Spoločnosť Accenture otvorila v marci v americkom Silicon Valley špeciálne pracovisko pre inovácie Accenture Liquid Studio.
Štúdio vzniklo s cieľom pomáhať firmám výrazne zrýchliť vývoj aplikácií a zavádzanie inovácií v biznise. Tím rozlične zameraných špecialistov bude priamo spolu s klientmi aplikovať pri vývoji nových riešení najmodernejšie digitálne technológie a využívať pokročilé techniky softvérového vývoja – všetko s cieľom poskytnúť podnikom funkčný prototyp technologického riešenia už v priebehu niekoľkých týždňov.
Na príprave a otvorení štúdia – prvého svojho druhu, ktoré Accenture na svete otvoril – sa podieľal aj tím slovenských vývojárov z bratislavského delivery centra. Accenture má na Slovensku odborníkov, ktorí sa v rámci firmy zaoberajú modernými Javascriptovými frameworkami, čiže inými slovami inováciami webu. „Venujeme sa najnovším trendom vo webových technológiách a taktiež publikujeme open source softvér, ktorý je voľne prístupný na webe,“ sumarizuje Pavol Szórád, technologický architekt spoločnosti Accenture.
Keďže slovenský tím 14 ľudí sa špecializuje na špecifickú časť aplikačného spektra, nielenže bol zapojený do prípravy globálneho štúdia Accenture, ale bude sa podieľať aj na realizácii niektorých budúcich projektov.
Slovenský tím špecialistov pre otvorenie Accenture Liquid Studio pripravil napríklad ukážku využitia zariadenia na rozpoznávanie hlasu s názvom Amazon Echo. „Vytvorili sme preň softvér, ktorý sa môže napojiť na rozličné webové služby a umožní človeku napríklad nakupovať v online lekárni hlasovým ovládaním. Čiže umožní objednať si lieky cez web aj ľuďom, ktorí nemusia vedieť robiť s internetom, nevedia na aký web majú ísť, alebo sú hendikepovaní, pričom softvér automaticky skontroluje či objednané lieky nemajú medzi sebou nejaké interakcie,“ dodáva P. Szórád.
Accenture Liquid Studio je jedným z krokov spoločnosti Accenture pri napĺňaní vízie o budúcnosti softvérových aplikácií. V dnešnom svete digitálne technológie rozvracajú zaužívané obchodné modely a softvér sa stáva kľúčový pre získanie odlišnosti a pre budúci rast firiem. Napríklad automobilky chcú využiť neustále pripojenie vozidiel do internetu na to, aby sa stali aj poskytovateľmi služieb, ktoré zvýšia bezpečnosť pasažierov a zlepšia spoľahlivosť áut aj efektívnosť premávky.
Obdobné služby sú postavené práve na softvéri. „Ak majú byť firmy agilné a rýchle, nemôžu si dnes dovoliť zdĺhavý a drahý vývoj aplikácií, alebo masívne niekoľkomesačné implementácie,“ podotýka Szórád. Naopak, funkčný prototyp softvéru, ktorý využíva technológie ako sú bluetooth, GPS, rozličné senzory, alebo zariadenia, ktoré sú súčasťou oblečenia, potrebujú pripraviť veľmi rýchlo. „Z nášho štúdia nedostane klient po niekoľkých týždňoch prezentáciu v PowerPointe, ale prototyp, na ktorom ukážeme ako bude riešenie reálne fungovať,“ dodáva P. Szórád.
Súčasťou Accenture Liquid Studia je napríklad aj modelová ukážka takzvaného connected hotela. V ukážkovej hotelovej izbe sú rozličné senzory, ktoré zhromažďujú zabezpečené informácie o tom či hosť vošiel dnu, či pod vaňou nepreteká voda alebo či nie je vypálená žiarovka. Ak má hosť nainštalovanú mobilnú aplikáciu, môže dostať hotel už pri vystupovaní z lietadla informáciu o jeho príchode, na základe čoho sa automaticky nastaví preferovaná teplota izby, čo vedie k úsporám energie.