Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Keď sa povie mobilný, väčšina z nás si v súvislosti s bankou predstaví mobilné bankovníctvo, teda aplikáciu banky, kde si občas kontrolujeme zostatok na účte či zadávame platby. Už menej sa hovorí o mobilnom webe. Pritom rozvoj jeho možností a funkcionalít je za posledné roky veľmi dynamický aj v sfére bankovníctva.

Pred pár dňami získala Tatra banka ocenenie Najlepší mobilný web v strednej a východnej Európe od renomovaného magazínu Global Finance. Peter Truchan, vedúci oddelenia digitálneho marketingu Tatra banky, hovorí, čo sa podarilo jeho tímu implementovať za posledné obdobie: „Priniesli sme množstvo noviniek. Máme pokročilé AI-vyhľadávanie, Chatbota Adama, ktorý konverzačným rozhraním návštevníkovi zodpovie otázky, ako aj nový portál Životné momenty (www.zivotnemomenty.sk), ktorý pomáha nájsť kvalitné odborné odpovede na otázky našich návštevníkov ohľadom rôznych životných udalostí.“

 Tatra banka taktiež priniesla unikátnu funkcionalitu na slovenskom trhu, a to je možnosť objednania sa do pobočky cez webovú stránku na konkrétny dátum a čas.

Okrem týchto viditeľných zmien je desktopový aj mobilný web Tatra banky personalizovaný. Keď na základe správania sa návštevníka zistí, o čo má záujem a čo na webe hľadá, prispôsobí tomu obsah webovej aj domovskej stránky.

Ak napríklad na domovskú stránku Tatra banky zavíta študent alebo používateľ, ktorý reagoval na reklamu na študentský účet, stránka to rozpozná a ponúkne mu relevantné informácie v aktuálnom dizajne kampane.

V budúcnosti sa bude webová stránka Tatra banky meniť aj podľa digitálnych zručností návštevníka a to tak, aby sa na webe nestratil a získal dokonalý digitálny zážitok.

Mobil vs. desktop

Počet návštevníkov mobilných webov každý rok narastá, čo súvisí s penetráciou mobilných zariadení a sietí. Kým na desktope je častým cieľom používateľov len preklik do internet bankingu, od mobilného webu banky majú úplne iné očakávania.

Návštevníci mobilných webov potrebujú inak štruktúrovaný obsah. Je nepravdepodobné, že by čítali text zalomený do viacerých stĺpcov vedľa seba. Používatelia pristupujúci z mobilných zariadení očakávajú najmä rýchle nájdenie informácií. Na webe trávia menej času ako desktopoví používatelia, ale zároveň rýchlejšie dospejú k rozhodnutiu zakúpiť si produkt. Mobilní návštevníci vo väčšej miere využívajú vyhľadávače na nájdenie odpovedí na svoje otázky.

V roku 2020 až 53 % používateľov navštívilo web Tatra banky cez mobil. Najviac zastúpeným mobilným zriadením je síce iPhone (takmer 30 %), avšak z operačných systémov suverénne vedie Android s vyše 67 %. Mobil obľubujú najmä mladšie generácie. Ľudia vo veku 25-34 rokov tvoria až 36,5 % zo všetkých používateľov mobilného webu Tatra banky.

Na mobile hľadajú používatelia informácie o bankových produktoch, ktoré je možné zakúpiť priamo cez mobilné zariadenie. Naopak na desktope vyhľadávajú používatelia najmä produkty a služby, ktoré sú sofistikovanejšie, napríklad hypotéka.

Ako si „uloviť“ používateľa

Vytváranie a zdieľanie hodnotného, relevantného a konzistentného obsahu je jedným z najefektívnejších spôsobov, ako sa môžu značky prezentovať na trhu. Cez kvalitný obsah dokáže firma vytvoriť so zákazníkom oveľa hlbší a dôvernejší vzťah.

„S tým súvisí aj personalizácia, zaujímavá je napríklad možnosť získať polohu zariadenia a prispôsobiť na základe nej obsah webu, napríklad vám ponúkne najbližší bankomat alebo pobočku v okolí,“ vysvetľuje Peter Truchan. Už teraz však vidí potenciál na ďalší rozvoj, pričom sa inšpiruje aj aktuálnymi svetovými trendami: „Významným fenoménom sa stáva rýchlosť načítania, dokonca aj za cenu straty autonómie a presunov do cloudov. Z pohľadu dizajnu sú preferované najmä jednoduché a čisté weby.“

Mýliť sa je ľudské, ale nie lacné

Úspešnému webu by nemalo chýbať testovanie, keďže len vďaka testom vie tvorca jednoznačne zlepšovať zákaznícku skúsenosť. Je to základný kameň budovania kvalitného mobilného webu.

Proces A/B testovania, inými slovami výberu vhodnej varianty, je jednoduchý a finančne nenáročný, vyžaduje si však čas. Je totiž dôležité uvedomiť si, že nejde o jednorazové riešenie. S každým absolvovaným testom sú výsledky lepšie a web sa posúva vpred. Testovať možno navigáciu, rozloženie stránky, texty, obrázky, textové odkazy, formuláre atď. Svoje využitie nájde A/B testovanie tak pri menších vylepšeniach, ako aj pri nasadzovaní strategických inovácií.

Mobilný web v skratke

Požiadavky používateľov

  • štruktúrovaný obsah
  • rýchle nájdenie informácií
  • vyhľadávače

Aktuálne trendy

  • content marketing
  • personalizácia obsahu
  • geolokácia
  • rýchlosť načítania
  • presun do cloudov
  • jednoduchý a čistý dizajn
  • testovanie

Novinky Tatra banky

  • pokročilé AI vyhľadávanie
  • Chatbot Adam
  • objednanie sa do pobočky
  • personalizovaný obsah
  • portál Životné momenty
  • blogy

Viac informácii sa dočítate na blogu Tatra Banky.

Značky: