Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Skupina Slovak Telekom úspešne odštartovala rok 2016 a v prvom kvartáli si udržala výnosy na vlaňajšej úrovni 187 miliónov eur.

„Vo väčšej miere sme sa zamerali na EBITDA; náš prevádzkový zisk rástol medziročne o 7 percent. Darilo sa nám v oblasti pevnej siete: Chytrý balík a Magenta 1 majú  výbornú pozíciu, Magio TV je skvelou voľbou vďaka exkluzívnemu obsahu. Zároveň som veľmi hrdý na náš najnovší úspech v oblasti digitálnej TV, kde Skupina už dosiahla hranicu pol milióna zákazníkov. V mobilnej oblasti investujeme  ďalej  do 4G siete, zvyšujeme pokrytie a pozíciu lídra potvrdil aj tretí certifikát Best in Test v kvalite mobilných sietí. Zákazníkom prinášame vlajkové lode svetových výrobcov ešte rýchlejšie vďaka novej službe Mobil každý rok. Naše dcérske spoločnosti DIGI Slovakia a Zoznam začali rok úspešne, s dvojciferným rastom výnosov,“ uviedol Milan Vašina, generálny riaditeľ skupiny Slovak Telekom.

Výnosy Skupiny a dcérskych spoločností

Za prvé tri mesiace 2016 dosiahla Skupina Slovak Telekom celkové konsolidované výnosy 187,3 milióna eur a udržala ich výšku na vlaňajšej úrovni.

Prvý kvartál 2016 ukazuje silnejšie výsledky oproti vlaňajšku pri prevádzkovom zisku EBITDA, ktorý stúpol medziročne o 7 percent na 78,3 milióna eur.

Pri dcérskych spoločnostiach zaznamenala Skupina solídne výsledky.

Najvyšší rast výnosov zaznamenali spoločnosti Zoznam a Zoznam Mobile, medziročne stúpli až o 17% a dosiahli 1,6 milióna eur.

DIGI Slovakia má za sebou nemenej úspešný kvartál a rast výnosov o 12% (na 8,9 milióna eur) a potvrdzuje silný predaj Novej DIGI ponuky v roku 2016.

Výnosy dcérskej spoločnosti PosAm klesli oproti prvému štvrťroku 2015 na 4,8 milióna eur. Za medziročným poklesom stojí ukončenie veľkých projektov v minulých rokoch a návrat k pôvodným hodnotám z predchádzajúcich období.

Oblasť pevnej siete

Výsledky v oblasti pevnej siete sú veľmi dobré, potvrdzujú úspech Chytrej ponuky a Magenta 1 v rezidenčnom segmente a aj lepší predaj cloudových služieb v biznis segmente.

V prvom kvartáli priniesol Telekom viaceré novinky. Od 1. marca pridal neobmedzené volania do všetkých paušálov pevnej linky. Súčasne uviedol novú akciu pre majiteľov Happy paušálov: programy pevnej linky môžu získať za výhodnejších podmienok. Telekom rozšíril filozofiu predaja služieb a majitelia mobilných služieb získavajú výhodnejšiu cenu na pevný produkt.

Skupina navyše dosiahla v prvom kvartáli 2016 významný míľnik, a to 500 tisíc zákazníkov digitálnej TV. Za úspechom stoja etablované platformy, nové kanály a exkluzívny obsah, ktorý Telekom neustále rozširuje.

Naďalej stúpa aj celkový počet širokopásmových prístupov: na 609 tisíc k 31.3.2016.

Oblasť mobilnej siete

K 31. marcu 2016 využívalo služby mobilnej siete Telekom 2 231 tisíc zákazníkov, medziročne sa báza rozšírila takmer o 30 tisíc zákazníkov.

Telekom súčasne v prvom kvartáli 2016 pristúpil k deaktivácii niektorých neaktívnych skupín zákazníkov. V rámci aktívnych zákazníkov však vykazuje prvý štvrťrok 2016 výborné výsledky a čistý prírastok 10 tisíc zákazníkov.

Ďalším kľúčovým ukazovateľom je priemerný výnos na jedného zákazníka (ARPU). Stabilná úroveň potvrdila výborné výsledky predaja stredných a vyšších paušálov Happy, ktoré získavajú čoraz silnejšiu pozíciu v portfóliu.

Zákazníci Telekomu súčasne dokazujú vysoký záujem o hi-end  a mid-end smartfóny, o čom svedčia medziročne nárasty predaja prístrojov. Pre celú bázu zákazníkov Telekom odštartoval novú službu Mobil každý rok, vďaka ktorej si môže zákazník kúpiť nový telefón už po 12 mesiacoch a navyše získa aj možnosť odkúpenia svojho minulého prístroja.

Orientácia na hardvérové novinky ostáva veľmi silná; v prvom kvartáli Telekom uviedol nielen viaceré bestsellery, ale aj špeciálne verzie: zlaté modely Sony Xperia Z5 Premium a Xperia M5. Do ponuky prišli aj prvé vlajkové lode 2016: Telekom úspešne odštartoval predaj Samsung GALAXY S7 a S7 edge.

Aj v prvom kvartáli 2016 pokračoval Telekom v rozširovaní 4G siete. Ku 31.3.2016 už pokrýval všetkých 140 slovenských miest a LTE signál uviedol v ďalších desiatkach lokalít. K 31.3.2016 bola 4G sieť k dispozícii pre 76,2% populácie.

Kvalitu mobilných sietí Slovak Telekomu potvrdili vlani viaceré prieskumy. A za test v januári 2016 získal Slovak Telekom už tretí certifikát Best in Test od P3 Communications. Vo všetkých testoch mobilných sietí získal celkovo najvyššie skóre a naďalej potvrdzuje pozíciu 4G lídra v kvalite, aj pokrytí.

Slovak Telekom

Vývoj kľúčových finančných ukazovateľov

v miliónoch  €Q1 2016Q1 2015Medziročný nárast/pokles
Výnosy187,3187,40%
EBITDA (upravený)78,373,36,8%

Oblasť pevnej siete

Vývoj kľúčových ukazovateľov

V tisícoch (vrátane DIGI)Q1 2016Q1 2015Medziročný nárast/pokles
Pevné linky851875-2,7%
Širokopásmové prístupy6095706,8%
Zákazníci digitálnej TV5004745,5%

Oblasť mobilnej siete

Počet zákazníkov/ARPU

 v tisícochQ1 2016Q1 2015Medziročný nárast/pokles
Celkový počet2 2312 2021,3%
– z toho počet zmluvných zákazníkov1 4621 4242,7%
– z toho počet zákazníkov predplatenej karty Easy512520-1,5%
– z toho počet SIM kariet pre SkyToll2572570%
 
ARPU v EUR12,212,10,8%

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.