Každý človek strávi približne jednu tretinu svojho života spánkom.

Jeho kvalita priamo ovplyvňuje naše mentálne a fyzické zdravie. Hodinky Huawei Watch GT 3, ktoré sú vybavené technológiou monitorovania spánku Huawei TruSleep™ 2.0 vám pomôžu zlepšiť kvalitu vášho spánku. Monitorujú srdcový tep a spánkové cykly, vedia vyhodnotiť kvalitu spánku a presne identifikovať jeden zo šiestich typických spánkových problémov.

Vzhľadom na rýchle prostredie, v ktorom žijeme, kvalita a dĺžka spánku nemusí byť optimálna. Ak napríklad pracujete na zmeny, váš spánkový cyklus nemusí byť každý deň rovnaký a môže byť pre vás ťažké zaspať. Väčšina ľudí nemá vybavenie na to, aby posúdili kvalitu svojho spánku, takže neexistuje spôsob ako zistiť, či existuje potencionálny problém. Pri príležitosti Svetového dňa zdravého spánku sme sa bližšie pozreli nielen na dôležitosť spánku, ale aj na to, aké nástroje na jeho zlepšenie vieme využiť.

Keď spíme, šetríme energiu znížením našej kalorickej potreby tým, že časť času trávime fungovaním pri nižšom metabolizme. Podľa PubMed Central by osem hodín spánku mohlo ušetriť 35 percent energie v porovnaní s úplnou bdelosťou. Aj naša strava je ľahšie kontrolovateľná, keď máme dostatok spánku a vyhýbame sa prijímaniu veľkého množstva kalórií. Ďalšou je teória plasticity mozgu, ktorá tvrdí, že spánok umožňuje nášmu telu reorganizovať naše neuróny a nervové bunky. Glymfatický systém nášho mozgu vyčistí odpad v našom centrálnom nervovom systéme, aby odstránil toxíny, ktoré sa tam počas dňa nazhromaždili. To je dôvod, prečo sa po dobrom spánku cítime svieži a s kvalitným spánkom sa zlepšuje aj naše duševné zdravie.

Pochopenie a monitorovanie vašich problémov so spánkom

Monitorovanie spánku je dnes jednoduchšie ako kedykoľvek predtým. Vo filmoch často vidíme, ako lekári pripevňujú k pacientovi rôzne senzory, aby tak monitorovali kvalitu spánku, ale s pokrokom v technológii vám stačí nosiť malé inteligentné hodinky. Inteligentné nositeľné produkty Huawei, reprezentované Huawei Watch GT 3, využívajú pokrok v nositeľnej technológií na pohodlnejšie sledovanie stavu spánku, asistujú používateľom lepšie porozumieť ich kvalite spánku, identifikujú problémy a promptne vyhľadávajú pomoc od profesionálnych zdravotníckych zariadení.

Technológia Huawei TruSleep™ 2.0 bola skúmaná, vyvíjaná a optimalizovaná štyri roky. Je založená na infračervenom svetle, ktorý monitoruje spánok.

Pokiaľ ide o kvalitu spánku, je dôležité začať s procesmi, ktoré sú súčasťou spánku. Normálny spánkový proces pozostáva z dvoch fáz: REM a NREM fáza. Obdobie NREM spánku je rozdelené do troch štádií, známych ako N1, N2 a N3. Prvá a druhá fáza NREM spánku sa považujú za „ľahký spánok,“ zatiaľ čo tretia fáza je známa ako „hlboký spánok.“ REM spánok sa často označuje ako „spánok snov,“ pretože práve počas tejto fázy máme tendenciu zažívať sny. Každá z týchto fáz (ľahký spánok, hlboký spánok a spánok snov) zohráva inú úlohu, pričom všetky sú nevyhnutné.

Huawei Watch GT 3 dokážu monitorovať štádiá spánku, srdcový tep v reálnom čase a hodnotenie kvality spánku bez toho, aby narušili spánok používateľa. Dokážu tiež automaticky zistiť dĺžku spánku používateľa a prezentovať komplexnú štruktúru spánku a zdriemnutia (vrátane ľahkého spánku, hlbokého spánku, REM fázy a bdelosti); presne identifikovať šesť typických problémov so spánkom, vrátanie ťažkostí so zaspávaním, ľahký spánok, ľahké prebúdzanie v noci, skoré prebúdzanie v noci, skoré prebúdzanie, viacnásobné sny, nepravidelný spánok; a poskytovať stovky návrhov a personalizovaných služieb na vedecké zlepšenie kvality spánku používateľov.

Praktickou (a pochopiteľnou) obavou pri monitorovaní spánku je to, že mnohé inteligentné hodinky si vyžadujú nabíjanie každý deň, pretože ich batéria vydrží iba jeden alebo dva dni a najvhodnejší čas na nabíjanie je v noci. Ak však inteligentné hodinky nemôžeme nosiť každú noc, údaje môžu byť menej presné a spánkový režim nemusí byť dokončený. Huawei Watch GT 3 vo verzii 46 mm podporujú 14-dňovú výdrž batérie v inteligentnom režime, zatiaľ čo vo verzii 42 mm ponúkajú 7-dňovú výdrž batérie pri inteligentnom typickom používaní. Stres z toho, či sa hodinky náhodou nevybijú počas spánku, čo by mohlo skresliť namerané údaje, tak odpadáva.

Zlepšite si spánok a zmiernite stres s Huawei Watch GT 3

Po tom, čo získate informácie o kvalite vášho spánku je ďalším krokom zlepšenie. Najjednoduchší spôsob, ako zlepšiť kvalitu spánku, je cvičenie. Nevyžaduje takmer žiadne vybavenie a môže byť flexibilné podľa vašich záujmov alebo sily.

Najpopulárnejším druhom tréningu na svete je beh a Huawei Watch GT 3 sa môžu pochváliť funkciou s názvom AI Running Coach, ktorá sa špecializuje na poskytovanie tréningových plánov pre všetky úrovne bežcov. Po absolvovaní tréningu každý deň si môžete prezrieť svoje vlastné tréningové výsledky vrátane Running Ability indexu (RAI), VO2 max a ďalších indikátorov v aplikácii Huawei Health, ktoré vám pomôžu lepšie pochopiť váš pokrok. Zároveň, v kombinácii s implementáciou tréningového plánu užívateľa, spätnou väzbou o stave fyzickej zdatnosti a zmenami bežeckého výkonu, je tréningový plán pravidelne aktualizovaný.

Okrem behu majú Huawei Watch GT 3 viac ako 100 tréningových režimov vrátane 18 profesionálnych tréningových režimov, z toho 12 vonkajších a 6 vnútorných tréningov. Či už máte záujem o akýkoľvek tréning, Huawei Watch GT 3 sú tu, aby vás sprevádzali.

Tohtoročný Svetový deň spánku, ktorý pripadá na 18. marca, je ideálnou príležitosťou na to, aby ste venovali viac pozornosti činnosti, pri ktorej strávite jednu tretinu svojho života. Ak máte momentálne problémy so spánkom, Huawei Watch GT 3 vám pomôžu identifikovať váš problém, alebo aj zlepšiť kvalitu spánku personalizovanými odporúčaniami a tiež cvičením. Ďalšie informácie o smart hodinkách nájdete na tejto stránke.