Lexus neustále rozvíja vnímanie pojmu luxus, a to nielen vytváraním žiaducich a vzrušujúcich automobilov, ale aj predefinovaním úplného zážitku z kúpy a vlastníctva vozidla.
Úplne nový model LBX je zatiaľ najmenším Lexusom, ale plne si zaslúži svoj štatút prelomového modelu, modelu, ktorý narúša tradičnú hierarchiu luxusu a ktorý pre značku v Európe zmení hru.
LBX je skratkou počiatočných písmen slov Lexus Breakthrough Crossover (prelomový crossover Lexus). Ide o kompaktné SUV, ktoré rozšíri príťažlivosť značky Lexus do segmentu, kde ešte nepôsobila. Zahŕňa súčasné nápady v dizajne a technológii pri zachovaní charakteristických kvalít Lexus v podobe luxusného remeselného spracovania a pohostinnosti Omotenashi.
Toto je auto, ktoré je jednoduché na ovládanie ako aj manévrovanie, nerobí žiadne kompromisy v kvalite a pozornosti venovanej detailom. Podstata Lexusu bola navrhnutá do menšieho balenia, čím prekračuje tradičné očakávania zákazníkov o tom, čo dokáže prémiové kompaktné SUV ponúknuť.
Ponúka tiež novú úroveň tým, že narúša tradičnú stratégiu kúpy vozidla, aby majiteľom poskytla väčšiu slobodu vyjadriť svoj individuálny vkus a zmysel pre štýl. Verný záväzku Lexusu „robiť luxus osobným“, bude LBX ponúkaný okrem svojej základnej výbavy aj v štyroch „atmosférach“. Tieto atmosféry nie sú definované úrovňou výbavy alebo komfortnými prvkami, ale sústreďujú sa na vyjadrenie rôznych rafinovaných, dynamických alebo športových tém prostredníctvom štylistických detailov, farieb, textúr a povrchových úprav. Nový program Lexus Bespoke Build ponúkne ešte viac personalizovaných možností.
Zároveň ide o prelom aj pre Lexus ako značku v Európe. Po prvý raz bola európsky trh prioritou pre vývoj nového vozidla značky Lexus, ktorý dúfa, že model LBX môže získať až štvrtinu európskeho predaja značky v roku 2024.
Použitie názvu zloženého z troch písmen má svoj význam – doposiaľ sa takejto pocte tešil iba superšportový automobil LFA. Navyše písmeno „L“ v názve sa zvyčajne priraďuje iba vlajkovým modelom. Výber názvu LBX dokazuje preto odhodlanie značky Lexus a dôveru v jej nový model. Rovnako ako model LFA ukázal inú stránku značky z hľadiska vnímania a výkonu, tak aj model LBX zasa svojím spôsobom rozšíri jej dosah a profil.
LBX ako nová vstupná brána do etablovaného radu SUV značky Lexus ponúka vysokú mieru príťažlivosti nie len pre mladú generáciu, ale i pre všetkých, ktorí predtým možno ani neuvažovali o značke Lexus, a predstavuje atraktívnu ponuku pre tých, ktorí chcú prejsť na vozidlo menšej veľkosti alebo si chcú kúpiť druhé vozidlo, ktoré bude spĺňať ich požiadavky na kvalitu a spoľahlivosť.
Ako hovorí hlavný konštruktér Kunihiko Endoh: „Naším cieľom bolo spochybniť konvenčnú koncepciu luxusného auta. Dôkladne sme sa snažili o zážitok z jazdy, ktorý umožňuje prirodzený dialóg medzi vodičom a jeho vozidlom a o dizajn, ktorý pôsobí rafinovane.“
Dizajn LBX vytvára novú identitu prednej časti vozidla „Resolute Look“. Hoci vonkajšie rozmery vozidla sú kompaktnejšie, než má akýkoľvek iný Lexus, jeho vzhľad je mohutný a výrazný. Vo vnútri sa kladie dôraz na aktívne zapojenie vodiča; kokpit zameraný na vodiča vychádza z koncepcie Tazuna, pričom vyniká pocitom svetlosti a otvorenosti v spojení s vynikajúcim výhľadom, zatiaľ čo prístrojový panel plynulo prechádza do panelov dverí.
