Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Rýchlo rastúca slovenská technologická spoločnosť Luigi’s Box úspešne zakončila minulý rok – kúpou svojho českého konkurenta Persoo.

Akvizícia za niekoľko miliónov eur upevní jej pozíciu lídra v oblasti optimalizácie vyhľadávania nielen na slovenskom, ale aj českom trhu. Luigi’s Box, ktorá s pomocou umelej inteligencie poskytuje e-shopom personalizované vyhľadávanie a odporúčanie produktov, je už štvrtý rok po sebe zisková a dva roky po sebe sa umiestnila v rebríčku Deloitte Fast 50 v strednej Európe. Spoločnosť si vydobyla pozíciu medzi poprednými svetovými e-commerce search platformami a akvizíciou českej Persoo, ktorá sa stane plnohodnotnou súčasťou Luigi’s Box, prechádza do novej etapy rastu.

„Táto príležitosť prišla vo vývoji Luigi’s Box v správnom čase. S Persoo sme na zlúčení pracovali niekoľko mesiacov. Máme podobnú firemnú kultúru, produkty, pohľad na scénu elektronického obchodu a víziu do budúcnosti. Sme radi, že sa tím Persoo stane našou súčasťou, prinesie ďalších odborníkov z odvetvia, posilní našu pozíciu v Európe a spoločne budeme pracovať na nových cieľoch. Na strane klienta bude zmena prebiehať na pozadí a tak, aby bola pre firmu čo najplynulejšia. Sme presvedčení, že klienti Persoo aj Luigi’s Box týmto spojením získajú ešte lepší produkt než doteraz,“ hovorí Gejza Nagy, spoluzakladateľ a CEO Luigi’s Box.

Synergia vo vyhľadávaní

Obe spoločnosti vyvíjajú personalizované vyhľadávanie a odporúčanie produktov pre e-shopy, pričom plne využívajú umelú inteligenciu a strojové učenie. Úspech a rast oboch spoločností bol viackrát ocenený v rebríčku Deloitte Fast 50. Minulý rok sa Luigi’s Box už druhý rok po sebe zaradil medzi najrýchlejšie rastúce technologické spoločnosti v strednej Európe. Persoo bolo v rebríčku Technology Fast 50 pre rok 2023 v Českej republike. Luigi’s Box má za sebou niekoľko rokov pravidelného silného medziročného rastu, vďaka ktorému jeho inteligentné vyhľadávanie využíva už viac ako 3 500 e-shopov. Spolu s Persoo bude svoje služby poskytovať klientom ako sú Alza, Muziker, Košík.cz, siete lekární Benu a Dr.Max, ale aj Makro a Mountfield. Integrácia Persoo do štruktúry Luigi’s Box má za cieľ priniesť na trh e-commerce nové inovácie a optimalizácie.

„S Luigi’s Box sa navzájom sledujeme a inšpirujeme už niekoľko rokov. V ich priebehu sa myšlienka spojiť sily objavila viackrát a tento rok sa nám spojenie podarilo uskutočniť. Veľkým plusom je, že zo synergie produktov budú profitovať aj naši zákazníci. Som rád, že Persoo sa stane súčasťou spoločnosti Luigi’s Box a my sa staneme ešte silnejším hráčom v Európe. Teším sa na spojenie síl, odborných znalostí, skúseností a nápadov,“ hovorí Pavel Pinkas, spoluzakladateľ a CEO spoločnosti Persoo.

Práve optimalizácia vyhľadávania pomocou umelej inteligencie a strojového učenia je pre e-shopy kľúčová. Predaje prostredníctvom tejto funkcie pre ne predstavujú v priemere štvrtinu ich celkového obratu a v niektorých segmentoch dokonca viac ako polovicu. Pri správnom nastavení sa, podľa skúseností spoločnosti Luigi’s Box, končí bez vyhľadávania len 1 až 5 % výsledkov. Naopak, pre väčšinu webov, ktoré optimalizáciu neriešia, je to v priemere 10 až 20 percent a v niektorých prípadoch až 40 percent. Riešenie od Persoo zvýšilo firmám konverzný pomer z vyhľadávania v priemere o 10 až 15 percent. Investíciami firmu v minulosti podporili fondy Presto Venture a Lighthouse Ventures.


„Persoo sme podporili v roku 2019. Odvtedy spoločnosť prešla mnohými zmenami a vývojom, ktoré ju posunuli vpred – z hľadiska produktov aj úspešnej expanzie do zahraničia. Sme radi, že sme mohli byť súčasťou tohto rastu, a sme presvedčení, že v ňom budú s Luigi’s Boxom v Európe pokračovať,“ komentuje investíciu Roman Nováček, zakladajúci partner fondu Presto Ventures.

„Persoo malo zaujímavú technológiu, ale až s príchodom nového riaditeľa Pavla Pinkasa, ktorého sme priviedli, sa naplno rozvinul jej potenciál. Gratulujeme Pavlovi a tímu pod jeho vedením k nástupu do Luigi’s Box a prajeme im veľa úspechov v ďalšom spoločnom raste,“ komentuje Michal Zálešák, zakladateľ fondu Lighthouse Ventures.

„V Neulogy Ventures sme boli jednými z prvých investorov do Luigi’s Box v roku 2017. Veľmi nás zaujali ambiciózne plány a ich neúnavná realizácia pod vedením Gejzu Nagya. Touto prvou akvizíciou spoločnosť Luigi’s Box výrazne zrýchlila svoj rast, ktorý bol doteraz úplne organický. Sme pripravení podporiť spoločnosť v jej ďalšej expanzii,“ komentuje Christian Mandl, zakladajúci partner Neulogy Ventures.

„Do spoločnosti Luigi’s Box sme vstúpili v roku 2018. Za ten čas sa spoločnosti podarilo 70-násobne zvýšiť tržby a rozšíriť portfólio pravidelne platiacich zákazníkov na stovky e-shopov. Akvizíciu Persoo vnímame ako ďalší krok k posilneniu našej pozície na trhu v strednej Európe a príležitosť pokračovať v poskytovaní inovatívnych e-commerce riešení existujúcim aj novým klientom. V nasledujúcich rokoch očakávame ešte rýchlejší rast, najmä na západoeurópskych trhoch,“ komentuje Matěj Boruta, partner ve fondu Leverage.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.