Dušan Švalek, výkonný riaditeľ pre Slovensko v Skupine Slovak Telekom.

Súčasná kríza ukázala, ako je naša spoločnosť závislá od vysokokvalitného optického či mobilného pripojenia. A sme veľmi hrdí na úsilie každého nášho zamestnanca i dodávateľa, ktorý dodal podporu našim zákazníkom napriek výraznému dosahu novej situácie aj s vplyvom na náš biznis a jeho trendy. Slovak Telekom je odhodlaný pokračovať v investíciách do krajiny, sietí a zlepšovania služieb. Náš biznis je pružnejší oproti iným sektorom a zároveň si uvedomujeme ako dôležité je pokračovať v investíciách aj v budúcnosti,“ dodal José Perdomo Lorenzo, generálny riaditeľ Skupiny Slovak Telekom

Zákaznícka skúsenosť je prioritou v každom čase

Prvotriednu zákaznícku skúsenosť sa snaží Telekom dosiahnuť cez budovanie najlepších sietí a na nich poskytuje špičkové služby. V prvom štvrťroku sa opäť podarilo nadviazať na viaceré úspechy a najmä v marci zažili siete nevídaný nápor vďaka akcii s balíkom Nekonečných dát. Tento benefit si mohli zákazníci aktivovať exkluzívne v Telekom aplikácii, čím Telekom uľahčil prístup k akcii.

V mobilných sieťach dosiahla dátová prevádzka rekordnú hodnotu 7878 TB v marci a medziročne stúpla viac ako trojnásobne.

Počas marca zažili nápor aj pevné siete, ich prevádzka stúpla o tretinu.

Slovak Telekom takto umožnil domácnostiam a firmám na Slovensku ostať v spojení aj počas náročného obdobia a predstavil množstvo benefitov pre momenty v kruhu s najbližšími: okrem nekonečných dát aj voľné TV kanály a filmy vo videopožičovni, extra kredit pri dobíjaní Easy kariet, aj bezplatné volania na zdravotnícke linky či Online tlmočník v prevádzke 24 hodín denne.

Pokrytie optikou na Slovensku napreduje

V prvom štvrťroku 2020 Telekom zvýšil aj pokrytie pevných sietí – na 680 tisíc domácností na optike a 678 tisíc domácností na VDSL. Po rekordnom roku 2019 s najvyšším prírastkom domácností tak Telekom pokračuje v rýchlom tempe ďalšieho pokrývania optikou.

Pokrytie 4G sieťou dosiahlo k 31.3.2020 už 94,6% populácie Slovenska.

Napreduje snaha implementovať technológiu VoLTE čoraz väčšiemu počtu zákazníkov. V priebehu prvého kvartálu pribudla podpora pre viac ako 20 modelov a aktuálne už Telekom podporuje 129 modelov od 11 výrobcov.

Prevádzkové ukazovatele

Pevná sieť

Počet TV zákazníkov už dosiahol 638 tisíc. O viac ako tri percentá ročne stúpol počet širokopásmových prístupov, na 715 tisíc.

V tisícoch (vrátane DIGI)Q1 2020Q1 2019 Medziročný nárast/pokles
Pevné linky8598540,6%
Širokopásmové prístupy7156933,1%
Zákazníci digitálnej TV6386212,7%

Mobilná sieť

K 31.3.2020 využívalo služby mobilnej siete Telekom 2 409 tisíc zákazníkov. Medziročný rast si pripísal najmä segment mesačných paušálov.

 v tisícochQ1 2020Q1 2019Medziročný nárast/pokles
Celkový počet2 4092 3910,7%
– z toho počet zmluvných zákazníkov1 4111 3683,2%
– z toho počet zákazníkov predplatených kariet509601-15,2%
– z toho počet M2M SIM kariet48842215,7%

Poznámka: Údaj 2 409 tisíc zákazníkov zohľadňuje počet klientov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12 mesiacov. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili služby Telekomu za posledné tri mesiace, dosiahol 2 338 tisíc zákazníkov.

Finančné výsledky

Počas prvých troch mesiacov 2020 dosiahla Skupina Slovak Telekom konsolidované výnosy na úrovni 186,1 milióna eur.

V miliónoch EURQ1 2020Q1 2019Medziročný nárast/pokles
Výnosy186,1185,40,4%
EBITDA (upravený)79,382,2-3,5%

 Z dcérskych firiem má najvyššie výnosy DIGI Slovakia9,68 milióna EUR.

Výnosy PosAm a Commander Services stúpli za prvý štvrťrok o 9 percent na  7,35 milióna EUR.

Výnosy Zoznam a Zoznam Mobile dosiahli za tri mesiace 1,58 milióna EUR.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.