Operátor oznámil finančné výsledky.
„Prvý štvrťrok 2024 priniesol pozitívny vývoj v medziročnom porovnaní, nakoľko sa nám podarilo zvýšiť výnosy i prevádzkový zisk. Sme radi, že sa nám znížili náklady v oblasti cien energií a teší nás aj pozitívny vývoj v B2C i B2B segmentoch. Aj v tomto roku pokračujeme v investíciách do sietí: 5G sme rozšírili do nových miest i turistických oblastí ako Jasná, kde sme boli partnerom Svetového poháru v zjazdovom lyžovaní. Optická sieť je k dispozícii pre ďalších 30 tisíc domácností. Z komerčných aktivít možno spomenúť štart medzinárodného zákazníckeho programu Magenta Moments s atraktívnymi partnermi, aj úplne nový koncept fixno-mobilných balíkov služieb Magenta 1. V edukačnej platforme ENTER sme sa zamerali na citlivú tému bezpečnosti seniorov. A naše minulé aktivity boli ocenené v podobe Najzamestnávateľa roka v kategórii IT a telekomunikácie,“ uviedol Pavel Hadrbolec, finančný riaditeľ Slovak Telekom a T-Mobile Czech Republic.
Magenta Moments s top partnermi
V januári 2024 sa vo veľkej miere etabloval paneurópsky zákaznícky program s množstvom exkluzívnych ponúk a nových funkcií priamo v Telekom aplikácii. Magenta Moments je dostupný pre zákazníkov paušálov, predplatených kariet, aj pevných služieb a sprístupňuje kopu benefitov z oblastí ako kultúra, gastro, nákupy u známych značiek či zľavy u partnerov (Martinus, Pelikán, Samsung, Slovnaft).
Nová Magenta 1
Od marca 2024 nasadil Telekom novú podobu fixno-mobilných balíkov služieb Magenta 1. Po 10 rokoch došlo k výraznému zjednodušeniu kombinácií a zákazník si môže vybrať z dvoch hlavných výhod Magenta 1: zľavu 10% na všetky služby alebo dvojnásobný kredit na benefity, kde si vyberá napríklad vyššiu rýchlosť internetu, obsahové služby HBO Max či Canal+, extra TV balík alebo 2x viac + darovanie dát.
Viac optiky i 5G pre zákazníkov
Slovak Telekom pokračuje v rozširovaní dostupnosti optickej siete. Za prvý štvrťrok sa zvýšila o viac ako 30 tisíc nových domácností a ku koncu marca 2024 stúpla na 1,152 milióna domácností; väčšina prípojok patrí vlastnej výstavbe a ostatné partnerskej spolupráci. V polovici marca 2024 navyše Telekom odštartoval plošne zrýchľovanie optickej siete pre svojich zákazníkov.
Zvyšuje sa aj dostupnosť 5G siete – k 31.3.2024 bola k dispozícii pre 55,3% populácie Slovenska (t.j. 83 miest a 511 obcí). Počas prvých troch mesiacov sa dostalo do 7 nových miest a 39 obcí vrátane turistických destinácií ako Jasná, Tále, Štrbské Pleso a Lomnický štít.
V prípade lokality Jasná išlo aj o ďalší významný fakt – Slovak Telekom pod identitou T-Biznis zastrešil konektivitu pre Svetový pohár v zjazdovom lyžovaní a 5G inštaloval niekoľko týždňov pred týmto podujatím.
Slovak Telekom celkovo modernizuje svoje siete a v projekte zdieľania technológie mobilných sietí pokryli spolu s O2 prvé okresy na Slovensku: Brezno, Komárno, Sabinov, Zlaté Moravce a Žarnovica.
Mobilné siete dosahujú solídny medziročný rast prevádzky (až 26 percent) a v marci 2024 dosiahli novú úroveň 17 623 TB (za mesiac).
ENTER: bezpečnosť pre seniorov
Aktivity v platforme ENTER pokrývali v uplynulých mesiacov najmä cieľovú skupinu seniorov. V prvom štvrťroku 2024 bola vyhodnotená tretia grantová výzva Zrelí na dobu digitálnu zameraná primárne na kritické myslenie a bezpečné správanie sa v kybernetickom priestore. Telekom celkovo rozdelí viac ako 55 tisíc eur pre 12 projektov po celom Slovensku.
Tému bezpečnosti seniorov Slovak Telekom rozvinul aj ďalším smerom a stal sa partnerom pre uvedenie víťaznej filmovej drámy z MFF Karlove Vary Blažine lekcie (distribútor ASFK, štart 8.2.2024), ktorá rieši práve podvody na senioroch. Spolu s uvedením filmu pripravil aj dvojicu praktických sérií rád pre obozretnosť na internete i pred telefonickými podvodmi.
Najzamestnávateľ roka
V januári 2024 získal Slovak Telekom 1. miesto vo významnej ankete Najzamestnávateľ roka v kategórii IT a telekomunikácie, ktorú udeľuje spoločnosť Profesia. Prvý raz rozhodovala o cene nielen séria interných a externých hlasov, ale aj odborná porota, ktorá sa zamerala na employer branding aktivity firiem.
Prevádzkové ukazovatele
Pevná sieť
Počet TV zákazníkov Skupiny dosiahol 681 tisíc. O takmer dve percentá medziročne stúpol počet širokopásmových prístupov a dosiahol 809 tisíc.
V tisícoch (vrátane DIGI) | Q1 2024 | Q1 2023 | Medziročný nárast/pokles |
Pevné linky | 854 | 851 | 0,4% |
Širokopásmové prístupy | 809 | 794 | 1,9% |
Zákazníci digitálnej TV | 681 | 671 | 1,5% |
Mobilná sieť
K 31.3.2024 využívalo služby mobilnej siete Telekom 2 527 tisíc zákazníkov. Medziročne rastú všetky segmenty – najviac M2M, nasledujú predplatené karty a paušály.
v tisícoch | Q1 2024 | Q1 2023 | Medziročný nárast/pokles |
Celkový počet | 2 527 | 2 464 | 2,6% |
– z toho počet zmluvných zákazníkov | 1 414 | 1 390 | 1,7% |
– z toho počet zákazníkov predplatených kariet | 496 | 482 | 2,9% |
– z toho počet M2M SIM kariet | 618 | 592 | 4,3% |
Poznámka: Údaj 2 527 tisíc zákazníkov zohľadňuje počet klientov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12 mesiacov. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili služby Telekomu za posledné tri mesiace, dosiahol 2 213 tisíc zákazníkov. Nižší počet v porovnaní s inými kvartálmi je spôsobený vyšším počtom nevyužívaných M2M SIM kariet za posledné tri mesiace vs. obdobie 12 mesiacov.
Finančné výsledky
Počas prvých troch mesiacov 2024 dosiahla Skupina Slovak Telekom konsolidované výnosy na úrovni 205,6 milióna eur. Vyšší prevádzkový zisk EBITDA oproti minulému roku je spôsobený priaznivými cenami energií oproti predchádzajúcemu obdobiu.
V miliónoch EUR | Q1 2024 | Q1 2023 | Medziročný nárast/pokles |
Výnosy | 205,6 | 199,8 | 2,9% |
EBITDA (upravený) IFRS15 AL | 96,1 | 84,5 | 13,7% |