Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V decembri otvorila spoločnosť Motor-Car Nitra v meste pod Zoborom nový showroom značky Mercedes-Benz, ktorý je svojim prevedením a prevádzkou, unikátnym moderným priestorom na Slovensku.

„Nový koncept prezentácie značky Mercedes-Benz, na Slovensku po prvý raz predstavený v Nitre, nám umožňuje oveľa výraznejšie a pútavejšie priblížiť inovatívny svet našich produktov a služieb,“ – uviedol v tejto súvislosti Stephan Moebius, generálny riaditeľ spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia a pokračoval: „Ide o kombináciu, či skôr vzájomný súlad osobného kontaktu a digitálnych prvkov v oblasti poradenstva, predaja a služieb. Sústredili sme sa na to, aby sa pobyt v showroome značky Mercedes-Benz stal pre každého fascinujúcim zážitkom – predovšetkým pre svoju atmosféru, komfort, osobnú voľnosť a prirodzený, nenútený dialóg zákazníka s personálom značky Mercedes-Benz. Nitra je v tomto ohľade reálnym „pionierom“, prinášajúcim nový koncept prezentácie značky.“

Nový showroom spoločnosti Motor-Car Nitra má najmodernejšie architektonické stváranie a nový proces predaja. Najväčšou zmenou oproti minulosti je úplne nový spôsob nadviazania kontaktu so zákazníkmi. Zamestnanec Mercedes-Benz v úlohe osobného hostiteľa tzv. Star asistenta a na základe individuálnych potrieb zákazníka organizuje odbornú asistenciu napríklad produktového experta alebo predajcu. Celý proces predaja – od výberu vozidla, cez zážitkovú konfiguráciu vozidla až po jeho kúpu – prebieha digitálne, bez akýchkoľvek papierov. Zákazník je v centre procesov, ktoré sú vďaka novým digitálnym technológiám ešte komfortnejšie. Zákazníci značky Mercedes-Benz rovnako profitujú zo spoločného poradenského priestoru pre oblasť predaja aj oblasť zákazníckych služieb.

Spoločnosť Motor-Car Nitra je tak na Slovensku premiérovou implementáciou retailového konceptu značky Mercedes-Benz v oblasti predaja a servisu – a to pomocou spojenia a využitia výhod fyzického sveta s digitálnym. Mercedes-Benz tým definuje svoj záujem o optimálnu starostlivosť o zákazníka, podporený holistickým zážitkom z moderného luxusu značky. Tomu je prispôsobený aj samotný architektonický koncept showroomu, v rámci ktorého je položená do vzájomného kontrastu  strieborno-biela strecha a celulárny dizajn s teplým dreveným interiérom a čiernymi prvkami. Akékoľvek hranice interiérového priestoru sú minimálne obmedzené, čím zámerne vzniká pocit otvoreného, slobodu symbolizujúceho  priestoru. Celý koncept je zároveň postavený na modulárnom dizajne, flexibilne a hlavne variabilne umožňujúcom reagovať na potreby zákazníka a zainteresovaných strán.

Výnimočný komfort a služby

Realizácia projektu trvala dva a pol roka. Bola úspešne ukončená napriek výzvam v súvislosti s pandémiou ochorenia COVID-19. Dnes poskytuje výnimočný komfort a to tak pre zákazníkov, ako aj samotných zamestnancov. V rámci modernizácie sú priestory (tak predajné, ako aj servisné) plne klimatizované, čím sa eliminuje akýkoľvek diskomfort v čase teplotných výkyvov. Zamestnanci pracujú v atraktívnom prostredí pomocou najnovších digitálnych komunikačných technológií. Servisná časť disponuje okrem priestorov pre mechanikov aj najmodernejšou lakovňou, na Slovensku jedinečnou kabínou Raptor s infračerveným sušičom, ktorý skracuje dĺžku celého procesu o tretinu a až o 50 % šetrí elektrickú energiu. Za kratší čas tak v Nitre vybavia takmer o polovicu viac vozidiel. „V rámci servisu disponujeme samostatnou oddelenou časťou na prezúvanie a uskladnenie pneumatík, jednou manuálnou a jednou vysoko ekologickou a modernou umývacou linkou, a predpripravenými priestormi na vytvorenie plánovaného detailingového centra. Sme ekologickí a spĺňame nielen legislatívne štandardy ale podporujeme aj jednu z kľúčových hodnôt značky – trvalú udržateľnosť. Disponujeme jednými z najnovších technológií a prístrojov používaných v našom odvetví, vďaka ktorým šetríme vodu a elektrickú energiu. Máme vlastnú čističku, ekologické olejové hospodárstvo, v krátkom čase plánujeme osadiť na streche budovy slnečné kolektory a využívať tak aj slnečnú energiu. Vďaka tomu budeme efektívnejší a rýchlejší a naši zákazníci budú mať prospech aj zo skrátenia čakacej doby servisných prác na ich vozidle,“  poznamenal konateľ a riaditeľ spoločnosti Motor-Car Nitra Samuel Antoš. Vďaka tuctu inštalovaných nabíjacích elektrických boxov v rámci areálu zastúpenia, ktoré budú zákazníkom k dispozícii 24 hodín denne, bude spoločnosť Motor-Car Nitra pripravená aj na elektrickú mobilitu budúcnosti.

„Služby, ktoré nový koncept prináša, sú na Slovensku unikátne. Oproti niekdajšej ploche 250 m2 tentoraz disponujeme takmer dvojnásobne väčším predajno-servisným priestorom s rozlohou 473 m2. Vďaka tomu sa nám podarilo vytvoriť dostatočne priestrannú výstavnú plochu pre jedno elektrické vozidlo, jeden van a až päť modelov osobných vozidiel. Vznikol aj úplne nový, špeciálny privátny priestor určený na digitálnu konfiguráciu a prezentáciu vozidla, ktorý zahŕňa veľkú obrazovku, náladové osvetlenie a ozvučenie – všetko špeciálne nakonfigurované pre zákazníkom zvolený typ vozidla,“ poznamenal Samuel Antoš a dodal: „Som hrdý, že nový showroom vytvára unikátny zážitok zo značky Mercedes-Benz v Nitre.“ Hneď vedľa predaja a servisu osobných vozidiel a vanov sa nachádza aj autorizované servisné stredisko pre nákladné vozidlá a autobusy značiek Mercedes-Benz a Setra.

Ako úplne na záver dodal Stephan Moebius: „Som nesmierne rád, že Slovensko má vďaka nitrianskemu zastúpeniu značky Mercedes-Benz prvú realizáciu prezentácie značky podľa nového konceptu. Je kľúčové dať zákazníka na prvé miesto aj vďaka efektívnemu využívaniu najnovších digitálnych technológii a maloobchodných procesov. Mercedes-Benz je značkou, ktorá predznamenáva budúcnosť nielen v rámci inovatívnych automobilových technológií, ale aj formátov maloobchodu a prístupu k zákazníkom.“

Značky: