Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť TCL, jeden z hlavných hráčov v odvetví výroby a vývoja televízorov pokračuje v raste a hlási výsledky za prvý polrok roku 2019, ktoré potvrdzujú expanziu tejto firmy na zahraničné trhy vrátane Európy, Českej republiky a Slovenska. Spoločnosť TCL dosiahla za prvý polrok obrat 22,72 miliárd HK$ (Hongkongský dolár, podľa aktuálneho kurzu 2,6 miliárd EUR), pri čistom zisku po zdanení 1,37 miliárd HK$ (Hongkongský dolár). Obrat tak medziročne rástol o 8 % a ziskovosť o 139,8 %.

Celkový počet predaných televízorov za uvedené obdobie dosiahol rekordnú hodnotu 15,53 miliónov kusov, čo je 17,9% medziročný nárast a trhový podiel 14,3 % (zdroj Sigmaintell). Tieto výsledky radia spoločnosť TCL medzi výrobcov televízorov na globálnom trhu na druhé miesto. Uvedené údaje zahŕňajú aj televízory predávané priamo pod značkou TCL, ktorých sa predalo 10,31 miliónov kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 33,1 %.

Predaj televízorov na európskom trhu pod značkou TCL (vrátane Českej republiky a Slovenska) zaznamenal medziročný nárast 20,7 %. Na náraste sa najviac podieľali krajiny, ako je Francúzsko (+57,4 %), Nemecko (+161,1 %) a Taliansko (+196,9 %). Vo Francúzsku je TCL treťou najpredávanejšou značkou televízorov (zdroj GfK).

Na trhoch Severnej Ameriky si TCL udržuje vedúce postavenie. Predaje televízorov značky TCL rástli medziročne o 75 %. Podľa trhového podielu, podľa objemu predaných kusov bola značka TCL v USA druhá a v marci 2019 skočila na prvé miesto (zdroj NPD).

Rozvojové trhy zostávajú silné s medziročným nárastom 28,8 %. Na náraste sa najviac podieľali krajiny, ako je India (+ 216,8 %), Indonézia (+109,5 %), Argentína (+ 64,4 %) a Rusko (+52,0 %).

Situácia na medzinárodných trhoch zaznamenala nárast predaja v kategóriách od strednej až po highendové televízory. Podiel predaja televízorov v kategórii Smart TV vzrástol v prvom polroku na 88,2 % (82,4 % v prvom polroku minulého roku).

Podiel predaja televízorov 4K vzrástol v prvom polroku na 43,6 % (34,9 % v prvom polroku minulého roku). Predaj televízorov 65“ a väčších vzrástol medziročne o 204,1 %. Priemerná veľkosť predaného televízora v prvom polroku tohto roku bola 42,2“ (v roku 2018 potom 41,3“).

Za uplynulý polrok spoločnosť TCL dokončila globalizáciu svojich výrobných kapacít a má teraz výrobné centrá v Poľsku, Mexiku, Indii, Vietname a Južnej Amerike, a taktiež v Číne. Celková výrobná kapacita okrem Číny presahuje 15 miliónov kusov za rok, čo je dostatočné pre uspokojenie požiadaviek trhu v Severnej Amerike. Výrobná kapacita okrem územia Číny taktiež efektívne minimalizuje možné riziká obchodnej vojny medzi Čínou a USA.

Spoločnosť TCL uviedla v nedávnej dobe na český a slovenský trh nové televízory s operačným systémom Android. Nové produktové rady inteligentných televízorov AndroidTV majú označenie TCL EP64, TCL EP66 a TCL EP68. Na veľtrhu IFA Berlín 2019 boli predstavené nové modelové rady televízorov s rozlíšením 8K a to TCL 8K QLED X a TCL 8K Mini LED pre rok 2020 a taktiež tri nové modelové rady určené pre európsky trh štvrtého štvrťroku 2019 TCL X10 Mini LED TV, TCL X81 a TCL EC78.

Značky: