Značka smart vstupuje do novej éry. Štúdia smart Concept #1 poskytuje jasný náhľad na prvý sériový model novej generácie plnoelektrických vozidiel značky smart.

Štúdia vozidla SUV posúva značku smart do rýchlorastúceho segmentu malých vozidiel a kompaktných vozidiel. Vozidlo smart Concept #1 blízke sériovej podobe, implementuje mimoriadne kompaktné rozmery exteriéru a tradičný dizajn vozidiel smart do štúdie nového vozidla s výrazne vyšším nárokom na prvotriednosť a špičkové technológie. Zvýrazňujú to inovatívne detaily, ako pásy svetelných diód vpredu a vzadu s rytmickou svetelnou hrou, náladové osvetlenie vrátane priestoru na nohy a novovyvinutá koncepcia UI/UX s umelou inteligenciou. Ako je v prípade značky smart štandardom, interiér elektrického SUV je mimoriadne priestranný vzhľadom na kompaktné vonkajšie rozmery.

Značka smart je priekopníkom v oblasti mestskej mobility od roku 1997. Symbolizuje trvalo udržateľný a prepojený mestský životný štýl. Jej status priekopníka bol vyzdvihnutý opäť v roku 2019, keď sa zo značky smart stal prvý výrobca vozidiel na svete, ktorý prestal ponúkať spaľovacie motory a zameral sa na čisto elektrický pohon. Založením spoločného podniku, smart Automobile Co., Ltd. na konci roka 2019, spoločnosti Mercedes-Benz AG a Geely Automobile Group prechádzajú na ďalšiu kapitolu v histórii značky. Títo dvaja rovnocenní partneri vyvíjajú značku smart na celosvetového popredného poskytovateľa prepojených, prvotriednych vozidiel s elektrickým pohonom s akumulátormi, ktoré sú určené pre náročných zákazníkov. Vývoj novej generácie vozidiel smart sa uskutoční v globálnej inžinierskej sieti spoločnosti Geely. Dizajn exteriéru a interiéru vznikne v globálnej sieti dizajnu Mercedes-Benz.

„S vozidlom smart Concept #1 oslavujeme dôležitý míľnik, ktorý je predzvesťou novej generácie vozidiel smart,” hovorí Daniel Lescow, viceprezident globálneho predaja, marketingu a popredajných služieb spoločnosti smart Automobile Co, Ltd. „Štúdia blízka sériovej podobe je vzrušujúcou ochutnávkou toho, čo naši zákazníci môžu očakávať od značky smart. Nové vozidlo smart Concept #1 je prvým pohľadom na našu víziu novej a trvalo udržateľnej mobility. Vyznačuje sa progresívnym dizajnom, prvotriednou výbavou a pokročilou technológiou.”

Dizajn exteriéru: úplne nová DNA dizajnu

S lesklým bielym lakom možno vozidlo smart Concept #1 na prvý pohľad priradiť k značke smart, ale zároveň je jeho progresívny dizajn pôsobivým vyjadrením transformácie značky. „Nové, športové vozidlo Concept #1 nanovo definuje značku smart mimoriadne štýlovým a vyspelým spôsobom,“ tvrdí Gorden Wagener, šéfdizajnér koncernu Daimler. „Vytvorili sme úplne novú DNA dizajnu, ktorá má potenciál etablovať smart ako poprednú dizajnovú značku.”

Vyvážené proporcie, mohutná konštrukcia, obvyklé krátke previsy vpredu a vzadu a reč  progresívneho dizajnu charakterizuje koncept vozidla SUV. Jedným z kľúčových prvkov dizajnu je veľká panoramatická strecha s výrazným svetelným vencom. Vďaka plynulému prechodu na čelné sklo a na okná bezrámových dvier vzniká dojem, že strecha sa vznáša nad karosériou – dojem, ktorý umocňuje atmosferické stropné svietidlo. Vzrušujúci kontrast k tejto vizuálnej ľahkosti tvoria nápadité dizajnové prvky v antracitovej a čiernej farbe v spodnej časti karosérie, ktoré zdôrazňujú robustnosť športového úžitkového vozidla. Túto robustnosť ďalej podčiarkujú výrazné 21-palcové kolesá s unikátnym dizajnom.

Prvý náznak novej úrovne digitalizácie budúcich vozidiel značky smart ponúkajú zapustené kľučky dverí, ktoré sú iba naznačené svetelnými prvkami. Pánty zadných dverí vozidla smart Concept #1 sa nachádzajú vzadu, čo znamená, že zadné bočné dvere sa otvárajú do opačnej strany ako predné. Táto koncepcia portálových dverí uľahčuje nastupovanie a vystupovanie z vozidla. Absencia stĺpika B navyše poskytuje ničím nerušený výhľad na veľkorysý interiér, keď sú dvere otvorené.

Svetlomety a zadné svietidlá s LED so svojimi výraznými podpismi významným spôsobom prispievajú k unikátnemu a emocionálnemu vzhľadu vozidla smart Concept #1. Zároveň ide o jedny z hlavných prvkov svetelnej koncepcie okolo vozidla, ktorá púta pozornosť. V rámci tohto sofistikovaného zhluku osvetlenia exteriéru a interiéru v harmonickej kombinácii so špeciálne navrhnutými zvukovými prvkami sa predný pás svetelných diód delí na malé trojuholníky, ktoré blikajú do rytmu. Počnúc osvetleným obložením chladiča sa svetelné efekty postupne posúvajú v rytme hudby po bokoch vozidla až po zadný difúzor.

