Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Tretí marec je Svetovou zdravotníckou organizáciou vyhlásený za Svetový deň sluchu. Práve v tento deň by sme si mali pripomenúť starostlivosť o jeden z našich najdôležitejších zmyslov – a to ako prevenciou, tak technickými výdobytkami, ktoré zlepšujú používateľský zážitok pri počúvaní.

Poruchy sluchu mnoho ľudí podceňuje a považuje ich za prirodzenú súčasť starnutia. V skutočnosti až 90% porúch sluchu patrí medzi tzv. odvrátiteľné poškodenia zdravia. Prognózy hovoria o tom, že na Slovensku môže poruchami sluchu trpieť až 30 000 ľudí, pričom často ide o riešiteľné, no neliečené poruchy. Mnohé majú pramene už v detstve, kedy včasná diagnostika môže pomôcť zaradiť sa pacientom do bežného života a dosahovať úspechy v mnohých oblastiach. Poruchy sluchu však vznikajú aj počas života, vplyvom nadmerného vystavenia hluku, zápalmi, ale aj vekom.

Práve edukácia v týchto oblastiach je v hlavným posolstvom, na ktoré už niekoľko rokov počas Svetového dňa sluchu upozorňujú odborníci a pozývajú ľudí na jeho bezplatné vyšetrenie. Okrem lekárov sa touto témou zaoberajú aj odborníci v technologických oblastiach. Pozitívnym príkladom je spoločnosť TP Vision, ktorá na trh prináša televízory, slúchadlá a soundbary značky Philips.

„Pri vývoji našich produktov sa snažíme zaoberať zvukom a jeho vplyvom na sluch našich zákazníkov. Skvelým príkladom zlepšenia zvukových vlastností a ochrany sluchu je funkcia Mimi Sound Personalization, ktorá spotrebiteľom umožní prispôsobiť zvukový výkon svojho televízora špeciálne svojmu zvukovému profilu. V rámci Svetového dňa sluchu chceme oznámiť, že televízory Philips budú prvé na trhu, ktoré budú touto technológiou disponovať,“ hovorí Peter Horvát, Country Leader pre značku Philips TV & Sound na Slovensku.

Obrázok, na ktorom je text, vnútri, stena, živé  Automaticky generovaný popis

Spoločnosť potvrdila, že väčšina televízorov z európskeho radu Philips pre rok 2021 bude ponúkať technológiu Mimi Sound Personalization, ktorá zákazníkom zaručí, že si vždy vychutnajú optimálnu kvalitu zvuku. Zahrnutie funkcie Mimi do veľkého množstva produktov v celom sortimente televízorov Philips, od mainstreamového radu Performance až po najvyššie modely OLED znamená, že technológia Mimi bude dostupná širokej základni spotrebiteľov.

Ako funguje Mimi Sound Personalization?

Mimi Sound Personalization umožňuje používateľom po vykonaní krátkeho testu sluchu prispôsobiť zvuk televízora svojmu jedinečnému sluchovému profilu. Test prebieha na telefóne alebo tablete so systémom iOS alebo Android a dáta z vytvoreného profilu v aplikácii Hearing ID sa následne dajú jednoducho synchronizovať s televízorom prostredníctvom QR kódu. Výsledkom je personalizovaný, bezpečný a optimalizovaný zvukový výkon, ktorý vytvára príjemnejší zážitok zo sledovania.

Mimi Sound Personalization je založená na troch patentovaných základných technológiách, ktoré umožňujú profilovať viac ako 100 parametrov s cieľom presne posúdiť, prispôsobiť a optimalizovať dodávaný zvuk individuálnym sluchovým schopnostiam užívateľa. Sluchové schopnosti sa posudzujú predovšetkým v dvoch oblastiach: zvuk s najnižšou intenzitou, ktorý dokážu zachytiť, a ich schopnosť spracovať „maskované“ zvuky, ako je napríklad hluk.

Technológia Mimi bude k dispozícii vo všetkých modeloch televízorov Philips z roku 2021: 85×6/ 9006/ 9206/ 9506/ OLED706 a OLED8x6.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.