Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Poľky a Maďarky praktické využitie vozidla toľko neriešia, najdôležitejšia je pre ne nízka cena. Naopak Češky v dobe pandémie do veľkých áut investujú viac, vydržia im dlhšie

Táto jar je pre rôzne obmedzenia iná, ako sme boli zvyknutí po iné roky. Ovplyvňuje to aj nákupné správanie sa ľudí. Slovenské a české maminky, ktoré majú v nedeľu sviatok – Deň matiek, sú zväčša veľmi praktické a v tomto období si ešte viac vyberajú priestranné a bezpečné autá. Naopak, poľské a maďarské mamičky komfort toľko neriešia a túto jar ich záujem o priestranné vozidlá naopak klesol. Viac než polovica Sloveniek a Češiek do automobilu investuje minimálne 8 000 eur. Poľky a Maďarky sú v porovnaní s nimi šetrnejšie. Vyplýva to z predajnej analýzy najväčšieho predajcu ojazdených automobilov AAA AUTO.

Slovenské matky majú v posledných mesiacoch ešte viac práce s deťmi a z mnohých sa stali zo dňa na deň aj učiteľky. Rodiny sú viac doma a mnohé z nich riešia, do čoho investovať svoje financie. „Počet zákazníkov v dôsledku núdzového stavu a pandémie logicky poklesol. Zaujímavé ale je, že Češky sa neboja aj počas krízy na trhu investovať do automobilu viac než Slovenky, ktoré naopak vždy míňali najviac z krajín Vyšehradskej štvorky. Výber auta nepodceňujú a je pre ne dôležité, aby im vozidlo vydržalo dlho. Preto si radšej priplatia za mladšie a priestrannejšie auto. Potom ho majú dlhšie a vo výsledku ušetria aj rodinné financie, pretože automobil nemusia tak často meniť,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva spoločnosti AURES Holdings, prevádzkovateľa siete autocentier AAA AUTO. Slovenky a Češky míňajú za väčšie vozidlá typu SUV, MPV a kombi väčšinou viac ako 8 000 eur. České šoférky v porovnaní s minuloročnou jarou investujú do áut viac. Slovensky ale výrazne menej, pričom ešte šetrnejšie sú Poľky a Maďarky.

V medziročnom porovnaní sa zmenili preferencie Sloveniek pri výbere jazdených vozidiel. Počet zakúpených veľkopriestorových áut s dieselovým pohonom narástol na 68 %, výrazne stúpol aj záujem o parkovacieho asistenta, no na druhej strane menej áut malo automatickú prevodovku. Bezpečnostné prvky ako ABS, ISOFIX alebo airbagy sú úplným štandardom. Najobľúbenejšou značkou aj v tejto kategórii áut zostáva Škoda, nasledovaná Volkswagenom a Hyundaiom. Rovnako sú na tom aj Češky. V prípade Poliek je najobľúbenejší Opel a Maďarky zase naviac obľubujú Suzuki.

Najpredávanejšie značky kombi, SUV a MPV u slovenských žien v sieti autocentier AAA AUTO

 SlovenskoČeská republikaPoľskoMaďarsko
1.ŠkodaŠkodaOpelSuzuki
2.VWVWVWNissan
3.HyundaiFordRenaultOpel
4.FordRenaultNissanPeugeot
5.RenaultPeugeotFordFord

 

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.