Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Rolls-Royce Motor Cars oznámila, že Torsten Müller-Ötvös končí 30. novembra 2023 vo funkcii generálneho riaditeľa. Nahradí ho Chris Brownridge, súčasný generálny riaditeľ BMW UK.

Torsten nastúpil do Rolls-Royce Motor Cars v roku 2010, čím sa stal najdlhšie slúžiacim generálnym riaditeľom spoločnosti od čias Clauda Johnsona, muža známeho ako Pomlčka v Rolls-Royce.

Torsten v komentári k oznámeniu povedal: „Viesť Rolls-Royce takmer 14 rokov bolo najväčším privilégiom a potešením môjho profesionálneho života. Dostať spoločnosť a jej ľudí svetovej triedy do pozície, v ktorej sa nachádza dnes, na vrchole luxusného priemyslu, bolo pozoruhodným dobrodružstvom. Som hrdý na úlohu, ktorú sme s mojím výnimočným tímom zohrali pri významnom príspevku k ekonomike Spojeného kráľovstva a ku globálnemu uznaniu schopnosti Británie vyrábať tie najlepšie luxusné produkty na svete.

Oliver Zipse, generálny riaditeľ spoločnosti BMW Group, povedal: „Rolls-Royce Motor Cars je klenotom v korune našej organizácie. Torstenovo vynikajúce vedenie, neochvejné odhodlanie, jasná vízia a výnimočná schopnosť vybudovať silný, sústredený tím, pomohli vytvoriť z automobilky Rolls-Royce luxusnú značku svetovej triedy, ktorou je dnes. V jeho ďalšom živote mu prajeme len to najlepšie.“

Pod Torstenovým vedením sa Rolls-Royce pretransformoval z automobilového výrobcu na skutočný domov luxusu celosvetovo uctievaný pre svoje vynikajúce motorové vozidlá, jedinečné schopnosti výroby na mieru v oddelení Bespoke a hlboké pochopenie potrieb, chutí a túžob svojich klientov z celého sveta.

Táto transformácia sa premietla do pozoruhodného komerčného úspechu. Ročný predaj vzrástol z približne 1 000 motorových vozidiel v roku 2009 na viac ako 6 000 v roku 2022. Ešte dôležitejšie je, že každý Rolls-Royce, ktorý opustí Global Centre of Luxury Manufacturing Excellence v Goodwoode, v Západnom Sussexe, je vyrobený na mieru: zohľadňuje špecifické želania klienta, ktorý si ho objednal.

Vďaka tomuto neustálemu zameraniu na Bespoke (výroba na mieru), ktoré sa realizuje prostredníctvom najkvalitnejšej ručnej práce spojenej s umeleckou a technickou kreativitou a inováciami, predstavuje automobilka Rolls-Royce nepochybného lídra v luxusnom sektore. Počas Torstenovho funkčného obdobia vyrobila značka niektoré zo svojich najvýznamnejších automobilov
v histórii, vrátane niekoľkých modelov vyrobených v spolupráci s poprednými svetovými umelcami, módnymi návrhármi a luxusnými značkami. Bespoke nachádza svoje konečné vyjadrenie v oddelení Coachbuild, ktoré v roku 2017 pretvorilo tradičné postupy tvorby karosérií do novej éry. Naposledy to bolo vidieť v pozoruhodnom modeli Droptail, ktorý sa predstavil v auguste.

Keď Torsten nastúpil do funkcie, Goodwood vyrábal iba dva modely, Phantom a Ghost. Pod jeho vedením sa postupne predstavili modely Rolls-Royce Wraith a Dawn, ako aj Rolls‑Royce Cullinan, prvé SUV v histórii značky. V tomto roku sa predstaví Spectre, prvé ultra-luxusné elektrické super kupé na svete, ktorým sa začína prechod značky na plne elektrické produktové portfólio naplánovaný do konca roku 2030. Torsten tiež vytvoril a do života uviedol Black Badge, drsnejšie a sebavedomejšie alter ego značky Rolls-Royce. Išlo o odvážny počin, ktorý výrazne rozšíril príťažlivosť značky.

Zavedenie nových modelov do produktového portfólia značky Rolls-Royce, rozšírenie oddelenia Bespoke a jasný strategický posun do superluxusného sektora predstavovali hnaciu silu renesancie spoločnosti a pokračujúceho obchodného úspechu a prilákali k značke novú generáciu klientov. V roku 2010 bola priemerná cena modelu Rolls-Royce okolo 250 000 € a priemerný klient mal 56 rokov. Dnes sa priemerná cena zdvojnásobila na približne 500 000 € a priemerný vek klienta Rolls-Royce je len 43 rokov.

