Od apríla budú poradcovia a poradkyne call centra najväčšej digitálnej banky na Slovensku pracovať z domu. Slovenská sporiteľňa tak otvára nové pracovné príležitosti pre rodičov na materskej, študentov a študentky či zdravotne znevýhodnených ľudí naprieč slovenskými regiónmi.
Pracovný trh je napätý a zamestnávatelia medzi sebou bojujú o tých istých ľudí – potenciálnych kolegov a kolegyne – v krajských či ďalších väčších mestách. Čím bližšie k Bratislave, tým sú kvalifikovaní ľudia menej dostupní.
„Naši zamestnanci a zamestnankyne call centra doteraz fungovali v kanceláriách v Nitre a v Bratislave. Cítime však, že sme tu narazili na limity,“ hovorí Radovan Cuper, šéf call centra Slovenskej sporiteľne.
Banka od apríla prichádza s veľkými zmenami. Všetci poradcovia budú pracovať na home office nezávislom na lokalite. Pre banku to znamená, že sa jej otvorí celoslovenský pracovný trh, ktorý bude plne inkluzívny. „Prístup, s ktorým prichádzame, poskytuje rovnosť šancí takmer každému, kto si svoju budúcnosť predstavuje doma, v akejkoľvek časti Slovenska,“ vysvetľuje Radovan Cuper. Súčasne sa tým zvýši flexibilita zákazníckej linky.
Vďaka netradičnej možnosti pracovať pre call centrum z domu sa o prácu môže uchádzať ľudia z mesta či dediny, rodičia na materskej, študenti či študentky alebo zdravotne znevýhodnení ľudia. Mnohí z nich sa stretávajú s bariérami a predsudkami firiem, či už sa týka obáv z nadmerného čerpania takzvanej očeerky alebo nevyhnutnosti bezbariérového prístupu v kancelárii. „Samozrejme rátame s tým, že naši budúci kolegovia budú mať základný ekonomický prehľad a digitálne zručnosti,“ vysvetľuje Radovan Cuper.
Zamestnanci novým prístupom ušetria čas, náklady na dopravu a prácou na zmeny získajú flexibilitu, čo môže prispieť k ich spokojnosti a efektivite. Doma budú mať k dispozícii všetkutechniku, vrátane laptopu, dvoch monitorov, mobil s dátami a príspevok na internet. „Novým kolegom všetko pošleme kuriérom,“ dodáva Radovan Cuper.
Slovenská sporiteľňa záujemcom ponúka prácu na plný alebo čiastočný úväzok a viacero benefitov, ako napríklad zvýšený príspevok na obedy, trinásty plat či nadštandardné zdravotné prehliadky.
Aktuálne je banka v pilotných a prípravných fázach. Vzdialene v súčasnosti pracuje už viac ako 50 percent poradcov, od 1. apríla bude z domu fungovať celé call centrum.