Až tri modely japonskej značky majú pod kapotou 5-litrový ikonický motor V8. Pochváliť sa ním môžu RC F, LC a LC Convertible. Ide o jeden z posledných atmosféricky plnených motorov V8 dostupných na európskom trhu. Pohonná jednotka sa osvedčila nielen v motoristickom športe, ale aj v prototype jachty Lexus.
Japonská automobilka má bohaté skúsenosti s výrobou atmosférických motorov s veľkým objemom. V súčasnosti je vlajkovou loďou medzi pohonnými jednotkami päťlitrový atmosférický motor s označením 2UR-GSE. Rad valcov v tomto motore je uložený v 90-stupňovom uhle, jeho blok je odliaty z hliníka a každé ložisko je upevnené štyrmi skrutkami. Motor je zaujímavý aj kombinovaným vstrekovaním paliva a sacími ventilmi vyrobenými z titánu. Dosahuje maximálny výkon okolo 480 koní a má skvelý zvuk.
Motor V8 bol testovaný v tých najnáročnejších podmienkach motoristického športu. Model Lexus RC F GT3, úspešný na pretekárskych okruhoch po celom svete, používal upravenú verziu tejto pohonnej jednotky s vyššou kapacitou a výkonom. Motor sa dostal aj do dakarskej Toyoty Hilux, ktorá v roku 2019 vyhrala najťažšiu cross-country rely na svete. Značka Lexus použila dva motory V8 aj na pohon svojej koncepčnej športovej jachty.
V sériovo vyrábaných modeloch debutoval motor v športovom sedane IS F a potom si našiel cestu aj do väčšej limuzíny GS F. V súčasnosti poháňa modely RC F, LC 500 a LC 500 Convertible. Najnovšia verzia tejto pohonnej jednotky dosahuje výkon 464 koní a krútiaci moment 530 Nm. Ide o jeden z posledných atmosféricky plnených motorov V8 dostupných v Európe.
Lexus RC F
Lexus RC F je jedinečné kupé s rodokmeňom pretekárskeho auta. Exempláre z modelového roku 2023 prešli množstvom úprav, ktoré zlepšili vlastnosti a zážitok z jazdy a takisto zvýšili komfort každodenného používania auta. Pod kapotou stále pracuje 5-litrový motor V8, ktorý vo verzii Track Edition zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a maximálna rýchlosť vozidla je 270 km/h.
Táto verzia má najbližšie k vysokovýkonným pretekárskym autám a je v rade RC F najľahšia. Interiér je z čiernej Alcantary s modrými prvkami, zatiaľ čo lišta odkladacej schránky a výplne dverí sú vyrobené z uhlíkových vlákien. Auto má 19-palcové disky, karbónovo-keramické kotúčové brzdy Brembo, titánový výfukový systém a pevný spojler z uhlíkových vlákien. Z tohto materiálu je vyrobená aj kapota, strecha a predný a zadný nárazník.
Lexus LC 500
Lexus LC je vlajkové kupé s nadčasovým dizajnom, ktoré získalo množstvo ocenení. Ide o skutočného reprezentanta segmentu GT, ktorý je dostupný v dvoch výkonných a zároveň efektívnych variantoch pohonu – hybridnom LC 500h a benzínovom atmosférickom motore V8 LC 500. Päťlitrový LC 500 zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 270 km/h. Krásne znejúci motor je spojený s 10-stupňovou prevodovkou a vzadu je použitý samosvorný diferenciál Torsen.
Lexus LC 500 Convertible
V roku 2019 bol model LC predstavený ako kabriolet vo variante Convertible. Auto je k dispozícii len s 5-litrovým atmosférickým motorom V8 a jeho poznávacím znamením je strecha, ktorá vám umožní dokonale si vychutnať zvuk tejto pohonnej jednotky. Použitie V8 umožnilo znížiť ťažisko. Auto je perfektne vyvážené, pretože ovládacie a konštrukčné prvky sú umiestnené v rámci rázvoru auta. Strešná konštrukcia je vyrobená z kombinácie horčíka a hliníka, čím sa znížila hmotnosť bez vplyvu na pevnosť alebo ohrozenie kvality a plynulého chodu vozidla. Skladanie a rozkladanie strechy trvá 15 sekúnd. Model LC 500 Convertible má podobný výkon ako verzia kupé. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 5 sekúnd a dosahuje maximálnu rýchlosť je 270 km/h.