Keďže v prípade vozidla LBX chce Lexus robiť veci inak, nastavil tak nový prístup k tvorbe modelového radu. Zavádzajú sa tak možnosti výberu, ktoré lepšie odrážajú spôsob, akým si dnešní zákazníci hľadajú nové vozidlo zodpovedajúce ich osobnému štýlu a charakteru
Lexus LBX sa začne vyrábať koncom roka 2023 po svojej svetovej premiére. Predaj na európskych a vybraných svetových trhoch sa spustí začiatkom roka 2024.
DIZAJN EXTERIÉRU: NOVÁ IDENTITA ZNAČKY LEXUS
Ambíciou značky Lexus z hľadiska dizajnu bolo vytvoriť vozidlo, ktoré bude mať skôr uvoľnený než formálny charakter a ktoré bude vyjadrovať autentický, nenútený štýl, s ktorým sa človek ihneď stotožní.
Najvýznamnejším aspektom dizajnu je usporiadanie prednej časti, ktoré „rozbíja“ vzhľad vretenovitej mriežky chladiča – charakteristického dizajnového prvku posledného desaťročia – a privádza značku Lexus do novej éry.
Koichi Suga, generálny riaditeľ spoločnosti Lexus pre dizajn, vysvetľuje: „Prepracovali sme vretenovitú mriežku chladiča, aby sme uvoľnili priestor novému dizajnu. Podarilo sa nám vytvoriť novú identitu masky, ktorá je úplne odlišná od tej predošlej, a pritom je okamžite rozpoznateľná ako Lexus.“
Mriežka chladiča je zjednotená do jedného lichobežníkového tvaru umiestneného pod úzkym otvorom, ktorý prechádza pod prednou hranou kapoty a spája štíhle jednotky svetlometov. Tento dizajn čerpá z tradície „Resolute Look“ značky Lexus. Ten sa prvý raz predstavil v koncepte LF-S v roku 2003 a stal sa charakteristickým štýlovým prvkom sériových modelov Lexus na začiatku nového tisícročia.
Jednoliata mriežka chladiča bez rámu vytvára na vozidle LBX línie vretenovitej karosérie a prispieva k jeho výraznému dynamickému postoju. Je tiež aerodynamicky účinná a napomáha plynulému prúdeniu vzduchu nad vozidlom a okolo neho. Nový dizajn svetlometov vytvára výrazný vizuálny rukopis, v rámci ktorého sú svetlá na denné svietenie a smerové svetlá integrované do dvojfunkčných jednotiek. Vďaka tomuto usporiadaniu sa zmenila charakteristická podoba svetiel v tvare písmena „L“ tak, aby smerovala von, nie dovnútra, a zodpovedala tak smeru každého smerového svetla.
Podľa zásad dizajnu Lexus Next Chapter sú identita i proporcie vozidla výrazne ovplyvnené zážitkom z jazdy, ktorý vozidlo má ponúknuť. Predné stĺpiky sú potiahnuté dozadu, vďaka čomu kabína pôsobí kompaktne, a kapota je dlhšia, čo vytvára športový profil. Rozšírené blatníky ešte viac zvýrazňujú veľké (18-palcové) disky kolies a pneumatiky.
Zadná časť vozidla má taktiež výrazný postoj. Tabuľka s evidenčným číslom je presunutá nižšie k nárazníku, takže na čistej ploche zadných dverí výraznejšie vyniká nápis LEXUS. Podobe aj najnovšie stvárnenie charakteristickej svetelnej lišty Lexus v tvare písmena „L“ vytvára väčší vizuálny efekt, pričom smerové a spätné svetlá majú tlmenejší charakter, keď nie sú rozsvietené.
Lexus LBX je dlhý 4 190 mm, široký 1 825 mm a vysoký 1 545 mm, rázvor kolies dosahuje 2 580 mm.
Nízko posadená kapota, bočné ozdobné lišty zapustené do karosérie, zadný strešný spojler a precízny dizajn združených svetiel umocňujú aerodynamiku vozidla LBX a prispievajú k jeho účinnosti, stabilite a pohotovej odozve.
K možnostiam výberu farieb karosérie patria jasné odtiene a „sonické“ povrchové úpravy značky Lexus s hlbokým leskom. Model LBX vo verzii Emotion a Cool je možné špecifikovať s dvojfarebným lakovaním, pričom kombinovať sa dá akákoľvek farba s kontrastnou čiernou strechou.
