Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V rámci zatraktívnenia nadobudnú obe vozidlá pôsobivejší vzhľad. Dizajn získal športovo ostrý charakter: modernizáciou prešli najmä predné časti, svetlomety využívajú už iba LED technológiu. K vylepšeniam patria elektrifikované benzínové a naftové motory s integrovaným štartovacím generátorom, ďalšia generácia asistenčných jazdných systémov a infotainment MBUX. Kupé a kabriolet Triedy E dorazia k európskym predajcom na jeseň 2020.

Kabriolet Triedy E s klasickou látkovou sklápacou strechou ponúka počas celého roka komfort pri cestovaní na dlhé vzdialenosti pre štyri osoby. Na želanie môže byť vybavený elektrickým systémom vetrolamu AIRCAP a vyhrievaním priestoru okolo hlavy AIRSCARF. K celoročnej využiteľnosti prispieva aj sériová protihluková sklápacia strecha. Viacvrstvová štruktúra s prepracovanou zvukovou izoláciou zabezpečuje teplotný komfort v každom ročnom období a znižuje hluk vetra aj jazdný hluk. S výraznými proporciami kupé, čistým a zmyselným dizajnom a komfortom pre štyri osoby kombinuje kupé Triedy E krásu a výhody vozidla kategórie Gran Turismo s najmodernejšou technikou.

Interiér kupé a kabrioletu kombinuje moderný štýl a športový luxus. Sedadlá spájajú komfort na dlhé trasy a avantgardistický dizajn. Obzvlášť inteligentné je adaptívne prispôsobenie sedadla vodiča: po zadaní telesnej výšky do multimediálneho displeja alebo cez Mercedes me sa sedadlo automaticky nastaví do spravidla vhodnej polohy, ktorú si musí následne vodič už len doladiť. Športové sedadlá majú výrazné bočnice a integrované opierky hlavy. K dispozícii je množstvo kombinácií materiálov od látky cez imitáciu kože ARTICO, štrukturovanú kožu, kožu napa s kosoštvorcovým prešívaním až po kožu odrážajúcu slnečné žiarenie (pre kabriolet).

Nová Trieda E má k dispozícii najmodernejšiu generáciu asistenčných systémov. Rozpoznávanie zloženia rúk z volantu je teraz kapacitné. Trieda E sa sériovo dodáva s aktívnym asistentom brzdenia. Systém dokáže v mestských rýchlostiach reagovať brzdením aj na stojace vozidlá a chodcov prechádzajúcich cez cestu. V balíku asistenčných jazdných systémov je teraz táto funkcia dostupná aj pri odbočovaní cez protismerný jazdný pruh.

V novej Triede E je použitá najnovšia generácia multimediálneho systému MBUX. S ním sa sériovo dodávajú dve veľké obrazovky s uhlopriečkou 10,25 palca/26 cm. Na želanie sa dodávajú dve obrazovky s 12,3-palcovou/31,2 cm uhlopriečkou. Riadenie komfortu ENERGIZING prepája komfortné systémy vo vozidle pre individuálne požiadavky na pohodlie. Novinnkou je KOUČ ENERGIZING, ktorý na základe inteligentného algoritmu individuálne odporúča niektorý z vhodných programov. Ak sú pripojene hodinky kompatibilné s Garmin® Wearable, osobné hodnoty ako úroveň stresu alebo kvalita spánku optimalizujú precíznosť odporúčania. Balíky ochrany vozidla URBAN GUARD alebo URBAN GUARD Plus umožňujú v kombinácii s Mercedes me nepretržité monitorovanie zaparkovaného vozidla. URBAN GUARD Plus ponúka aj funkciu lokalizácie ukradnutých vozidiel aj v prípade, že zlodej deaktivuje lokalizačnú funkciu.

Štvorvalcový dieselový motor (OM 654 M) posúva elektrifikáciu pohonu o veľký krok vpred. Vo vrcholovej verzii s výkonom 195 kW (265 k) bude vybavený integrovaným štartovacím generátorom (ISG). Získa tým 48-voltovú čiastočnú napäťovú sústavu. Vďaka rekuperácii a možnosti kĺzania s vypnutým motorom je ešte efektívnejší. Druhá generácia štartovacieho generátora je súčasťou prevodovky (nie motora, ako doteraz). Dodatočný výkon a krútiaci moment, ktorý ISG poskytuje od najnižších otáčok, teda EQ Boost, predstavuje až 15 kW (20 k) a 180 Nm.

Radový šesťvalcový benzínový motor (M 256) je vybavený 48-voltovou technológiou s ISG. Agregát s elektrickou podporou dodatočného výkonu 16 kW a krútiaceho momentu 250 Nm zdôrazňuje športový charakter kupé a kabrioletu. Sériová kombinácia s náhonom na všetky kolesá 4MATIC zvýrazňuje dynamiku týchto dvoch modelov. Štartovaciemu generátoru ISG sa prispôsobila aj prevodovka 9G-TRONIC. Vďaka optimalizácii prináša výhody v oblasti priestoru a hmotnosti a možno ju jednoducho skombinovať s rôznymi spaľovacími motormi a zvýšila sa aj jej účinnosť.

Ponuku dieselových motorov dopĺňa radový šesťvalcový motor (OM 656), ktorý sa aj pre dvojdverové modely ponúka v kombinácii s náhonom na všetky kolesá 4MATIC.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.