- Nový míľnik v pokrývaní optiky: 845 tisíc domácností
- Extra dáta len tak: navýšenie dát v paušáloch od konca marca
- Nové portfólio pevného internetu: vyššie rýchlosti i Magenta 1 výhody
- Nové Magio GO: viac programov v mobilnej televízii i príchod 4K
- ENTER aktivity v druhom roku: nový grantový program i konferencia
„Aj popri veľkých výzvach počas vĺn pandémie sa rok 2021 vyvíja z finančného hľadiska pozitívnym smerom. Rast výnosov o viac ako tri percentá je viac ako uspokojivý, najmä keď sa nám paralelne darí investovať do nových sietí či zákazníkov. Pokrývanie optikou napreduje a pokryli sme aj viac ako 20 nových lokalít 5G sieťou. Našim zákazníkom venujeme pozornosť cez lepšiu zákaznícku skúsenosť i pozitívne prekvapenia – na jar sme im zvýšili dáta v paušáloch len tak a uviedli nekonečné dáta počas leta. Na produktovom poli sme odštartovali nové Magio GO vo februári, eSIM v auguste a aj úplne nové portfólio pevného internetu s vyššími rýchlosťami a po prvý raz aj benefitmi pre Magenta 1 na jeseň. A už druhý rok rozvíjame našu platformu ENTER pre vzdelávanie i digitálne zručností detí na Slovensku,“ uvádza Pavel Hadrbolec, finančný riaditeľ v Skupine Slovak Telekom a T-Mobile Czech Republic.
Zákaznícka skúsenosť je prioritou v každom čase
Zákaznícku skúsenosť sa snaží Telekom prinášať nielen cez špičkové siete a služby. Na jar uviedol Telekom poďakovanie vo forme nekonečných dát pre zdravotníkov, ktorí už viac ako rok fungujú v maximálnom nasadení. Telekom spolupracoval so Všeobecnou zdravotnou poisťovňou, ktorá pomohla najmä s identifikáciou a komunikáciou so zdravotníkmi. Kampaň bola pozitívne prijatá a získala Zlatý klinec v kategórii Kreativita v čase korony.
Pre všetkých zákazníkov Telekom ponúkol viaceré pozitívne prekvapenia. Na Valentína venoval pre Easy i Predplatenku denný balík dát zdarma, meniny Jura či Svetový deň zdravia v apríli oslávil dvojnásobkom dát v balíčku, na Deň detí venoval dokonca nekonečné dáta pre predplatené karty i paušály.
Vrcholné prekvapenie prišlo v lete: kampaň s nekonečnými dátami v júli a auguste, aby zákazníci mohli objavovať nepoznané časti Slovenska a zdieľali zážitky naplno. Vďaka kampani výrazne stúpla prevádzka v mobilných sieťach o viac ako 41% v promo mesiacoch oproti štandardu.
Podiel prevádzky v 4G sieti neustále prekračuje 97%.
Vo februári Telekom uviedol novú televíziu Magio GO a ešte viac ju priblížil štandardnej forme TV. Má niekoľko úrovní služby, zákazníci majú flexibilitu aj pri výbere programov – celkovo ich nájdu až 140 a môžu si vyberať balíčky podľa tematiky TV kanálov. V máji Telekom pridal aj prvé dve stanice v 4K kvalite: Eurosport 4K a lifestylovo-cestopisný Travel XP 4K.
Paušály pre rezidenčný i biznis segment začali dostávať koncom marca extra porcie dát len tak zadarmo. Telekom pridal dáta navyše bez poplatkov či balík Nekonečné pripojenie 128 kbps.
Zákaznícku skúsenosť pre majiteľov nových smartfónov obohacuje aj možnosť zobrať si ochranný obal či iné príslušenstvo vďaka voucheru k paušálu. Pre najvyššie paušály je určené výhodné poistenie za 2, resp. 6 € mesačne.