DYNAMICKÝ VÝKON: NOVÁ PLATFORMA LEXUS
LBX je prvý model skonštruovaný na platforme globálnej architektúry Lexus GA-B pre malé vozidlá. Tá poskytuje výhody nízkeho ťažiska, širokého rozchodu kolies, krátkych previsov a mimoriadne tuhej karosérie. Je tiež základom charakteru vozidla, ktorý prináša potešenie z jazdy, a zaisťuje tak Lexus Driving Signature v doposiaľ najmenšom vyhotovení. Prispieva tým k vytvoreniu prirodzeného spojenia medzi vodičom a vozidlom, ktorý v každej situácii zabezpečuje istotu, kontrolu a komfort.
Hlavný konštruktér Endoh vysvetľuje: „Aby sme dosiahli pocit zjednotenia s vozidlom, charakteristický pre značku Lexus, snažili sme sa dosiahnuť svižnú jazdu, pri ktorej by sa maximálne využili výhody malých rozmerov a nízkej hmotnosti vozidla. Zároveň sme sa viac než doposiaľ zamerali na zdokonalenie základných vlastností bez toho, aby sme sa spoliehali na elektronické ovládanie.“
Karoséria je zosilnená konštrukčnými spojmi a zváraním s krátkym rozostupom, ako aj strategickým umiestnením výstuží a spevnenia. Hmotnosť vozidla sa podarilo znížiť použitím ľahkých materiálov, ako je hliníková kapota alebo podbehy kolies, prahy a spodné časti dverí z lisovanej živice. Na výstuž stredných stĺpikov a nárazníkov sa použili pevné, no pritom ľahké, za horúca lisované materiály.
Ťažisko, resp. umiestnenie vodičovej sedaČky sa znížillo o 15 mm, výsledkom čoho je aktuálna vzdialenosť medzi pätou a ohybom sedačky 285 mm. Tým vznikla poloha za volantom, ktorá vytvára pocit jednoty s vozidlom a súčasne zabezpečuje vynikajúci výhľad pri jazde v meste.
Systémy zavesenia predných a zadných kolies sú navrhnuté s ohľadom na vysokú tuhosť a nízku hmotnosť, vďaka čomu je model LBX ešte viac stabilnejšie pri prejazdoch v zákrutách. Všetky verzie majú vpredu konštrukciu so vzperami MacPherson; vzadu modely s pohonom predných kolies využívajú zadnú torznú tyč, kým modely s pohonom všetkých kolies majú usporiadanie s dvojitým priečnym ramenom.
Elektronicky riadený brzdový systém zahŕňa funkciu kontroly polohy vozidla pri brzdení, ktorá automaticky upraví rovnovážne rozloženie brzdnej sily vpredu a vzadu s cieľom potlačiť nakláňanie vozidla a zachovať spoľahlivé lineárne brzdenie. Systém tiež potláča nakláňanie vozidla pri prejazde zákrutami, udržiava jeho stabilný a pohodlný postoj a filtruje bočné vibrácie.
HNACIA SÚSTAVA: NOVÁ GENERÁCIA HYBRIDNÉHO POHONU LEXUS
Model LBX poháňa nová generácia hybridno-elektrického pohonu Lexus bez nutnosti dobíjania, ktorého súčasťou je kompaktný a ľahký 1,5-litrový trojvalcový motor. Hlavné komponenty hybridnej sústavy ako prevod typu transaxle a riadiaca jednotka výkonu prešli zásadnou zmenou konštrukcie, ktorej cieľom bolo zvýšiť účinnosť, znížiť straty, ušetriť hmotnosť a zmenšiť veľkosť. Súčasťou pohonného systému je aj nový, bipolárny nikel-metal-hydridový (NiMH) akumulátor s nízkym odporom a vysokým výkonom, ktorý umožňuje dodatočnú podporu elektromotora pri zrýchľovaní a rozširuje možnosti vozidla v plne elektrickom režime jazdy.
Vývoj technológií umožnil spoločnosti Lexus zamerať sa na dostačujúci výkon a úroveň potešenia z jazdy, ktoré neboli možné pri predchádzajúcich systémoch, keďže tie boli navrhnuté predovšetkým na zaistenie účinnosti. Plne hybridný systém dosahuje maximálny výstupný výkon 136 k (DIN)/100 kW a najvyšší krútiaci moment 185 Nm.
