Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Prvý kvartál 2017 odštartovala Skupina Slovak Telekom s celkovými konsolidovanými výnosmi na úrovni 183,2 milióna eur.

Od tohto fiškálneho roka nie sú vo výnosoch Skupiny zahrnuté výnosy z medzinárodného hubbingu, čo vedie k celkovo nižším výnosom. Pri porovnaní zhodných kategórií výnosov však došlo k medziročnému rastu takmer o 1 percento.

Pri prevádzkovom zisku EBITDA vykázala Skupina 76,6 milióna EUR (nižší o 2 percentá oproti prvému kvartálu 2016). Slovak Telekom naďalej investuje do budovania sietí a dotovania koncových zariadení so silnými predajmi.

„Prvý štvrťrok 2017 priniesol v prvom rade nevídaný úspech na poli digitálnej TV. Bol historicky najsilnejší pre celkový rast počtu zákazníkov za tri mesiace. Segment pevných služieb si vďaka nemu udržiava vynikajúce výsledky a už dva štvrťroky po sebe máme pozitívny prírastok zákazníkov celého pevného segmentu. Som rád, že sa nám na poli inovácií podarilo úspešne odštartovať rok uvedením rodiny produktov inteligentnej domácnosti Smart Home. Mobilné výnosy sú medziročne mierne vyššie. Solídny štart do roka 2017 majú aj dcérske spoločnosti, nakoľko všetkým medziročne stúpli výnosy,“ uviedol Milan Vašina, generálny riaditeľ Slovak Telekom a T-Mobile Czech Republic.

Najlepšia konektivita a zariadenia

V prvom štvrťroku 2017 Telekom pokračoval v rozširovaní 4G siete v dvojakom smere. LTE sieť bola uvedená do ďalších nových obcí a dosiahla pokrytie 87,4% populácie. Súčasne však boli uvádzané aj vyššie rýchlosti 4G siete:

  • LTE-A do 375 Mbps je dostupná už aj v Bratislave-Staré Mesto a celkovo v piatich mestských štvrtiach
  • LTE-A do 300 Mbps bola rozšírená do ďalších častí Banskej Bystrice a Žiliny

Telekom sa dlhodobo sústreďuje aj na najlepšiu ponuku zariadení pre využívanie v 4G sieti. Prvé tri mesiace boli bohaté najmä na novinky strednej triedy ako Samsung GALAXY A3 2017 a A5 2017 a na konci sa objavila prvá vlajková loď Huawei P10. Ďalšia vlna noviniek prichádza tradične v druhom kvartáli.

TOP TV platforma na trhu

Vynikajúce výsledky vianočnej kampane v predaji digitálnej TV pokračovali aj v prvom štvrťroku 2017. Telekom naďalej dbá o kvalitu programovej štruktúry, pridáva nové programy a riešenia ako Magio Go TV Box.

Inovácie a spoločné riešenia

Desať rokov po úspešnom uvedení digitálnej televízie Magio a etablovaní sa v tomto segmente prichádza Slovak Telekom s ďalšou novou rodinou služieb s podobným potenciálom – inteligentnou domácnosťou Smart Home. Pre štart pripravil široké portfólio produktov (dverový senzor, pohybový senzor, dymový senzor, cloud kamera, inteligentná žiarovka, inteligentná elektrická zásuvka) a nastavil ceny na dostupnejšiu úroveň čím odstránil doterajšie vstupné bariéry pre mnohých potenciálnych zákazníkov.

Prevádzkové ukazovatele

Oblasť pevnej siete

Počet zákazníkov digitálnej TV stúpol medziročne na 564 tisíc. Signalizuje silný čistý prírastok za prvé tri mesiace roka – až 26 tisíc, čo je o 371% viac ako v rovnakom období minulého roka. Navyše, prvý kvartál 2017 je najsilnejší štvrťrok pre rast TV segmentu v celej histórii Slovak Telekomu.

Počet širokopásmových prístupov stúpol medziročne na 649 tisíc. Aj v tomto prípade je čistý prírastok v prvom kvartáli vyšší ako vlani – o viac ako 22%.

Už druhý kvartál po sebe navyše Slovak Telekom eviduje čistý prírastok celkovej zákazníckej bázy pevnej linky. Aj medziročný rozdiel je v pozitívnych hodnotách a Skupina má o 3 tisíc zákazníkov viac.

Oblasť mobilnej siete

K 31.3.2017 využívalo služby mobilnej siete Telekom 2 230 tisíc zákazníkov. Za prvý kvartál sa zvýšila báza o 5 tisíc zákazníkov, čo je výborný výsledok a potvrdzuje úspech viacerých produktov.

V reportingu zákazníckej bázy došlo v tomto štvrťroku k viditeľnej zmene. Mesačné programy Easy Fix, kde zákazníci platia za služby odpočítavaním kreditu sú po novom zahrnuté v kategórii predplatených kariet. V medziročnom i medzikvartálnom porovnaní sú preto výraznejšie zmeny v zákazníckej báze.

Pozitívnym ukazovateľom je mierne vyšší priemerný výnos na zákazníka (ARPU) – 12,4 eur (vlani 12.2 eur). Navyše stúpli medziročne aj celkové mobilné výnosy.

Hospodárske výsledky dcérskych spoločností

Všetky dcérske spoločnosti dosiahli medziročný rast výnosov.

Najvyšší rast výnosov má DIGI Slovakia – o 3 percentá. Výnosy 9,15 milióna eur sú výborným štartom a DIGI prispela k celkovému rastu TV segmentu.

Zoznam a Zoznam Mobile medziročne stúpli o 2%, dosiahli 1,64 milióna eur.

Tento kvartál stúpol na výnosoch aj PosAm – o 1 percento na úroveň 4,88 milióna eur.

Slovak Telekom

Vývoj kľúčových finančných ukazovateľov

v miliónoch  €Q1 2017Q1 2016Medziročný nárast/pokles
Výnosy183,2187,3-2,2%
EBITDA (upravený)76,678,3-2,2%


Oblasť pevnej siete

Vývoj kľúčových ukazovateľov

V tisícoch (vrátane DIGI)Q1 2017Q1 2016Medziročný nárast/pokles
Pevné linky8548510,3%
Širokopásmové prístupy6496096,5%
Zákazníci digitálnej TV56450012,7%


Oblasť mobilnej siete

Počet zákazníkov/ARPU

 v tisícochQ1 2017Q1 2016Medziročný nárast/pokles
Celkový počet2 2302 231-0,03%
– z toho počet zmluvných zákazníkov1 3981 462-4,3%
– z toho počet zákazníkov predplatených kariet58251213,6%
– z toho počet SIM kariet pre SkyToll250257-2,7%
ARPU v EUR12,412,21,6%

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.