V oblasti pevnej siete nasadil Telekom nové portfólio internetu KlasikNET a OptikNET s novými programami s vyšším rýchlosťami a pri VDSL sieti aj garantované rýchlosti pripojenia. Novinkou sú aj bezplatné extra rýchlosti na optickej sieti pre Magenta 1 zákazníkov.
Pokrytie optikou a 5G pokračuje
Expanzia optickou sieťou je kľúčová oblasť investícií Slovak Telekomu. Aj v roku 2021 napreduje operátor výrazným tempom, na konci tretieho štvrťroka
dosiahla optická sieť Telekomu už pokrytie 845 tisíc domácností. Celková dostupnosť služieb na optickej sieti je však vyššia a prekročila 915 tisíc vďaka partnerskej spolupráci.
Telekom napreduje aj v rozširovaní 5G siete do ďalších lokalít. Najprv pridal na mapu veľké sídliská v Bratislave, od druhého štvrťroka začal pokrývať aj vidiek a obce v Bratislavskom či Trnavskom kraji. K 30.9.2021 bola 5G sieť k dispozícii v 18 častiach hlavného mesta a 24 obciach, pričom podpora telefónov stúpla na 38 modelov od siedmich výrobcov.
ENTER aktivity pokračujú v druhom roku
Po úspešnej grantovej výzve z roka 2020 v hodnote 250 tisíc €, tisíckach vyškolených žiakov a 400 učiteľov či podpore hodín pre rodičov pokračuje Telekom v aktivitách platformy ENTER aj v novom školskom roku.
Odštartovala ho menšia grantová výzva ešte počas prázdnin, aby sa mohli ďalšie školy prihlásiť o nové sady micro.bit a obohatiť hodiny informatiky.
Navyše Telekom organizoval 29. septembra 2021 prvú ENTER konferenciu, na ktorej priniesol podnetné prednášky a diskusie pre študentov i učiteľov v dvoch odlišných blokoch.
Prevádzkové ukazovatele
Pevná sieť
Počet TV zákazníkov už dosiahol 663 tisíc, nový rekord v Skupine. O viac ako štyri percentá stúpol počet širokopásmových prístupov, na 762 tisíc.
V tisícoch (vrátane DIGI) | Q1-Q3 2021 | Q1-Q3 2020 | Medziročný nárast/pokles |
Pevné linky | 870 | 862 | 0,9% |
Širokopásmové prístupy | 762 | 730 | 4,4% |
Zákazníci digitálnej TV | 663 | 644 | 2,9% |
Mobilná sieť
K 30.9.2021 využívalo služby mobilnej siete Telekom 2 493 tisíc zákazníkov. Medziročný rast takmer o percento registrujeme v segmente mesačných paušálov, o viac ako 5 percent stúpol počet zákazníkov predplatených kariet.
v tisícoch | Q1-Q3 2021 | Q1-Q3 2020 | Medziročný nárast/pokles |
Celkový počet | 2 493 | 2 412 | 3,4% |
– z toho počet zmluvných zákazníkov | 1 429 | 1 418 | 0,8% |
– z toho počet zákazníkov predplatených kariet | 506 | 481 | 5,1% |
– z toho počet M2M SIM kariet | 559 | 513 | 8,9% |
Poznámka: Údaj 2 493 tisíc zákazníkov zohľadňuje počet klientov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12 mesiacov. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili služby Telekomu za posledné tri mesiace, dosiahol 2 324 tisíc zákazníkov.
Biznis výsledky
Počas prvých deviatich mesiacov 2021 dosiahla Skupina Slovak Telekom konsolidované výnosy na úrovni 580,5 milióna eur.
V miliónoch EUR | Q1-Q3 2021 | Q1-Q3 2020 | Medziročný nárast/pokles |
Výnosy | 580,5 | 562,2 | 3,3% |
EBITDA (upravený) | 251,0 | 247,3 | 1,5% |