Trochu iný pohľad na tematiku druhej svetovej vojny prináša pokračovanie série Wolfenstein. Praotec všetkých FPS strieľačiek sa dočkal viacerých remakov a na monitoroch počítačov sa objavil už viackrát. Posledný pokus z roku 2014, Wolfenstein: The New Order, znamenal prekvapujúco podarenú hru, a tak nie je prekvapením, že sa dočkala plnohodnotného pokračovania.

The New Colossus nadväzuje na udalosti z prvého dielu, takže na úplný zážitok odporúčame, aby ste si zahrali aj jednotku. Pre poriadok v príbehu sa to hodí. Pokiaľ však považujete príbeh iba za zámienku na strieľanie, pokojne začnite dvojkou. Z hľadiska hrateľnosti ide o výborný titul.

Wolfenstein II: The New Colossus sa odohráva v alternatívnej histórii v roku 1961. Druhá svetová vojna skončila inak, ako si ju pamätáme a iný je aj herný svet, kde sa vo výraznej miere presadzujú technológie a experimenty. Aj vďaka tomu má hrateľnosť oveľa väčší spád v porovnaní s Call of Duty: WWII, ktorý sa opiera o skutočnosť.

V prípade Wolfensteina však mali tvorcovia voľné ruky a výsledkom je frenetická a zábavná akcia plná skvelých nápadov. Jeden z nich odštartuje celú hru – kedy ste naposledy v FPS hre ovládali hlavného hrdinu na vozíčku? Práve kombinácia sviežich nápadov, skvelej akcie a prekvapujúco dobre napísaného príbehu robí z Wolfenstein II: The New Colossus jednu z najlepších FPS akcií tohto roka.

Za predpokladu, že oceňujete najmä kampaň pre jedného hráča, nakoľko nový Wolfenstein neponúka multiplayer.

Druhý Wolfenstein prináša zábavu minimálne na 10 hodín. Toľko trvá dokončenie príbehu, avšak pokiaľ sa rozhodnete splniť všetko, čo hra ponúka, zabavíte sa o pár hodín dlhšie. Pri hraní sme ocenili určitú rôznorodosť hrateľnosti. William „B.J.“ Blazkowicz je síce bojovník v štýle Rambo, avšak Wolfenstein umožňuje zvoliť aj tichý prístup k likvidácii nepriateľov a niekedy je to nielen elegantnejšie, ale aj praktickejšie riešenie. Bez ohľadu na preferovaný štýl je veľmi pravdepodobné, že si nového Wolfensteina užijete.

Hodnotenie: 4/5, 80 %

Zapožičal: Cenega
Cena: 44,99 EUR