Interiér: komfort a priestor sedanu pre podnikateľov

Napriek kompaktným rozmerom exteriéru (dĺžka/šíka/výška v mm: 4 290/1 910/1 698; rázvor: 2 750 mm), je interiér vozidla smart Concept #1 mimoriadne priestranný, a to vďaka tomu, že kolesá sú umiestnené takmer úplne v rohoch karosérie. Špeciálne navrhnutá architektúra pre akumulátorové elektrické vozidlá tiež znamená, že rovnako ako budúci päťmiestny sériový model aj štvormiestna štúdia poskytuje priestor na nohy a lakte na úrovni vozidiel z vyšších segmentov, ako aj množstvo odkladacieho priestoru. Svetlo prenikajúce panoramatickou strechou znásobuje subjektívny pocit z priestoru a významným spôsobom prispieva k dojmu salónika. Prepracované detaily, ako náladové svetlo integrované do podlahy vozidla či mimoriadne elegantné ventilačné dýzy, zdôrazňujú pocit prvotriednosti novej generácie modelov značky smart.

Jedným z hlavných dizajnových prvkov interiéru vozidla smart Concept #1 je stredová konzola, ktorá sa vznáša medzi prednými sedadlami a plynulo sa spája s unikátnym dizajnom prístrojovej dosky. Centrálny ovládací prvok je voľne stojaci 3D dotykový displej s 12,8-palcovou uhlopriečkou.

Technológia: nová generácia vozidiel smart založená na špeciálne navrhnutej platforme pre akumulátorové elektrické vozidlá

Nová generácia modelov značky smart ponúkne najvyššiu úroveň dynamických jazdných vlastností a pasívnej bezpečnosti. Platforma navyše prináša vozidlám aj ďalšie výhody. Patria medzi ne dlhá životnosť akumulátora a funkcie rýchleho nabíjania, pestrá paleta aktualizácii vzduchom pre softvér vozidla, ktoré sú založené na cloude, či najmodernejšie prvky infotainmentu s mimoriadne inovatívnymi asistenčnými systémami pre vodiča.

Digitalizácia: široké možnosti konektivity pre maximálny komfort a bezpečnosť

Nová generácia modelov značky smart disponuje výkonným centrálnym počítačom, ktorý ovláda štyri hlavné oblasti: infotainment, asistenčné systémy pre vodiča, funkcie špecifické pre elektromobilitu a architektúru pre elektrické/elektronické vozidlá (architektúra E/E). Vďaka dynamickým aktualizáciám softvéru vzduchom možno na diaľku pravidelne aktualizovať až 75 % všetkých riadiacich jednotiek.

Škála funkcií na zvýšenie komfortu a bezpečnosti je príslušne široká. V novom elektrickom SUV budú napríklad k dispozícii moderné prvky, ako parkovací asistent, asistent riadenia pri vyhýbaní, asistent jazdenia po diaľnici a asistent vytvorenia záchrannej uličky. Pokiaľ ide o asistenčné systémy, nová generácia vozidiel smart bude jedným z lídrov medzi elektrickými vozidlami vo svojom segmente.

Unikátny dizajn riadiaceho rozhrania, ktorý je poprvýkrát vo vozidle smart Concept #1, je mimoriadne používateľsky prístupnejší. Trojrozmerný glóbus slúži ako centrálny bod ponuky na 12,8-palcovom dotykovom displeji s vysokým rozlíšením. Avatar s umelou inteligenciou pomáha používateľovi orientovať sa ponukami a funkciami. Vďaka umelej inteligencii sa tento virtuálny spoločník neustále učí zo správania používateľa a vďaka tomu sa môže čoraz viac prispôsobovať jeho individuálnym preferenciám.

Novovyvinutá aplikácia smart pre chytré telefóny taktiež prispeje k vysokej úrovni pohodlia používateľa. Funguje nielen ako digitálny kľúč, ale zároveň umožňuje plynulú integráciu rôznych prepojených služieb a funkcií do digitálneho ekosystému používateľa. Prvotriedny ozvučovací systém od poprednej audio značky Beats sa stará o dokonalú akustiku na palube.

Predaj: nový model predaja zodpovedá transformácii značky

Spolu s komplexnou digitalizáciou svojich vozidiel prechádzajú aj predajné štruktúry novej generácie modelov značky smart rozsiahlou revíziou. Prístup značky smart založený na údajoch nanovo definuje obchodovanie prostredníctvom mnohých kanálov a umožní priamu komunikáciu so zákazníkmi a fanúšikmi, výsledkom čoho budú zmysluplné interakcie v každom bode kontaktu a ponuka transparentnejšej a pohodlnejšej cesty zákazníka. Podporou úsilia budúcich maloobchodných partnerov im značka smart okrem toho umožní zamerať sa ešte viac na poskytovanie najlepšieho možného zážitku v oblasti predajných a popredajných služieb. Cielené riešenia založené na údajoch budú spĺňať individuálne potreby zákazníkov pred predajom, počas predaja a po predaji, čím sa opäť zlepší celkový používateľský zážitok, či už v offline alebo online prostredí.

Značky: