Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Škoda Auto Slovensko získala na 22. ročníku poprednej československej súťaži komunikačných projektov Zlatý středník dve cenné ocenenia. S kampaňou Najkrajšie zvuky Slovenska, ktorá vznikla na podporu elektromobility, obsadila cenné prvé miesto v kategórii „Auto-moto a doprava“, ako aj tretie miesto v kategórii „Štruktúra, obsah a storytelling“. Porota tiež ocenila kreativitu kampane umiestnením medzi TOP RATED nominantov v kategórii „Kreatívna idea“.

Zlatý středník už 22 rokov hodnotí najlepšie komunikačné projekty spoločne v Českej republike i na Slovensku. Tento rok hodnotili desiatky odborníkov na komunikáciu, PR, marketing, grafiku a ďalších pridružených disciplín spolu 610 prihlášok, z čoho 171 z nich sa dostalo na shortlisty. Spomedzi konkurentov si slovenské zastúpenie značky Škoda tento rok odnieslo dva cenné kovy s kampaňou Najkrajšie Zvuky Slovenska z dielne spolupracujúcich agentúr Public Interest, Wiktor Leo Burnett, Socialists a PHD.

Pomyselnú zlatú medailu si Škoda Auto Slovensko prevzala v kategórii Auto-moto a doprava. Okrem toho značka získala aj bronzové ocenenie v kategórii Štruktúra, obsah a storytelling, ako aj umiestnenie TOP RATED v kategórii Kreatívna idea.

„Sme nesmierne radi, že naša netradičná, no o to kreatívnejšia kampaň Najkrajšie zvuky Slovenska získala prestížne ocenenie v kategórii Auto-moto a doprava, ako aj Štruktúra, obsah a storytelling na súťaži Zlatý středník, ktorá oceňuje najlepšie PR a komunikačné projekty. Uznanie poroty zloženej z odborníkov z odvetvia len potvrdzuje náš inovatívny prístup a vplyv na rozvoj kvalitnej komunikácie v oblasti elektromobility,“ uviedol Roman Rajtár, vedúci marketingu a produktu Škoda Auto Slovensko a dodal: „Našou snahou bolo objaviť častokrát nepoznané, úchvatné miesta našej krajiny, a to netradičným spôsobom prostredníctvom ich unikátnych zvukov. Spoznať svet a pritom ho nezničiť – to bola hlavná idea kampane, ktorá je pre nás oveľa viac než len komunikačná aktivita. Šlo o spojenie s prírodou, umením a technologickým pokrokom reprezentovaným našim elektrickým modelom Škoda Enyaq Coupé.

Úspechy na súťaži Zlatý středník tak dopĺňajú mozaiku ocenení, ktoré projekt Najkrajšie Zvuky Slovenska už stihol nazbierať na medzinárodnom poli. Začiatkom leta bodoval na reklamnom festivale New York Advertising Awards, kde získal ocenenie Finalist v kategórii Audio/Radio. Na prestížnej celosvetovej PR súťaži ICCO Global Awards 2023 v Londýne získal hlavnú cenu v kategórii Best Purpose Campaign. Kampaň tiež získala shortlist na súťaži Sabre Awards 2024.

Kampaň Najkrajšie zvuky Slovenska

V centre pozornosti projektu Najkrajšie zvuky Slovenska stála bezemisná budúcnosť, dôraz na zodpovedný prístup, prepojenie s prírodou a objavovanie nového a nepoznaného. Originálna kampaň zároveň ukázala cestu, ktorou sa značka Škoda vydáva do budúcnosti.

Inovatívny projekt zachytáva esenciu pôsobivých miest z rôznych regiónov Slovenska netradičným spôsobom – pomocou zvukových nahrávok. Prepojenie na elektromobilitu vychádza zo samotného ekologického postoja značky k prírode a okoliu, nakoľko elektrické autá sú tiché a lokálne bezemisné. Jednoducho -„keď chceš počuť svet, musíš ostať ticho.” Hlavným protagonistom projektu sa stal muzikant a producent Jureš Líška, ktorý prebrázdil Slovensko a lovil tie najzaujímavejšie zvuky našej krajiny. Z jeho roadtripu vznikol krátky dokument s jedinečným zvukovým dizajnom. Všetky zaznamenané zvuky, vrátane playlistu na Spotify, boli uverejnené na projektovom webe, spolu s interaktívnym plánovačom cesty, ktorý povzbudzuje ľudí k ich objavovaniu – avšak so zdôraznením ohľaduplnosti k prírode. Po stopách Jureša Líšku sa vydal aj známy influencer Milan Bez Mapy, ktorý odprezentoval hlavnú myšlienku – nerušiť okolie hlukom ani emisiami – a vyzval ľudí k ohľaduplnejšiemu objavovaniu.

Najkrajšie zvuky Slovenska okrem súťaže Zlatý středník bodovali aj v rámci všetkých krajín vo svete, kde má zastúpenie automobilka Škoda Auto, konkrétne v súťaži Škoda Marketing Best Practice Awards 2023. Tejto celosvetovej internej súťaže automobilky sa zúčastnili marketingové tímy z 50 krajín sveta, ktoré prihlásili 74 projektov. Tie bojovali dohromady o 6 trofejí. Slovenské zastúpenie si odnieslo 1. miesto v kategórii Best Let´s Explore Activation. Porota projekt ocenila ako najlepšiu aktiváciu brand stratégie spomedzi všetkých trhov značky na galavečeri v Budapešti, pričom Škoda Auto Slovensko v tejto kategórii vyhrala už tretíkrát po sebe.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.