Motor pracuje s prvotriednou tepelnou účinnosťou, ktorú podporuje technológia vysokorýchlostného spaľovania a konštrukčné prvky ako priame sacie kanály či laserom navarené sedlá sacích ventilov. K ďalším dôležitým prvkom patria ultraľahké piesty skonštruované na prevádzku pri vysokých otáčkach a elektronické inteligentné variabilné časovanie ventilov.
Nový prevod typu transaxle je kompaktnejší, a vďaka takejto konštrukcii môže mať model LBX nižšiu líniu kapoty. Ďalší priestor sa ušetril tým, že oba generátory elektromotora sú umiestnené na samostatných hriadeľoch, čím sa skrátila celková dĺžka hnacieho ústrojenstva.
Akumulátor NiMH predstavuje úplne novú bipolárnu jednotku so zníženou hmotnosťou a kompaktnejšou konštrukciou, ktorá sa však vyznačuje vyšším výkonom s omnoho rýchlejšou odozvou. Prispieva tým k lepšej výkonnosti modelu LBX, pretože zaisťuje okamžitú a silnú akceleráciu, akou sa vyznačuje batériové elektrické vozidlo, ako aj úspornú spotrebu. Využíva výhody prepracovanej konštrukcie chladiaceho systému, ktorá pomohla predĺžiť životnosť a výkon akumulátora
.Pohonné ústrojenstvo je vyladené na príjemný výkon, ktorý prináša potešenie, či už jazdíte po meste alebo kľukatých cestách na vidieku. Vyznačuje sa jednoduchým ovládaním a lineárnym charakterom zrýchlenia, ktoré je užšie prepojené s tým, ako vodič používa plynový pedál. Jazdné vlastnosti zlepšuje aj ovládanie hybridného systému, ktoré presne zodpovedá zvuku motora a zrýchleniu. Vďaka modernizácii hybridnej sústavy je možné vychutnávať si jazdu na čisto elektrický pohon aj vo vyšších rýchlostiach a na dlhšiu vzdialenosť, čím sa maximálne využíva účinnosť vozidla LBX.
Autentická kvalita SUV, ktorou sa model LBX vyznačuje, zahŕňa aj možnosť elektronicky riadeného pohonu všetkých kolies Lexus E-Four.. Ten disponuje prídavným elektromotorom na zadnej náprave a pri rozjazde, vjazde do zákruty a jazde na povrchu s nízkou priľnavosťou automaticky nasmeruje hnaciu silu na zadné kolesá, vďaka čomu si vozidlo zachová stabilitu a vodič sebaistotu
.O luxusnom vnímaní modelu LBX svedčí aj to, ako veľmi sa Lexus snažil zvládnuť hladinu hluku a vibrácií (NVH). Na zníženie dunivého hluku v kabíne bol použitý vyvažovací hriadeľ, ktorý zmiernil vibrácie motora. Osobitá pozornosť sa venovala dverám, do ktorých sa vložili tlmiace plechy, aby potlačili vysokofrekvenčný hluk, no súčasne zvýšili nízkofrekvenčný hluk s cieľom vytvoriť zreteľný a príjemný zvuk. Na potlačenie vibrácií a hluku zo strechy sa použil silne tlmiaci tmel spolu s rozsiahlym tlmičom vyrobeným z mimoriadne účinného izolačného materiálu. Medzi ďalšie izolačné opatrenia patrí tesnenie okolo celého okraja kapoty, ako aj zvukovoizolačné a hluk pohlcujúce plechy, výstelky, lišty a pena na kľúčových miestach po celom vozidle. Pod vozidlom sa na znižovaní hladiny hluku a vibrácií podieľajú vysoko tlmiace a konštrukčné lepidlá, ktoré zároveň prispievajú k celkovej tuhosti vozidla.
DIZAJN INTERIÉRU: JEDNODUCHOSŤ A ELEGANCIA, REMESELNÉ SPRACOVANIE A VYSOKÁ KVALITA
Dizajnéri spoločnosti Lexus sa snažili vytvoriť jednoduchý a elegantný interiér, ktorý by vytváral dojem a atmosféru modelu vyššej triedy. Tento efekt vychádza z troch kľúčových prvkov: dobrá viditeľnosť s otvoreným výhľadom von, jednoduchý, hladký prístrojový panel, ktorý vytvára dojem širšieho vnútorného priestoru a napokon výrazne pôsobiaca stredová konzola.
