Séria Monster Hunter je dobre známa hráčom, ktorí preferujú ázijskú hernú produkciu. Ide o akčné RPG, ktorého náplň spočíva v neustálom bojovaní a lovení príšer. Tento koncept je základom aj najnovšieho pokračovania s podtitulom World. V prípade novinky sa však vývojári pokúsili zaujať masu hráčov a zdá sa, že boli úspešní. Monster Hunter totiž obvykle trpí tým, že pôsobí až príliš komplexne a pritom ide v jadre o jednoduchú hru – lov príšer sa strieda s vylepšovaním hernej postavy a jeho vybavenia, aby ste mohli čeliť silnejším príšerám.

Tento koncept je zachovaný aj v prípade nového pokračovania. Monster Hunter World však má tú výhodu, že samotné boje s príšerami sú zábavné a zároveň predstavujú výzvu. Nie je to akčné RPG, kde by ste za minútu zneškodnili 40 protivníkov.

Nie, tu budete jedného silného protivníka zneškodňovať 40 minút a herný dizajn je postavený práve na tom, že vás hra ničím nezdržiava, ale rovno vás postaví zoči-voči hlavnému bossovi. Dlhé boje vás však budú baviť, pretože bojový systém je výborný a príšery predstavujú variabilnú výzvu. Cesta k úspechu bude vyžadovať aj to, aby ste pochopili správanie daného zvieraťa a odhalili jeho slabé stránky. A pokiaľ neuspejete, misiu zopakujete a idete opäť do boja. V praxi to funguje výborne.

Monster Hunter World spadá do toho segmentu hier pre viacerých hráčov, ktoré sú zábavnejšie, ak ich hráte so skupinou kamarátov. Bojovať s príšerami môžete aj v režime jedného hráča, avšak vtedy si užijete iba časť zábavy. Monster Hunter World aktuálne konkuruje hrám ako Destiny 2 a je navrhnutý tak, aby ste si ho zahrali hodinku každý večer. Koncept – vrhnutie sa priamo do hlavného boja so silnou príšerou, tomu pomáha.

Zapožičal: Cenega

Hodnotenie: 4/5, 80 %

Cena: 64,99 EUR