Výbava, výkon, systém

Snapdragon 425. To je niečo, čo vám veľa napovie. Procesor pre lacné zariadenia s priemerným výkonom. Viac by prospelo navýšenie kapacity RAM. Tu je totiž len 2 GB kapacita. Úložisko má veľkosť 16 GB. Veľmi diplomaticky povedané, rýchlo si vložte do telefónu pamäťovú kartu. Toto za pár dní zaplníte ani neviete ako. Pár appiek, nejaká fotka a ste nahratí.

Zastavíme sa ešte pri displeji. Ten je takmer štandardný až na jeden malý detail. Je zrezaný po hranách. Nie ale do oblúka ale uhlopriečkou v 45° uhle. Je to nebadateľný prvok, ktorého sme si takmer nevšimli. Ide o akými trend odrezať z displeja po jeho rohoch. Našťastie to v praxi nijako neovplyvňuje aplikácie a ich zobrazenie. Skôr sme prekvapení tým, že to sem výrobca dal a išiel takpovediac s trendom.

Za silnú stránku považujeme batériu. Je tu čistý Android a tak 4000 mAh dobre vynikne. Áno, aj vďaka úspornému (menej výkonnému) procesoru. Skupina používateľov, ktorí chcú naozaj celodennú výdrž od rána do večera, budú s týmto telefónom spokojní. Hodí sa aj na dlhšie výlety, kedy v režime pohotovosti nespotrebováva takmer žiadnu energiu. Ideálny spoločník na trojdňovú chatu. Najmä ak ho potrebujete mať ako zariadenie na prijatie hovoru a takpovediac, aby ste boli v dosahu.

Avšak aj pri plnom využívaní si nemusíte so sebou v rámci dňa nosiť nabíjačku. Dokonca ani fotoaparát ho nijako drasticky nevybíja. Odomykanie tvárou tu na rozdiel od moto g6 / moto g6 Plus nie je. Potrebujete na to silnejší procesor a hlavne selfie kameru s vyšším rozlíšením.

Vzhľadom na celkové možnosti a hardvérovú výbavu, chýbajú niektoré možnosti vylepšení Moto. Dostupné sú Moto Akcie a Moto Obrazovka.

Moto Akcie – rozšírenie napojené na hardvérové snímače. Vďaka nim môžete spustiť fotoaparát zakývaním smartfónu, spustiť LED blesk do funkcie baterky, odfotiť obrazovku tromi prstami atď. Všetko užitočné veci a vy sami si vyberáte, ktoré z Moto akcií chcete mať aktívne.

Moto Obrazovka – tu sa nastavuje nočný displej, ponechanie obrazovky zapnutej, ak sa na ňu pozeráte ale aj notifikácie. To znamená, že smartfón zobrazí upozornenia, keď do neho ťuknete. Vtedy sa na tmavom displeji inverzne zobrazujú ikony aplikácií, v ktorých nastala udalosť. Cez tieto zobrazenia sa dajú aplikácie ovládať. Napríklad prepínať sa medzi skladbami pri počúvaní Spotify, alebo zareagovať na prichádzajúce správy.

Telefón sám o sebe je dostatočne rýchly. Tým, že Motorola moto e5 má čistý Android, nie je potrebné dávať výpočtovú silu CPU na nejakú náročnú nadstavbu. Pôvodné rozhranie Androidu je dostatočne plynulé. Dokonca aj aplikácia fotoaparátu sa spúšťa rýchlo, avšak je tu cítiť pomalšie vyberanie režimov. Tých je tu ale poskromne.

To, že nejde o nejaký rýchly telefón pocítite pri rolovaní náročnejších webových stránok. Hovoriť o náročnejších weboch platí dnes takmer pre každý web. Nebudeme zdôrazňovať to, že nejde o super rýchly stroj. To viet aj sami a je to poznať z ceny. Aby nedošlo k omylu. Telefón sa dá normálne používať. Väčšie obmedzenie vidíme v kapacite RAM ako v samotnom procesore.

Obsah recenzie

1. Konštrukcia a hardvér
  2. Výbava, výkon, systém