Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Prvýkrát v automobilovom priemysle budú modely NEUE KLASSE, ktoré majú prísť na trh od roku 2025, obsahovať ozdobné doplnky vyrobené z plastu, ktorého surovina obsahuje približne 30 percent recyklovaných rybárskych sietí a lán. Táto surovina sa proaktívne získava v prístavoch po celom svete, aby sa zabezpečilo, že neskončí odhodením do mora.

V exkluzívnom procese recyklácie sa odpadový materiál z námorného priemyslu používa na výrobu súčastí obloženia vhodných pre exteriér a interiér budúcich vozidiel. Výsledné komponenty majú približne o 25 percent nižšiu uhlíkovú stopu ako ich náprotivky vytvorené z konvenčne vyrábaných plastov.

Šetrenie zdrojov, zníženie uhlíkovej stopy, zabránenie znečisteniu oceánov

Spoločnosť BMW Group pracuje s rôznymi prístupmi k využívaniu plastového odpadu z námorného priemyslu ako suroviny pre komponenty vozidiel s cieľom zachovať cenné zdroje a znížiť emisie CO2. Táto forma recyklácie umožňuje znížiť potrebu primárnych plastov na báze ropy a zároveň pôsobiť proti znečisťovaniu oceánov.

Recyklovaný nylonový odpad tvorí základ pre syntetickú priadzu, z ktorej sú vyrobené napríklad podlahové rohože v modeli BMW iX a novom BMW X1. Tento materiál, známy ako ECONYL, sa vyrába z vyradených rybárskych sietí, ako aj z opotrebovaných podlahových krytín a zvyškového odpadu z výroby plastov.

Len v BMW Group: Morský plastový odpad používaný na výrobu viditeľných ozdobných komponentov

V rámci novej iniciatívy vyvinutej v spolupráci s dánskou spoločnosťou PLASTIX posúva spoločnosť BMW Group recykláciu morského plastového odpadu o krok ďalej. Po separácii prechádzajú rybárske siete a laná inovatívnym procesom, ktorý produkuje plastové granule. Zatiaľ čo sa recyklovaný námorný plast v automobilovom priemysle doteraz používal len vo forme vlákien pre nové komponenty vozidiel, tento recyklovaný materiál je teraz prvýkrát vhodný aj na proces vstrekovania do formy. Surovina pre komponenty vyrobené týmto spôsobom môže pozostávať z približne 30 percent morského plastového odpadu.

To vytvára ďalšie možnosti použitia pre recyklované plasty. Komponenty vyrobené procesom vstrekovania sú ozdobné časti, ktoré sa od roku 2025 budú používať v neviditeľných aj viditeľných oblastiach exteriéru a interiéru modelov NEUE KLASSE. Celkovo si spoločnosť BMW Group dala za cieľ zvýšiť do roku 2030 podiel druhotných surovín v termoplastoch používaných v nových vozidlách zo súčasných približne 20 percent na priemerne 40 percent.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.