Prednedávnom som riešil zmenu banky. Nie takú úplnú, ale okrem internetovej banky som sa obzeral aj po skutočnej, ktorá má predsa len aj skutočnú kamennú pobočku. Každá má svoje pre aj proti. Cashless banka bola super, do okamihu, keď som potreboval vložiť hotovosť na účet. Riešil som to komplikovane cez príbuzných, ktorí mi hotovosť previedli na môj účet. Niečo také ako vkladomaty internetové banky vraj neplánujú, alebo iba v prípade, že sa zvýši záujem. Čože? V roku 2017 vložili takto ľudia na svoje účty vyše 115 miliónov eur. Aký vyšší záujem?

Kreditku mi zriadili na diaľku, stačilo sa overiť SMS kódom. Zrušenie už také jednoduché nie je. Buď zájdete na jednu z 5 pobočiek na Slovensku osobne alebo pošlete žiadosť s úradne overeným podpisom. Prečo nestačí taká istá esemeska ako na začiatku?

V druhej, nazvime to skutočnej banke, ktorá má kamenné pobočky a takisto vkladomaty, si zase za vedenie účtu pýtajú 6 eur. Ak splníte nejaké podmienky, môžete mať účet úplne zadarmo. Kým som sa v tom cenníku a podmienkach zorientoval, cítil som sa ako na hodine kombinatoriky.

Bonusom bolo založenie účtu cez internet. Pred niekoľkými rokmi som bol klientom banky, do ktorej by som sa rád vrátil. Účet cez internet som si však nemohol zriadiť, lebo vraj mám stále internetbanking, hoci už asi 8 rokov v banke nemám žiadny produkt, ani účet. Vedeli ste, že keď rušíte účet, mali by ste si zrušiť internetbanking zvlášť? Lebo internetbanking vám ako fyzickej osobe zostáva aktívny ako služba a keby ste nemali čo robiť, môžete sa v ňom z dlhej chvíle len tak preklikávať.

Kamenné banky, ktoré dokážu prijať aj hotovosť a majú účty zadarmo, zase nemajú moderné služby. V 21. storočí nepodporovať Google Pay? No a teraz si vyberte. Skončil som pri tej 6-eurovej s tým, že som si nakombinoval služby tak, aby som mal účet zadarmo. Aj keď celý proces založenia účtu cez internet nebol najľahší, lebo som musel ísť najskôr zrušiť na pobočku starý internetbanking, aby mi zriadili nový internetbanking, cez ktorý som si potom z domu otvoril nový účet. A veľmi sa mi páčil ujo za pultom, bol veľmi ochotný a povedal, že keď o tom budem písať článok, mám spomenúť, že všetko sa v banke aj tak najlepšie vyrieši osobne na pobočke.

To môže byť pravda, ale stojí ma to čas, peniaze a banku takisto.

Značky:

Tomas Buransky

Tomas Buransky
Mám rád nové veci a preto je skvlelé, že vďaka mojej práci sa môžem venovať marketingu v spojení s tými najnovšími technológiami.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.