Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Pri kúpe novej nehnuteľnosti sa dnes Slováci bežne stretávajú s tým, že im developeri nevedia garantovať konečnú cenu.

Na rovnaký problém však natrafia už aj pri kúpe nového automobilu. „Stav, v ktorom sa automobilky nachádzajú už od minulého roka, odkedy nestíhajú z dôvodu nedostatku čipov a súčiastok vyrábať, sa absolútne nezlepšuje. Trh aj naďalej bojuje s výpadkom nových vozidiel, čo núti k tomu, že cenu za vozidlo uvádzajú len ako orientačnú,“ objasňuje Michal Duška, obchodný riaditeľ Arval Slovakia – lídra trhu v operatívnom lízingu.

Kým ešte pred dvomi rokmi bolo bežné, že zákazník vedel nielen to, kedy auto dostane, ale aj cena, ktorú zaň zaplatí, dnes tomu tak nie je. „Niektorí predajcovia vedia garantovať cenu po dobu jedného roka, problémom však je, že dodávky áut túto hranicu zväčša prekročia,“ objasňuje obchodný riaditeľ Arval Slovakia.

V zlej situácií sa dnes nachádza celý trh – teda predajcovia áut, ako aj poskytovatelia operatívneho lízingu. Avšak, pokiaľ sa zákazník rozhodne pre dlhodobý prenájom automobilu, bude v značnej výhode. „Už v druhej polovici roku 2021 sme začali nakupovať vozidlá na sklad. Aj vďaka tomuto kroku tak máme potvrdené dodávky áut až po jeseň 2023. Klient sa tak k novému autu môže dostať podstatne skôr, ako keby si ho kupoval,“ objasňuje obchodný riaditeľ Arval Slovakia. Má to však podmienku – Arval Slovakia, ktorý má v ponuke automobily priamo z fabrík, na sklad nakupoval najviac žiadané autá v štandardnej výbave. „To znamená, že ak niekto chce prémiové vozidlo či mimoriadnu výbavu, na vozidlo bude aj v prípade operatívneho lízingu čakať aj vyše 18 mesiacov a zároveň mu ani my nebudeme môcť potvrdiť cenu, ktorú vo finále zaplatí,“ dodáva obchodný riaditeľ Arval Slovakia.

Arval Slovakia je spoločnosť, ktorá sa zaoberá prenájmom áut, pričom svoje služby poskytuje veľkým či malým firmám, tak už aj živnostníkom a fyzickým osobám. Ako tento líder trhu potvrdzuje – aktuálne sa na nové osobné auto čaká viac ako rok a v prípade úžitkových vozidiel je tomu ešte dlhšie. „V súčasnosti si zrejme nikto nedovolí odhadnúť, kedy sa priemerné čakacie lehoty na novo vyrobené autá skrátia. Faktom však je, že dnes vo svete nenasvedčuje tomu, že by sa situácia mala zlepšiť. Zároveň tiež všetci čakáme, ako sa na dodávkach áut podpíše energetická kríza, ktorá môže podľa spoločnosti S&P Global Mobility v tom najhoršom prípade spôsobiť prepad produkcie vozidiel v Európe až o 40 percent,“ uzatvára Michal Duška.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.