O exkluzívnej kvalite a dôraze na detail svedčí aj výber čalúnenia a obloženia so silnou vizuálnou a dotykovou príťažlivosťou. Okrem mimoriadne kvalitnej semianilínovej kože je v ponuke aj interiér bez použitia živočíšnych materiálov, kde sa na poťahy sedadiel, volantu, radiacej páky a obloženia dverí použila syntetická koža a materiály. Model LBX ponúka aj nové ozdobné vložky Tsuyusami z dreveného uhlia, vytvorené pomocou novej techniky povlakov, pri ktorej sa prekrývajú viaceré vrstvy, aby vznikol vysoko štruktúrovaný vzhľad s dojmom hĺbky. Ambientné osvetlenie umocňuje efekt pohostinnosti Omotenashi, podstatou ktorého je zabezpečiť, aby sa všetci vo vozidle cítili vítaní a ako doma. Dizajn osvetlenia, ktorý zvýrazňuje rôzne časti kabíny, ponúka na výber škálu 50 farieb usporiadaných do motívov, ktoré navodzujú rôzne druhy nálady.
Kokpit vodiča je interpretáciou koncepcie Tazuna, ktorú značka Lexus prvý raz predstavila v SUV strednej triedy NX. V rámci nej sú ovládacie prvky umiestnené v bezprostrednej blízkosti vodiča, aby ich obsluha vyžadovala minimálny pohyb rúk alebo očí. Vodič sa tak môže sústrediť na riadenie vozidla pri čo najmenšom rozptyľovaní pozornosti.
Tu je koncepcia Tazuna reprezentovaná novým, 12,3-palcový plne digitálny displejom, ktorý sa vo vozidle značky Lexus objavuje po prvý raz. Rozloženie a významnosť umiestnenia ukazovateľov údajov sa mení podľa zvoleného režimu jazdy a možno ich prispôsobiť podľa individuálnych preferencií. V ponuke je aj projekčný HUD displej v rámci voliteľnej výbavy.
Vďaka kompaktným rozmerom modelu LBX je takmer každý centimeter tohto vozidla viditeľný z pozície vodiča, čo prispieva ku komfortu, kontrole a sebaistote vodiča, ktoré mu zaisťuje Lexus Driving Signature. Tvar kapoty ako aj tvar a poloha predných stĺpikov zmenšujú mŕtve uhly a zabezpečujú rozšírený výhľad smerom nadol, ktorý vodičovi pomáha jazdiť v líniách vozovky
.Horizontálny prístrojový panel má čistý a jednoduchý dizajn, ktorý prispieva k zachovaniu bezpečného výhľadu. Jeho tvar na každej strane prechádza do panela dverí, čím vzniká pocit, akoby obopínal cestujúcich na predných sedadlách, takže majú široký, rozľahlý výhľad. Súvislá línia, ktorú vytvára tento dizajn, navyše pomáha vodičovi vnímať stupeň nakláňania vozidla pri prejazde zákrutami. Znížené ťažisko umocňuje pocit jednoty s vozidlom, priČom vodič má k dispozícii veľkorysý priestor na kolená. Aby mal každý vo vozidle dobrý výhľad von, zadné sedadlá sú umiestnené o niečo vyššie ako predné.
Stredová konzola pôsobí výrazne a ponúka veľkú multimediálnu dotykovú obrazovku naklonenú dozadu, takže je plynulo včlenená do konštrukcie. Má čalúnené bočné výplne a obsahuje dva držiaky nápojov a viacero úložných miest a konektorov USB na pripojenie a nabíjanie zariadení.
Batožinový priestor ponúka objem až 332 litrov (platí pre modely s pohonom FWD, keď sú zadné sedadlá vo vzpriamenej polohe), čo je dostatočne veľký priestor na prepravu dvoch 75-litrových kufrov pod sklopným zadným plató.
MULTIMÉDIÁ A INFORMAČNO-ZÁBAVNÝ SYSTÉM
Model LBX je vybavený najnovším systémom Lexus Link Connect, ktorý sa obsluhuje prostredníctvom 9,8-palcovej dotykovej obrazovky.