Omladenie značky predstavuje súčasť rozsiahleho pretvárania luxusného priemyslu za ostatné desaťročie. Torstenovo vedenie sa sústredilo na ochotu nielen participovať na tejto zmene, ale ju aj viesť, osvojiť si nové technológie a myslenie založené na jedinečnom chápaní vkusu a túžob klientov značky. To sa najlepšie odráža v tom, ako Rolls-Royce prináša značku priamo ku klientom po celom svete. Fyzicky vo forme nových butikov Private Office, ako aj virtuálne pomocou aplikácie Whispers – digitálneho klubu členov vyhradeného pre tých, ktorí vlastnia Rolls-Royce z éry pôsobenia značky
v Goodwoode.

Torsten povedal: „Či už osobne alebo virtuálne na Whispers, tráviť toľko času s našimi klientmi – inšpiratívnymi ľuďmi, na ktorých značka stojí – bolo jednou z mojich najväčších radostí a skutočným vzdelaním, ktoré mi dáva jasné, jedinečné a jemné naladené pochopenie toho, ako je luxus definovaný na celom svete.“

Úspech značky Rolls-Royce pod Torstenovým vedením je taký, že spoločnosť teraz každoročne prispieva do britskej ekonomiky sumou viac ako pol miliardy libier. Je tiež jedným z najväčších zamestnávateľov v Západnom Sussexe: výnimočný tím pracujúci v Home of Rolls-Royce v Goodwoode sa rozrástol z približne 300 na viac ako 2 500 ľudí, pričom zastúpenie má v ňom viac ako 50 národností.

V ďalšom komentári k oznámeniu Torsten povedal: „Verím, že spoločnosť je pripravená prijať budúcnosť so všetkými svojimi príležitosťami. Nedávno sme predložili naše plány na výrazné rozšírenie priestorov v Goodwoode, aby sme pokryli nielen ďalšiu výrobu elektrickej energie, ale aj uspokojili dopyt po ešte väčšom počte produktov z oddelení Bespoke a Coachbuild. Tieto oblasti nášho podnikania nás skutočne odlišujú a som na ne mimoriadne hrdý.

Keď opúšťam Rolls-Royce Motor Cars, teším sa na príležitosť pre nové profesionálne výzvy, ako aj na to, že budem mať trochu viac času na návštevu veľkých svetových muškárskych riek! Keď sa Chris Brownridge ujme kormidla tejto úžasnej značky, poprajem mu len to najlepšie. Tím, ktorý sme vybudovali za ostatných 14 rokov, zahŕňa niektoré z najtalentovanejších, najoddanejších a najinovatívnejších osobností v luxusnom a automobilovom priemysle. Som si istý, že spoločne pridajú ďalšie pozoruhodné kapitoly do mimoriadneho príbehu spoločnosti, ktorá nemá na svete páru.“

Chris Brownridge prichádza do Rolls-Royce Motor Cars zo svojej súčasnej pozície generálneho riaditeľa BMW UK, na pozícii, ktorú zastáva od roku 2021. Oliver Zipse jeho vymenovanie komentoval takto: „Chris Brownridge je mimoriadne skúsený profesionál s obrovskými výsledkami. Som si istý, že bude stavať na úspechu Rolls-Royce a povedie Rolls-Royce Motor Cars vpred do plne elektrickej budúcnosti.“

Chris je skutočným odborníkom na predaj a marketing. V spoločnosti BMW Group strávil takmer 30 rokov, pričom začal v roku 1995 ako absolvent. Pred súčasnou pozíciou generálneho riaditeľa bol Chris od roku 2011 členom predstavenstva v Spojenom kráľovstve na rôznych pozíciách vrátane obchodného riaditeľa BMW UK, BMW UK Marketing a MINI regionálny riaditeľ pre Spojené kráľovstvo a Írsko.

Chris povedal: „Som poctený mojím novým menovaním a zároveň zostávam pokorný. Pozvanie viesť túto skvelú britskú značku v takom kľúčovom momente jej dlhého a pozoruhodného príbehu predstavuje mimoriadne privilégium. Rolls-Royce je jednou z celosvetovo najuznávanejších, najžiadanejších a najvplyvnejších značiek a ja si veľmi dobre uvedomujem obrovskú náklonnosť a úctu, ktorú má. Je to pocta jej skvelým produktom, blízkym vzťahom, ktoré udržiava so svojimi klientmi a predovšetkým výnimočnému tímu, ku ktorému sa chystám pridať. Som si tiež vedomý neuveriteľného dedičstva, ktorého sme hrdými správcami, a že všetko, čo robíme, stavia na tomto jedinečnom dedičstve a rozširuje ho.

„Mám to šťastie, že môžem nasledovať Torstena ako generálny riaditeľ. Vďaka jeho ambíciám a vízii, ktoré odovzdával značke počas 14 rokov pôsobenia, má Rolls-Royce dnes mimoriadne silnú pozíciu
a plne dôveruje v budúcnosť. Som mimoriadne rád, že som súčasťou príbehu značky Rolls‑Royce a teším sa na výzvy a príležitosti, ktoré nás všetkých čakajú.“

Značky: