Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Slovak Telekom informoval o tom, ako uľahčiť rodičom a učiteľom či mladým ľudom v súvislosti s núdzovými opatreniami, ktoré majú dopad na ich každodenný život.

Bezplatná krízová zelená linka

Ako reakciu na súčasnú situáciu zriadil Telekom pre Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie (VUDPaP) bezplatnú krízovú Zelenú linku na čísle 0800 864 883. Tá je k dispozícii rodičom, pedagógom, či tínedžerom v krízových situáciách, ktoré si vyžadujú radu sociálneho mediátora, prípadne psychologickú a špeciálno-pedagogickú intervenciu. Odborníci na linke od 9:00 do 18:00 hod. radia, ako aktuálnu situáciu primerane vysvetliť nielen zdravým deťom, ale aj deťom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami či zdravotným znevýhodnením.

Podpora pre internetovú linku pre mladých

Telekom špeciálnym príspevkom podporil aj internetovú linku dôvery pre mladých IPčko, v ktorej psychológovia pomáhajú anonymne prostredníctvom chatu a e-mailu mladým ľuďom riešiť ich problémy. Poradňa v týchto dňoch zaznamenala oproti bežnej prevádzke až štvornásobný nárast počtu kontaktov.

Partner pre učiteľov

Okrem toho Telekom podporil aj Inšpiratívne webináre pre učiteľov, ktoré organizujú Komenského inštitút a Učiteľ Slovenska, v ktorých pôsobí Telekom ako hlavný partner. Webináre povedú inšpiratívni učitelia a absolventi Komenského inštitútu a finalisti ocenenia Učiteľ Slovenska ako je Peter Pallo či známy psychológ a didaktik Robert Čapek. Pomocou online školení pre pedagógov, budú zdieľať svoje nápady ako pristupovať k online vyučovaniu pomocou internetu a ako sa zamerať na žiaka a pritom nezahlcovať samotného učiteľa.

Zároveň Telekom pripomína do pozornosti aj prvotné aktivity z minulých týždňov:

Bezplatné volania na linky RÚVZ

V priebehu dnešného dňa Telekom aplikoval bezplatné volania na linky regionálnych úradoch verejného zdravotníctva. Nakoľko bezplatná linka býva často preťažená, desiatky úradov si vyhradili ďalšie telefónne čísla, na ktoré môžu občania volať. Telekom nebude spoplatňovať volania na viac ako 50 takých čísel (v mobilnej i pevnej sieti), ktoré sú uvedené v tomto zozname:
http://www.minv.sk/?tlacove-spravy&sprava=koronavirus-hygienici-posilnili-infolinky

Bezplatné volania platia do odvolania pre zákazníkov programov pevnej linky, všetkých paušálov i predplatených kariet Easy a Juro.

Online tlmočník funguje nonstop

Vzhľadom na mimoriadnu situáciu Telekom vychádza v ústrety aj spoluobčanov so sluchovým postihnutým. Preto bude online tlmočenie pre Nepočujúcich počas najbližších dní poskytované 7 dní v týždni a 24 hodín denne. Ak potrebujú Nepočujúci informácie, zavolať pomoc alebo komunikovať s lekármi, môžu sa obrátiť na špecialistov cez aplikáciu Skype a vyhľadať kontakt „onlinetlmocnik“.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.