Systém poskytuje cloudovú navigáciu, ktorá optimalizuje plánovanie cesty vďaka informáciám o dopravnej situácii a zdržaniach na cestách v reálnom čase. K ďalšiemu zvýšeniu pohodlia prispieva palubný asistent „Hej Lexus“, ktorý reaguje na hlasové príkazy zo strany vodiča aj spolujazdca.
Používanie smartfónov zabezpečuje káblové alebo bezdrôtové pripojenie prostredníctvom systému Apple CarPlay a káblové pripojenie prostredníctvom systému Android Auto. Mieru pohodlia ešte viac zvýši voliteľný digitálny kľúč, ktorý je kompatibilný s mobilnými zariadeniami so systémom iOS aj Android a umožňuje majiteľom používať smartfón na odomykanie a štartovanie vozidla. Telefón dokonca nemusia ani vytiahnuť z vrecka či tašky; stačí, ak ho má človek pri sebe. Digitálny kľúč je možné zdieľať aj s inými osobami, ak sa potrebujú dostať do vozidla alebo ho použiť.
Podobne ako ostatné najnovšie modely Lexus, aj model LBX ponúka integrovanú aktualizáciu softvéru multimediálnych a bezpečnostných systémov prostredníctvom bezdrôtového prenosu (OTA), takže majitelia nemusia za účelom aktualizácií chodiť s vozidlom do servisu Lexus.
Model LBX je v ponuke so štandardným audiosystémom. Spoločnosť Mark Levinson ako exkluzívny prémiový partner spoločnosti Lexus navrhla pre model LBX luxusný audiosystém. V ponuke je v rámci voliteľnej výbavy vozidla a obsahuje zostavu 13 reproduktorov, ktoré sú optimálne rozmiestnené po celom vozidle. Patrí medzi ne aj doplnkový basový reproduktor (subwoofer) integrovaný do zadných dverí, čím sa zabránilo strate priestoru v batožinovom priestore.
PREDSTAVUJEME „ATMOSFÉRY“ MODELU LBX
V prípade modelu LBX spoločnosť Lexus zaujala nový prístup k budovaniu výbav, ktorý lepšie zodpovedá preferenciám zákazníkov z hľadiska ich životného štýlu.
K základnej výbave sa ponúkajú na výber štyri „atmosféry“: Elegant a Relax sú zamerané na uhladený celkový pocit, zatiaľ čo Emotion a Cool majú športovejší, dynamickejší charakter. Každý typ je navrhnutý s ohľadom na iný typ zákazníka.
Modely Emotion a Cool vynikajú dvojfarebným lakovaním a 18-palcovými diskami kolies z ľahkých zliatin so strojom opracovaným povrchom. Verzie Elegant a Relax majú jednofarebný lak karosérie a lesklé 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin.
Pokiaľ ide o špecifikácie interiéru, model Emotion sa dodáva s čalúnením z perforovanej syntetickej kože s červenými akcentmi a kontrastným prešívaním na sedadlách, stredovej konzole a obložení dverí. Lexus LBX Cool – špičkový model s dynamickým motívom – má interiér zo syntetického semišu Ultrasuede a kože v dvojfarebnom čierno-sivom vyhotovení s medenými ozdobnými prvkami a prešívaním.
Iné pocity navodzujú „atmosféry“ Elegant a Relax. Syntetická koža v jemnom hnedom odtieni „lesná hnedá“ alebo „piesková“ zdobí model LBX Elegant, kde sú ňou potiahnuté panely dverí, prístrojový panel a výplne konzoly, a rovnako tvorí aj čalúnenie sedadiel. V modeli Relax je na výber semianilínová koža v čiernej farbe alebo odtieni Saddle Tan s charakteristickým prešívaním Tatami, ktoré vytvára výrazný kontrast.
Okrem štyroch modelov „s atmosférou“ je v ponuke aj základný model LBX, ktorý je na rozdiel od niektorých konkurenčných modelov vybavený pokročilými technológiami a funkciami už v rámci štandardnej výbavy, nie ako súčasť príplatkového doplnkového vybavenia. Patria k nim najmä rozsiahle systémy aktívnej bezpečnosti a asistenčné systémy vodiča, ktoré sú súčasťou najnovšej generácie bezpečnostného balíka Lexus Safety System +.
