Hodnota značky 62,3 miliardy USD predstavuje dvanásťnásobný nárast oproti prvému hodnoteniu spoločnosti Interbrand v roku 2000. Samsung zároveň zvíťazil v rebríčku Worlds Best Employers magazínu Forbes.
Spoločnosť Samsung Electronics s aktuálne doteraz najväčšou hodnotou svojej značky 62,3 miliardy USD obsadila piatu priečku v rebríčku Best Global Brands 2020, ktorý zostavila globálna poradenská spoločnosť Interbrand, špecializovaná na oblasť firemných značiek. Samsung bol zároveň vyhlásený ako najlepší globálny zamestnávateľ v rebríčku The Worlds Best Employers 2020, ktorý každoročne zostavuje magazín Forbes. Umiestnil sa tak pred spoločnosťami Amazon, IBM či Microsoft.
Napriek náročnému podnikateľskému prostrediu, ktoré v roku 2020 priniesol všetkým firmám na celom svete COVID-19, zaznamenala spoločnosť Samsung 2 % nárast hodnoty značky z 61,1 miliardy USD v roku 2019 na tohtoročných 62,3 miliardy USD. Postúpila tak v priebehu troch rokov do prvej svetovej päťky po tom, čo sa dostala na šieste miesto v zozname Best Global Brands 2017.
Vôbec po prvýkrát Samsung oslavuje víťazstvo v rebríčku najlepších globálnych zamestnávateľov, ktorý už štvrtý rok zostavuje americký magazín Forbes. Tento rok prvýkrát redakcia využila strategické partnerstvo s výskumnou agentúrou Statista, ktorá oslovila 160 tisíc zamestnancov pracujúcich na plný alebo čiastočný úväzok pre nadnárodné koncerny v 58 krajinách sveta. Prieskum prebiehal od júna do júla 2020 a zahŕňa 750 nadnárodných spoločností. Samsung v rebríčku The Worlds Best Employers 2020 predstihol spoločnosti známych mien ako je Apple, IBM, Microsoft, LG, ale aj Siemens, Cisco Systems, Volvo, Nike či Adidas.
Skok zo 43. pozície v roku 2000 na tohtoročnú piatu
Spoločnosť Samsung zaznamenáva neustály rast hodnoty značky už od roku 2000, kedy vyšiel prvý prehľad Interbrand Best Global Brands, v ktorom začínala na 43. pozícii. Od postupu do prvej desiatky na 9. mieste v roku 2012, ďalej posilňovala a dosiahla 6. miesto v roku 2017 a 5. miesto v roku 2020. Vzostup spoločnosti Samsung v zozname 100 najcennejších značiek sveta podľa hodnotenia spoločnosti Interbrand bol podporený neustálym zavádzaním inovatívnych produktov a uskutočňovaním rozsiahlych marketingových aktivít na globálnej scéne. K zvýšeniu hodnoty značky Samsung prispela aj jej starostlivosť o udržateľnosť vo všetkých oblastiach podnikania, o čom napríklad svedčia ekologické obaly na televízory alebo puzdra smartfónov z recyklovaných materiálov. Medzi hlavné faktory, ktoré podporili postup spoločnosti do TOP 5, patrili predovšetkým trvalá snaha o realizáciu inovácií napriek problémom spôsobených pandémiou COVID-19. Veľkú úlohu v globálnom meradle zohrali aj aktivity spoločenskej zodpovednosti firiem (CSR).
„V roku 2000 sme začínali na 43. pozícii s hodnotou značky 5,2 miliardy USD. Tento rok sme medzi prvými piatimi s hodnotou značky 62,3 miliardy USD, čo je veľký úspech,“ uviedla YH Lee, CMO spoločnosti Samsung Electronics. „Tento úspech by sme nemohli dosiahnuť bez podpory našich zákazníkov z celého sveta. Budeme s nimi aj naďalej spolupracovať a komunikovať, aby sme naše globálne postavenie ešte vylepšili.“
Interbrand stanovuje hodnotu značky podniku na základe komplexnej analýzy mnohých faktorov, vrátane finančnej výkonnosti, vplyvu značky na nákup a konkurencieschopnosti značky.
Best Global Brands 2020 | The Worlds Best Employers 2020 | |||
Spoločnosť | Hodnota značky | Spoločnosť | Centrála | |
1. | Apple | 322,999 mld. USD | Samsung | Južná Korea |
2. | Amazon | 200,677 mld. USD | Amazon | USA |
3. | Microsoft | 166,01 mld. USD | IBM | USA |
4. | 165,444 mld. USD | Microsoft | USA | |
5. | Samsung | 62,289 mld. USD | LG | Južná Korea |
6. | Coca-Cola | 56,894 mld. USD | Apple | USA |
7. | Toyota | 51,595 mld. USD | Adobe | USA |
8. | Mercedes-Benz | 49,268 mld. USD | Alphabet | USA |
9. | McDonald´s | 42,816 mld. USD | Siemens | Nemecko |
10. | Disney | 40,773 mld. USD | Bosch | Nemecko |
Zdroj: Interbrand.com, Forbes.com
Rast hodnoty značky Samsung Electronics
Rok | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 |
Hodnota značky (miliardy USD) | 19,5 | 23,4 (20%↑) | 32,9 (40%↑) | 39,6 (20%↑) | 45,5 (15%↑) | 45,3 (-) | 51,8 (14%↑) | 56,2 (9%↑) | 59,9 (6,5%↑) | 61,1 (2%↑) | 62,3 (2%↑) |
Pozícia značky | 19 | 17 | 9 | 8 | 7 | 7 | 7 | 6 | 6 | 6 | 5 |
Zdroj: Interbrand.com