Dánsky riadiaci výbor pre meranie televíznej sledovanosti podpísal novú zmluvu s agentúrami Kantar Media a TNS Gallup o poskytovaní TV ratingov. Meranie sa začne realizovať od začiatku roka 2017. Zmluva je platná na obdobie piatich rokov, s možnosťou predĺženia do roku 2024.
V roku 2017 sa budú v Dánsku okrem klasického merania sledovanosti televízií merať aj streamované videá a sledovanie s posunutím času na všetkých zariadeniach. Nová zmluva sa zaväzuje navýšiť panel domácností o 20%, teda na 1200 domácností. Sekundárny panel, ktorý bude tvoriť 1000 jednotlivcov, bude primárne zameraný na meranie sledovanosti televízií cez tablety, smartfóny a počítače. Tento sekundárny panel bude obohatený aj o dáta od 25 000 užívateľov internetu. Kantar Media bude pri meraní vychádzať z čoraz sofistikovanejších matematických algoritmov, pričom dáta o sledovanosti za predchádzajúci deň bude dodávať v skorých ranných hodinách.
Mette Lehrmann, Research Manager spoločnosti TV2 a riaditeľ riadiaceho výboru vyhlásil: „TNS Gallup a Kantar Media poskytujú v Dánsku meranie sledovanosti televízií na vysokej úrovni už od roku 1992. Toto oznámenie je výsledkom náročného výberového konania, ktorého cieľom bolo vybrať taký metodologický a technický prístup, ktorý nám poskytne komplexný pohľad na televízneho diváka. Sme presvedčení, že agentúra Kantar je pre nás tým partnerom, ktorý nám poskytne najvyššie štandardy v oblasti kompletného merania sledovanosti TV.“
Richard Asquith, globálny riaditeľ pre Audience Intelligence agentúry Kantar Media, dodal: „Tešíme sa, že na dánskom trhu budeme pokračovať v meraní sledovanosti televízií. Toto oznámenie iba dokazuje rastúcu akceptáciu hybridného merania sledovanosti, ktoré agentúra Kantar uviedla na trh, a ktoré podporuje budúcnosť televízií.“
Kantar Media poskytne kompletné portfólio služieb TV merania: technológiu Peoplemetre, virtuálne peoplemetre, technológiu watermarking, správu panela a spracovanie a analýzu dát.
Do tendra sa okrem agentúry Kantar Media prihlásili aj agentúry Nielsen a Ipsos. Kantar Media poskytuje v Dánsku služby merania tv sledovanosti nepretržite už od roku 1992.
Medzi členov riadiaceho výboru patria Dánske združenie TV vysielateľov (Danish Broadcasting Corporation – DR), TV 2, MTG, Discovery, Disney, Turner, Viacom a FOX.
Kantar Media realizuje meranie sledovanosti televízií vo viac ako 55 krajinách. V tomto roku agentúra Kantar Media obnovila či podpísala novú zmluvu o meraní TV sledovanosti aj v Holandsku, Rumunsku a v Izraeli.