Model so základným stupňom výbavy a verzie Emotion a Elegant je možné objednať aj s interiérom vyrobeným z vegánských materiálov bez kožených prvkov.
Medzi hlavné prvky doplnkovej výbavy patrí 12,3-palcový digitálny displej prístroja vodiča v rámci kokpitu Tazuna, projekčný HUD displej, systém parkovania na diaľku, digitálny kľúč, exkluzívny audiosystém Mark Levinson s priestorovým zvukom, technológia čistenia vzduchu v kabíne nanoe™-X od spoločnosti Panasonic a zadné dvere s elektrickým ovládaním.
Lexus Bespoke Build
Majitelia, ktorí by chceli dodať svojmu vozidlu LBX osobnejší vzhľad, môžu využiť výhody novej služby „Lexus Bespoke Build“ (zostavenie vozidla na mieru). Prístup značky Lexus v duchu hesla „zákazník na prvom mieste“ tak poskytuje zákazníkom voľnosť individuálne si prispôsobiť vozidlo pomocou na mieru šitých prvkov.
Úprava vozidla na mieru umožňuje zákazníkom zmeniť farbu bezpečnostných pásov, vzory výšiviek na čalúnení, farbu prešívania a ozdobné prvky obloženia. Z luxusných materiálov je na výber L-anilínová koža – prestížna koža, ktorá je v rámci sortimentu značky Lexus v ponuke len na modeli LBX a vlajkovom sedane LS, – a syntetický semiš Ultrasuede v rôznych farebných kombináciách.
Služba individuálneho prispôsobenia vozidla bude uvedená na vybraných trhoch po spustení predaja modelu LBX v roku 2024.
BEZPEČNOSTNÉ A ASISTENČNÉ SYSTÉMY
Model LBX disponuje komplexnými bezpečnostnými a asistenčnými prvkami najnovšej generácie bezpečnostného systému Lexus Safety System +. V rámci neho je vozidlo vybavené viacerými systémami na detekciu rizík dopravných nehôd; upozorní vodiča a v prípade potreby automaticky poskytne asistenciu v podobe riadenia, brzdenia a riadenia hnacej sily, aby predišlo nárazu alebo zmiernilo jeho následky. Medzi najdôležitejšie prvky patrí prednárazový bezpečnostný systém s funkciou pomoci pri odbočovaní na križovatke, dynamický radarový tempomat, asistent sledovania dráhy vozidla/asistent udržiavania vozidla v jazdnom pruhu a asistent rozpoznávania dopravných značiek. K ďalším prvkom, ktoré podporujú bezpečnejšiu jazdu a manévrovanie a znižujú záťaž vodiča, patrí systém elektronického otvárania dverí e-latch s asistentom bezpečného opustenia vozidla, systém sledovania vodiča, inteligentné parkovacie senzory s funkciou automatického brzdenia, funkcia upozornenia na premávku za vozidlom a systém monitorovania mŕtveho uhla.
Možnosti voliteľnej výbavy budú ponúkať aj rozšírený bezpečnostný balík, v rámci ktorého budú zavedené funkcie ako upozornenie na premávku pred vozidlom a panoramatická parkovací monitor. Možnosť parkovania na diaľku môže vodiča zbaviť stresu z manévrovania vozidla do stiesneného priestoru a umožňuje mu zaparkovať vozidlo na diaľku aj pomocou smartfónu.
Model LBX je vybavený aj stieračmi so zabudovaním ostrekovačmi. Tie boli zavedené už vo vlajkových modeloch Lexus LC a LS. Stierač tak rozvádza kvapalinu do ostrekovača priamo zo stierača, čím zaručuje lepšiu viditeľnosť pri umývaní čelného skla.
LBX technické parametre
- Rozmery: 4,190 mm (dĺžka) x 1,825 mm (šírka) x 1,545 mm (výška)
- Pohotovostná hmotnosť: 1280 kg
- Objem batožinového priestoru: 332 l
- Ťažná kapacita (nebrzdený príves): 750 kg
- Motor: 1.5 l 3 valec , hybrid samonabíjací
- Prevodovka: E-CVT
- Výkon: 100kW / 136 DIN hp
- Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 9.2 sec
- Polomer otáčania 10.4 m